Τα πρωτοσέλιδα και οι επικεφαλίδες από την χθεσινή -δεύτερη- ημέρα των πρώτων χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στην πίστα της Βαρκελώνης ήταν το μυστήριο σύστημα που φέρει το μονοθέσιο της Mercedes. Αυτό μάθαμε ότι ονομάζεται DAS, από τα αρχικά Dual Axis Steering, και το οποίο όταν οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας τραβούν το τιμόνι προς τα πίσω στις ευθείες αλλάζει την γωνία σύγκλισης/ανοίγματος των μπροστινών τροχών, ενώ όταν το σπρώχνει ξανά προς τα τα μέσα, η γωνία επιστρέφει στην αρχική της ρύθμιση.

Με τον τρόπο αυτό τα ελαστικά ζεσταίνονται ομοιόμορφα σε όλο το πλάτος τους κατά την διάρκεια που το μονοθέσιο κινείται σε ευθείες. Επίσης μειώνονται οι αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία, ενώ χαμηλώνει και ελάχιστα το ύψος του μονοθεσίου από την αλλαγή της γεωμετρίας. Παράλληλα, το μονοθέσιο γίνεται πιο σταθερό στην ευθείες όταν συγκλίνουν οι τροχοί, ενώ όταν οι τροχοί επιστρέφουν στην αποκλίνουσα θέση, το μονοθέσιο αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές.

Σε δηλώσεις τους, η πλειοψηφία των τεχνικών διευθυντών των υπόλοιπων ομάδων και των οδηγών φάνηκαν να εκπλήσσονται αλλά να μην βρίσκουν ότι έχει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα, και όλες οι ομάδες τόνισαν ότι έχουν να επικεντρωθούν σε άλλα πράγματα, και όχι στο DAS. Παρόλα αυτά, κάποιες είπαν ότι αξιολογούν εάν πρέπει να ξοδέψουν πόρους και χρόνο για αναπτύξουν ένα παρόμοιο σύστημα.

Η Mercedes πιστεύει ότι είναι το σύστημα της είναι νόμιμο, λέγοντας ότι η FIA είναι ενήμερη για αυτό, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον τεχνικό έλεγχο την Πέμπτη, 12 Μαρτίου, λίγο πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην πίστα της Μελβούρνης, όπου θα φανεί αν οι υπόλοιπες ομάδες διαμαρτυρηθούν στην FIA, και αν η τελευταία το βρει ότι πληροί τους κανονισμούς.

Αυτό, όμως, που ξέρουμε σίγουρα είναι ότι οι τεχνικοί κανονισμοί του 2021, που δημοσιεύθηκαν στα τέλη του περασμένου έτους, δεν θα επιτρέπουν ένα τέτοιο σύστημα. Το άρθρο 10.5.2 των κανονισμών αναφέρει:

Η αναπροσαρμογή των κατευθυντήριων τροχών, όπως ορίζεται από τη θέση της εσωτερικής προσάρτησης των σχετικών εξαρτημάτων της ανάρτησης που παραμένουν σε σταθερή απόσταση μεταξύ τους, πρέπει να καθορίζεται με μοναδικό τρόπο από μία μονοτονική λειτουργία της περιστροφικής θέσης ενός μόνο τιμονιού.