Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Nissan, που θα ανακοινωθεί στις 28 του μηνός, περιλαμβάνει και την περικοπή 20.000 θέσεων εργασίας της παγκοσμίως, νούμερο που αντιστοιχεί στο 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της εταιρίας.

Η μείωση αυτή υπερβαίνει κατά πολύ την περικοπή των 12.500 θέσεων εργασίας που ανακοίνωσε η Nissan τον Ιούλιο του 2019. Η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι αναμένει ζημιές έως 820 εκατ. ευρώ για το οικονομικό έτος Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020, καθώς η πανδημία έκλεισε τις αντιπροσωπείες στις μεγάλες αγορές και η οικονομική κρίση έπληξε τη ζήτηση των καταναλωτών για νέα αυτοκίνητα.

Τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν μειωθεί τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ η πανδημία συνέβαλε στην επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Nissan, είχε περιορίσει κατά 20.000 θέσεις το εργατικό δυναμικό της και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2009.

Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει κατά περίπου 300 δισ. γεν (2,5 δισ. ευρώ) τα ετήσια σταθερά κόστη και τα έξοδα αναδιάρθρωσης, καθώς η πανδημία μειώνει περαιτέρω τις πωλήσεις της.

Η εταιρεία με έδρα στη Γιοκοχάμα, θα καταργήσει σταδιακά την Datsun, θα κλείσει μια γραμμή παραγωγής εκτός από αυτή που έκλεισε πρόσφατα στην Ινδονησία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 13, και θα επιτύχει τον μειωμένο στόχο δαπανών φέτος με περικοπές στο μάρκετινγκ, την έρευνα και άλλα έξοδα, είναι μεταξύ των μέτρων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρίας.

Το αναλυτικό σχέδιο ανάκαμψης της Nissan περιλαμβάνει εκτός από των απολύσεων, το κλείσιμο δύο εργοστασίων της, την μείωση του 10% της γκάμας των μοντέλων της, αλλά και την μείωση του εξοπλισμού και των εκδόσεων των μοντέλων της. Οι περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν στα κεντρικά γραφεία της Nissan σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη, προσφέροντας προγράμματα εθελουσίας εξόδου σε υπαλλήλους της άνω των 52 ετών. Επίσης θα μειώσει τις μη ουσιώδεις δαπάνες, όπως τα περιττά ταξίδια, τα κίνητρα πωλήσεων και τις διαφημιστικές/προωθητικές εκδηλώσεις. Επίσης έχει ανακοινώσει πως η Infiniti αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω των ισχνών πωλήσεων.

Η Nissan θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της συνεργασίας με τη Renault και τη Mitsubishi, για την καλύτερη αξιοποίηση των περιφερειακών και τεχνολογικών δυνατοτήτων και των τριών κατασκευαστών αυτοκινήτων και την ενοποίηση των δυνατοτήτων παραγωγής.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας δήλωσε σήμερα ότι το μέλλον της Renault διακυβεύεται εάν δεν πάρει βοήθεια πολύ σύντομα, ενώ η Mitsubishi, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ανέφερε πτώση 89% στα ετήσια κέρδη, του οικονομικού έτους που έληξε στις 31 Μαρτίου.

Προηγούμενα δημοσιεύματα θέλουν τη διοίκηση της Nissan να έχει πειστεί ότι πρέπει να γίνει μια πολύ μικρότερη εταιρεία και πιθανότατα να μειώσει κατά 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα τον ετήσιο στόχο πωλήσεών της. Επίσης, εκτιμά ότι πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, στον τομέα των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Η Nissan σχεδιάζει επίσης να μειώσει την ευρωπαϊκή της επιχείρηση και να στρέψει το ενδιαφέρον της στα SUV και στα επαγγελματικά οχήματα.