Τα κίνητρα που εξετάζονται για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Σχετικά άρθρα

Η κυβέρνηση έχει ως στόχο τη σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων και στη μείωση των παλαιών βενζινοκίνητων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα, με παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της παροχής σειράς κινήτρων, προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα.

Σύμφωνα με Τα Νέα, τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουνίου να παρουσιάσουν νομοσχέδιο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων και κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, με στόχο, έως το 2030, το 30% των οχημάτων (περίπου ένα στα τρία) που θα πωλούνται να είναι plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.

Με τις νομοθετικές παρεμβάσεις τις οποίες ετοιμάζει η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση, θα επιλυθούν και ορισμένα παράπλευρα θέματα – εκτός από το νομοθετικό και το φορολογικό πλαίσιο – τα οποία θα δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον για τις ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, προκειμένου η Ελλάδα να καλύψει την απόσταση που τη χωρίζει από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Επιπλέον, θα προβλεφθεί η χρησιμοποίηση ευρωπαϊκών πόρων (από το ΕΣΠΑ κ.λπ.) για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης, ενώ θα περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για την εκπαίδευση και πιστοποίηση των τεχνιτών των συνεργείων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την πιστοποίηση των φορτιστών και τον υγιή ανταγωνισμό.

Τα κίνητρα

Τα κίνητρα αυτά θα διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν παρέχονται για ιδιωτικής χρήσης, δημόσιας χρήσης, ταξί ή κρατικά ηλεκτρικά οχήματα.

Ήδη, με τον πρόσφατο φορολογικό νόμο έχουν δοθεί κίνητρα στις επιχειρήσεις για την απόκτηση και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τις ίδιες και τους εργαζομένους τους.

Τα κίνητρα για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ

Τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ θα αφορούν την αγορά και τη χρήση τους. Τα αμιγώς οικονομικά κίνητρα θα προβλέπουν την επιδότηση του κόστους αγοράς τους, τη μείωση των τελών ταξινόμησης και χρήσης τους μέσω φορολογικών απαλλαγών (πλήρης από τέλη κυκλοφορίας), την εφαρμογή ειδικής τιμολογιακής πολιτικής στα προγράμματα ασφάλισης, τη πληρωμή μειωμένων τελών στα διόδια και την παροχή εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις.

Στα κίνητρα που θα αφορούν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ άλλων εξετάζονται η καθημερινή και χωρίς περιορισμούς κυκλοφορία τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων η καθιέρωση χαμηλών τιμολογίων ή φοροαπαλλαγών για τη φόρτιση τους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κλπ.

Τα κίνητρα αυτά θα διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν παρέχονται για ιδιωτικής χρήσης, δημόσιας χρήσης, ταξί ή κρατικά ηλεκτρικά οχήματα.

Τα κίνητρα για τα φορτηγά και τα ταξί

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προωθεί σε πρώτη φάση την ανανέωση του γερασμένου στόλου των επιβατών δημόσιας χρήσης οχημάτων και Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έως 3,5 τόνους, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιδότηση αντικατάστασης για την αγορά νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων ή plug –in υβριδικών με εκπομπές ρύπων έως 50 γραμμ.CO2/χλμ.οχημάτων.

Όσον αφορά τα ταξί, εξετάζεται η επιδότηση με ποσό 5.000 έως 8.000 ευρώ της αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος και της απόσυρσης από την κυκλοφορία του παλαιού το οποίο θα οδηγείται προς καταστροφή (σκραπ).

Αυτό που συζητείται από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή είναι εάν η απόσυρση των ρυπογόνων ταξί θα ξεκινήσει από τις 10 μεγαλύτερες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Ιωάννινα κλπ) ή θα εφαρμοστεί εξαρχής σε όλη την επικράτεια.

Σημεία φόρτισης

Για την καλύτερη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, το υπουργείο Μεταφορών αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή. Το Μητρώο μέσω της ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα (application) θα παρέχει online στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για τη διαθεσιμότητα των σημείων, τη τρέχουσα κατάσταση τους (ελεύθερο /κατειλημμένο) καθώς και δεδομένα που θα αφορούν τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής κλπ.

Όλες οι υποδομές φόρτισης θα υποστηρίζουν υποχρεωτικά τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη συγκεκριμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα καθώς και με άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τη μετάδοση πληροφοριών σε εθνικό και σε υπερεθνικό επίπεδο.

Τα συνεργεία

Το νομοσχέδιο αυτό θα ρυθμίζει την αδειοδότηση και λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα και την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επεκτείνεται στην Ευρώπη η XPeng

Η XPeng έχει μεγάλες φιλοδοξίες για την αγορά της Ευρώπης, έχοντας ήδη παρουσία στη Νορβηγία, την Ολλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία, πουλώντας τα G3...

H Lola εισέρχεται στη Formula E με τη Yamaha ως τεχνικό συνεργάτη

Η Lola Cars ανακοίνωσε σήμερα ότι επιστρέφει στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό με μια πολυετή τεχνική συνεργασία με την Yamaha, και θα εισέλθει στο παγκόσμιο...

Υπηρεσία της Polestar για πρόσβαση 650.000+ σημείων φόρτισης στην Ευρώπη

Η Polestar και η Plugsurfing εγκαινιάζουν μια νέα δημόσια υπηρεσία φόρτισης στην Ευρώπη που ονομάζεται Polestar Charge. Με περισσότερα από 650.000 συμβατά σημεία φόρτισης...

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...
Autoblog.gr