Τα γερμανικά ταχυδρομεία, Deutsche Post, γνωστά και ως DHL, ανακοίνωσαν πως θα σταματήσουν την παραγωγή του Streetscooter, αργότερα μέσα στο έτους. Πρόκειται για το ηλεκτρικό βαν που έχει αντικαταστήσει τον στόλο των συμβατικών βαν της.

Ο λόγος είναι οικονομικός, με την DHL να χάνει περίπου 100 εκατ. ευρώ από το συγκεκριμένο project και όπως εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει το project δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο.

Η DHL, στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, αποφάσισε να μην συνεχίσει τις τρέχουσες διερευνητικές συνομιλίες για την επιλογή νέων συνεργασιών και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της StreetScooter. Αντ ‘αυτού, η StreetScooter θα επικεντρωθεί στη λειτουργία του σημερινού στόλου ηλεκτρικών οχημάτων.

Χάρη στη StreetScooter έχουμε έναν από τους μεγαλύτερους ηλεκτρικούς στόλους μεταφοράς στον κόσμο και έχουμε συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του e-mobility.

Πάντα λέμε ότι δεν θέλουμε να είμαστε κατασκευαστές αυτοκινήτων, οπότε η περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης χωρίς το σωστό συνεργάτη δεν ανταποκρίνεται στους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς στόχους μας,

επεσήμανε ο CEO της εταιρίας Frank Appel, με την εταιρία να πουλά επίσης το StreetScooter σε εμπόρους, επιχειρήσεις στόλου και τράπεζες. Επί του παρόντος η DHL διαθέτει 11.000 StreetScooter στον στόλο της, ενώ θα προσθέσει αρκετές χιλιάδες ακόμη μέχρι το τέλος της παραγωγής του.

Η DHL θέλησε να αντικαταστήσει τον στόλο των συμβατικών της βαν με ηλεκτροκίνητα ώστε να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον εταιρία και αρχικά ήρθε σε επαφή με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά καμία δεν έδειξε ενδιαφέρον για το project της, λόγω της μικρής παραγωγής. Έτσι η DHL προχώρησε στην εξαγορά του project Streetscooter, με όλα τα εξαρτήματα που απαιτούνται για την κατασκευή του, να παράγονται από εξωτερικούς προμηθευτές, μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος παραγωγής του.

Το Streetscooter είναι εξοπλισμένο με μια 20,4 kWh μπαταρία που δίνει αυτονομία 50 έως 80 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του παράγει 40 άλογα, δίνοντας τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα. Έχει ωφέλιμο φορτίο 650 κιλά, ενώ υπάρχει και μια μεγαλύτερη έκδοση ωφέλιμο φορτίου 1.000 κιλών. Το φορτηγό έχει σχεδιαστεί να χρησιμοποιείται 10 ώρες την ημέρα, 6 ημέρες την εβδομάδα και να έχει διάρκεια ζωής 16 χρόνια.

Εξαρτήματα, όπως οι πόρτες, έχουν κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο για να αντέχουν να ανοιγοκλείνουν έως και 200 φορές ημερησίως. Το Streetscooter κατασκευάστηκε για να είναι ένα εργαλείο δουλειάς και έτσι η εταιρία δεν έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή και στο φινίρισμα, όπως συμβαίνει στα επιβατικά αυτοκίνητα.