Όπως θυμάσαι από το teasing του μοντέλου, η Toyota είχε προγραμματιστεί να παρουσιάσει το νέο μικρό της SUV στην έκθεση της Γενεύης. Η έκθεση δεν άνοιξε ποτέ τις πύλες της τον περασμένο Μάρτιο, λόγω του νέου κορωνοϊού, με την ιαπωνική εταιρία να επιλέγει να μην το παρουσιάσει διαδικτυακά τις ημέρες της έκθεσης.

Σήμερα, όμως, η αναμονή έφτασε στο τέλος της, καθώς η Toyota μας παρουσιάζει επίσημα το νέο Yaris Cross. Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ειδικά για την Ευρώπη, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και προτιμήσεις της αγοράς των B-SUV.

1Πλατφόρμα

Με την άφιξη του C-HR και αργότερα του νέου RAV4, η Toyota αύξησε σημαντικά τις συνολικές της πωλήσεις, ωστόσο, το C-HR ως entry-level SUV είναι κάπως “ευάλωτο” λόγω της τιμής και του μεγέθους του. Έτσι, με την κατηγορία των B-SUV να είναι σήμερα αυτή που εμφανίζει τη μεγαλύτερη ζήτηση και τους ισχυρότερους ανταγωνιστές, η Toyota έρχεται με ένα νέο crossover μοντέλο, κάτω από το C-HR, το οποίο θα βασίζεται σε μια παραλλαγή της TNGA πλατφόρμας, την GA-B, που φέρει η νέα γενιά του Yaris.

Στον εμπρός άξονα η GA-B πλατφόρμα χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson, ενώ πίσω μπορεί να δεχτεί είτε ημιάκαμπτο άξονα, είτε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ανάλογα με το μοντέλο, με την Toyota να μην κάνει γνωστό τι θα φέρει το Yaris Cross. Η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, με το Yaris Cross να πατά σε ζάντες έως 18 ιντσών.

2Διαστάσεις

Το μήκος του Yaris Cross αγγίζει τα 4.180 χλστ., όντας 240 χλστ. μεγαλύτερο από το Yaris, με τα 60 χλστ. να προστίθενται στο εμπρός πρόβολο και τα 180 χλστ. στον πίσω πρόβολο, αυξάνοντας σημαντικά το χώρο αποσκευών.

Συνεχίζοντας, το πλάτος του είναι 1.765 χλστ., και το ύψος 1.560 χλστ., και το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.560 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ.

Οι αυξημένες διαστάσεις το καθιστούν μεγαλύτερο από το Yaris, του οποίου το μήκος είναι 3.940 χλστ., το πλάτος 1.745 χλστ., και το ύψος τα 1.470 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι ακριβώς ίδιο με το Yaris Cross.

Από την άλλη, οι αντίστοιχες του C-HR είναι μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ., ύψος 1.565 χλστ., και μεταξόνιο 2.640 χλστ.

3Κινητήρας

Μηχανικά, το Yaris Cross θα προσφέρεται αρχικά με ένα υβριδικό σύνολο. Πρόκειται για το νέο 1.500αρη υβριδικό (Hybrid Dynamic Force), με το υβριδικό του σύστημα να είναι τέταρτης γενιάς και να προέρχεται από τους υβριδικούς κινητήρες 2,0 και 2,5-λίτρων των Corolla, Camry και RAV4.

Ο τρικύλινδρος 1.500αρης κινητήρας, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι 27% ελαφρύτερη από την μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου της προηγούμενης γενιάς του Yaris Hybrid. Ο ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να κινήσει αποκλειστικά μόνος του για κάποια χιλιόμετρα το υβριδικό Yaris Cross, με ταχύτητα έως 120-130 χλμ/ώρα, με έρευνα της Toyota να αναφέρει πως το νέο μοντέλο μπορεί να καλύπτει το 80% των καθημερινών αστικών μετακινήσεων μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του.

Η απόδοση του συνόλου αγγίζει τα 116 άλογα και οι εκπομπές ρύπων σε WLTP ανέρχονται τα 120 γρ./χλμ για την δικίνητη έκδοση και τα 135 γρ/χλμ. για την τετρακίνητη έκδοση.

4Τετρακίνηση

Μιλώντας για την τετρακίνηση, αυτή ονομάζεται AWD-i και παρέχει επιπλέον σταθερότητα και πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Έτσι, στον πίσω άξονα υπάρχει ένα ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο είναι πιο συμπαγές και ζυγίζει λιγότερο από το μηχανικό AWD σύστημα, βοηθώντας το Yaris Cross Hybrid AWD-i να επιτύχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, από οποιονδήποτε από τους τετρακίνητους ανταγωνιστές του στη B-SUV κατηγορία.

Το σύστημα κατευθύνει τη ροπή στον πίσω άξονα, κατά την επιτάχυνση. Σε κανονική οδήγηση, το Yaris Cross λειτουργεί με την κίνηση να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η κίνηση σε όλους τους τροχούς.

5Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του Yaris Cross, η κεντρική κονσόλα φέρει ελάχιστες σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το Yaris, οι οποίες εντοπίζονται στο τελείωμα του ταμπλό και του κεντρικού τούνελ. Η Toyota αναφέρει ότι το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται η μείωση του κέντρου βάρους του οχήματος. Επίσης, δημιουργεί μια πιο ελκυστική θέση οδήγησης, με βελτιωμένη εργονομία και μεγαλύτερη δυνατότητα ρύθμισης. Το τιμόνι βρίσκεται κοντά στον οδηγό, με αύξηση της κλίσης κατά έξι μοίρες.

Η Toyota έχει επιλέξει υψηλότερης ποιότητας υλικά, με μαλακά σε υφή πλαστικά. Εκτός από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και της TFT οθόνης στον πίνακα οργάνων, η Toyota εξοπλίζει το νέο Yaris Cross με 10″ έγχρωμο head-up display, με σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones, θερμαινόμενο τιμόνι, κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό και μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή. Η Toyota δεν ανακοινώνει την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, αλλά αναφέρει ότι η ανακλινόμενη πίσω σειρά καθισμάτων θα είναι κατά 40:20:40.

6Συστήματα ασφαλείας

Το νέο Yaris Cross εξοπλίζεται με την σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense (TSS) που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξυπνο ενεργό cruise control ανεξαρτήτου ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας καθώς και κεντρικό αερόσακο (τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας του) για την προστασία των μπροστά επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

7Πωλήσεις

Η παραγωγή του θα ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2021 στο Onnaing της Γαλλίας, κοντά στην πόλη Valenciennes της Γαλλίας, παράλληλα με τη νέα γενιά του Yaris, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν από το καλοκαίρι του 2021.

H Toyota εκτιμά πως θα πουλά περί τα 150.000 Yaris Cross ετησίως στην Ευρώπη, κατακτώντας έτσι το 8% του μεριδίου της αγοράς των B-SUV.