Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα καταναλωτικά αγαθά που έχουν επηρεαστεί στον μέγιστο βαθμό από την κρίση της πανδημίας του Covid-19, κάτι που το αποδεικνύουν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο. Εστιάζοντας λίγο την προσοχή μας στην Ευρώπη, όλες οι αγορές είδαν αρνητικό πρόσημο τον μήνα Μάρτιο.

Πιο συγκεκριμένα, η αγορά της Γερμανίας σημείωσε πτώση 38% (την μεγαλύτερη στην ιστορία της), η Γαλλία είδε πτώση -72%, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 85% στην Ιταλία, και κατά 69% στην Ισπανία, ενώ ακόμα περιμένουν από τον ΣΕΑΑ το αντίστοιχο νούμερο και για την χώρα μας.

Σήμερα ανακοινώθηκαν τα στοιχεία πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από τον οργανισμό κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (SMMT) και στην Αγγλία, και έδειξαν ότι πουλήθηκαν 254.684 νέα αυτοκίνητα, μια μείωση 203.370 αυτοκινήτων σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019, ήτοι -44,4%. Ακόμα, ο SMMT εκτιμά ότι η χρονιά θα κλείσει με 1,73 εκατομμύρια πωλήσεις στην Αγγλία, που μεταφράζεται σε μείωση κατά 23% σε σχέση με την πρόβλεψη του που ανακοίνωσε τον Ιανουάριο.

Η πτώση του Μαρτίου είναι πιο απότομη από εκείνη που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2009 και αντιπροσωπεύει το χειρότερο Μάρτιο από τότε που το Ηνωμένο Βασίλειο υιοθέτησε ένα εξαμηνιαίο σύστημα αλλαγής αριθμητικών πινακίδων στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Ο Μάρτιος είναι συνήθως ένας από τους καλύτερους μήνες για την αγορά νέου αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης μειώθηκε κατά 40,4%, ενώ για αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου μειώθηκε κατά 61,9%, με τον SMMT να σημειώνει ότι οι πωλήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν σχεδόν κατά 300%, φτάνοντας τις 11.694 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών να αγγίζει το 4,6%. Ομοίως και οι πωλήσεις plug-in υβριδικών σημείωσαν άνοδο 38%, με τα απλά υβριδικά οχήματα να μειώθηκαν κατά 7,1%.

Η ζήτηση από ιδιώτες μειώθηκε κατά 40,4%, ενώ οι πωλήσεις fleet μειώθηκαν κατά 47,4%. Το Volkswagen Golf ήταν το best seller μοντέλο με 7.103 πωλήσεις κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, για να ακολουθήσει το Ford Fiesta με 6.687 πωλήσεις και το Mini hatchback στην τρίτη θέση με 6.019. Από την άποψη κατασκευαστών, η Smart έφαγε την μεγαλύτερη “σφαλιάρα”, σημειώνοντας πτώση 85,91% στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα, ενώ στο άλλο άκρο, η Lexus ήταν από τις εταιρίες με την μικρότερη πτώση, “μόλις” 17,31%.