Αύριο η Renault και η Nissan θα ανακοινώσουν τα σχέδια αναδιάρθρωσης τους, με τις δύο εταιρίες να έχουν απορρίψει τα σχέδια του Carlos Ghosn, που προέβλεπαν την πλήρη συγχώνευση τους. Τα μεσοπρόθεσμα σχέδια αναδιάρθρωσης των δύο εταιριών θα χρησιμεύσουν ως μια “ειρηνευτική συνθήκη” που έχει σχεδιαστεί για την επίλυση των μακροχρόνιων μεταξύ τους εντάσεων.

Η Nissan, αντιστάθηκε σθεναρά εδώ και πολύ καιρό στις προτάσεις της Renault για μια πλήρη συγχώνευση, καθώς τα στελέχη της ιαπωνικής μάρκας, θεώρησαν ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν έχει καταβάλει το δίκαιο μερίδιό της στις διαδικασίες που έγιναν σχετικά με την αξιοποίηση του τεχνολογικού υπόβαθρου της Nissan.

Τώρα, που οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο ανασυντάσσονται και αντιμετωπίζουν τις συνέπειες από την πανδημία, η Renault και η Nissan σχεδιάζουν να αναθεωρήσουν τη συμμαχία, που σε μεγάλο βαθμό, απέτυχε να αναδείξει την κοινή προσπάθεια και να καταλάβει υψηλότερο μερίδιο στη παγκόσμια αγορά. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μεγάλο βαθμό δεν επιτεύχθηκε και η συμμαχία επωφελήθηκε κυρίως από την κοινή προμήθεια ανταλλακτικών.

1Διάβασε επίσης

Η Nissan εξετάζει την περικοπή 20.000 θέσεων εργασίας

Η Nissan και η Renault σχεδιάζουν η καθεμία σημαντική αναδιάρθρωση και περικοπές κόστους που θα μπορούσαν να επηρεάσουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, με την ιαπωνική εταιρεία να ανακοινώσει τα μέτρα της στις 28 Μαΐου και ο Γάλλος εταίρος της θα ακολουθήσει την επόμενη μέρα.

Πριν από αυτό, οι Mitsubishi, Nissan και Renault πραγματοποιούν μια κοινή συνέντευξη Τύπου στις 27 Μαΐου, κατά την οποία αναμένεται να παρουσιάσουν τη φιλοσοφία τους και τη νέα τους προσέγγιση.

2Διάβασε ακόμη

Σε χιλιάδες απολύσεις θα προχωρήσει η Renault

Η κρίση και στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχει επιταχύνει τις προσπάθειες επίλυσης των διαφωνιών που έχουν εμποδίσει τη συνεργασία και την κατανομή κόστους στην ανάπτυξη τεχνολογίας και προϊόντων για πέντε χρόνια, ανέφεραν οι πηγές.

Η συμμαχία έχει αυξήσει σταθερά την παραγωγή με την πάροδο των ετών, παρέχοντας πάνω από 10 εκατομμύρια οχήματα για πρώτη φορά το 2017, το πρώτο πλήρες έτος μετά τη συμμετοχή της Mitsubishi.

Όμως, οι επίμονες αντιπαραθέσεις σχετικά με την κατανομή του κόστους των καινοτομικών συστημάτων και τεχνικών, καθώς και της ανάπτυξης νέων οχημάτων καθυστέρησαν τα σχέδια για την περαιτέρω ενδυνάμωση της συμμαχίας.

Τα στελέχη της Nissan πιστεύουν ότι οι μηχανικοί τους είναι ουσιαστικά πιο παραγωγικοί από τους συναδέλφους τους της Renault και ο τρόπος με τον οποίο η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία πρότεινε να συνδυάσει την τεχνολογία και την ανάπτυξη προϊόντων, δεν αντιστοιχούσε σωστά στην πνευματική ιδιοκτησία της Nissan.

Οι μηχανικοί της Nissan παρήγαγαν κατά μέσο όρο 40% περισσότερο από τους ομολόγους τους στη Renault σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα που αφιερώθηκε σε μια δουλειά,

δήλωσε ένας γνώστης του θέματος στο Reuters, τον περασμένο Ιανουάριο.

3Διάβασε ακόμη

Πιθανή η κατάργηση των Nissan 370Z και GT-R στην Ευρώπη

Νωρίτερα φέτος, οι σχέσεις μεταξύ της Renault και της Nissan φαινόταν ιδιαίτερα τεταμένες, σε σημείο που η 21ετής συμμαχία κινδύνευε να καταρρεύσει. Ωστόσο, τα σχέδια αναδιάρθρωσης που αναμένονται τώρα είναι πιθανό να σφυρηλατήσουν αυτό που οι πηγές περιέγραψαν ως “πιο δίκαιο τρόπο ανταλλαγής τεχνολογίας και πόρων, διατηρώντας παράλληλα τη διακριτικότητα των εμπορικών σημάτων συμμαχίας”.

Το εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει ιδιαίτερη σημασία. Η Renault και η Nissan σχεδιάζουν να μετατρέψουν το εργοστάσιο συναρμολόγησης σε κόμβο για οχήματα, όπως τα Qashqai και Juke της Nissan και ενδεχομένως το Kadjar και το Captur της Renault. Οι εταιρείες επεξεργάζονται τα σχέδια, αν και δεν είναι σαφές πότε θα ληφθεί μια τελική απόφαση.

4Δες και αυτό

Η Nissan θέλει το 1/3 των πωλήσεων της να προέρχονται από τις Η.Π.Α

Το κατά πόσον τα οχήματα της Renault θα μπορούσαν να κατασκευαστούν με κερδοφορία στο εργοστάσιο δεν είναι σαφές, δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τους φόρους, καθώς η Βρετανία αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αλλά προς το παρόν, η νέα προσέγγιση σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες θα παρακάμψουν οποιαδήποτε συζήτηση για μια πλήρη συγχώνευση. Η Renault κατέχει το 43,4% της Nissan, η οποία κατέχει το 15% της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας