Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και οι εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών, έστειλαν επιστολή στους Επιτρόπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζητώντας να καθυστερήσει τουλάχιστον κατά έναν χρόνο η εφαρμογή των νέων στόχων εκπομπών ρύπων των 95 γρ/χλμ, αλλά και να δοθούν μέτρα στήριξης, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν την χαλάρωση των μέτρων που έχουν τεθεί ήδη σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2020 και προβλέπουν, για την φετινή χρονιά, όριο 95 γρ/χλμ CO2 κατά μέσο όρο επί ποσοστού 95% των ταξινομημένων αυτοκινήτων ανά εταιρεία και επί ποσοστού 100% για το 2021. Αν δεν πιάσουν τους στόχους αυτούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αντιμέτωπες με μεγάλα πρόστιμα, γι’αυτό και είχαν επενδύσει στις πωλήσεις των υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, αλλά λόγω της πανδημίας, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

1Διάβασε επίσης

Πιθανά πρόστιμα άνω των 14,5 δισ. ευρώ από την Ε.Ε στις αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω εκπομπών CO2

Η EE και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συμφωνήσει πως για φέτος, κάθε αυτοκίνητο που παράγει κάτω από 50 γρ/χλμ CO2 επωφελείται από “πιστωτικά υπερμόρια” και προσμετρά επί δύο, κάτι που σημαίνει πως κάθε αυτοκίνητο με μικρότερες από 50 γρ/χλμ εκπομπές CO2, θα μετρά διπλά στον τελικό υπολογισμό σε ό,τι αφορά τον μέσο όρο κάθε εταιρείας για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το 2021 ο συντελεστής μειώνεται στο 1,67 για κάθε αυτοκίνητο με μικρότερες από 50 γρ/χλμ εκπομπές CO2 και στο 1,33 από το 2022.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναφερόμενος στη διάρκεια της προσαρμογής επισήμανε ότι δεν έχει ακόμη καταστεί δυνατή η λεπτομερής ανάλυση των επιπτώσεων της πανδημίας, ενώ επισήμανε ότι θα χρειαστούν πολλές συζητήσεις για να ληφθούν τυχόν νέες αποφάσεις. Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι θα συνεχιστεί η “πράσινη” συμφωνία που έχει αποφασιστεί τα προηγούμενα χρόνια, συμπληρώνοντας πως:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε την επιστολή από την αυτοκινητοβιομηχανία για την καθυστέρηση στην εφαρμογή ορισμένων κανόνων. Θα απαντήσουμε εν ευθέτω χρόνο.

Η Επιτροπή θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή της για να μετριάσει τις κοινωνικό-οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Ωστόσο τα μέτρα πρέπει να είναι στοχευμένα εκεί όπου απαιτείται περισσότερο, προκειμένου να αμβλύνουν τις επιπτώσεις της τρέχουσας κρίση

Σήμερα, εν μέσω της πανδημίας, αυτό που προέχει είναι η υγεία των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και των υπόλοιπων ειδικοτήτων που υπάρχουν γύρω από αυτές και που υπολογίζεται ότι είναι σχεδόν 13,8 εκατομμύρια άνθρωποι.

Μέχρι σήμερα το κλείσιμο των εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει ως αποτέλεσμα να μην κατασκευαστούν 1,23 εκατ. αυτοκίνητα, με 1,1 εκατ. άνθρωποι που εργάζονται σε αυτά να βρίσκονται στα σπίτια τους.