H Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi παρουσίασε σήμερα ένα νέο πλαίσιο που στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση του επιχειρηματικού της μοντέλου και την ενίσχυση της δομής διαχείρισης, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως δεν προβλέπεται να συγχωνευθούν. Και οι τρεις εταιρείες επανέλαβαν ότι η Συμμαχία είναι απαραίτητη για τη στρατηγική ανάπτυξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για κάθε εταιρεία.

Το νέο πλαίσιο, επικυρώθηκε από τα υψηλόβαθμα στελέχη του επιχειρησιακού συμβουλίου της Συμμαχίας (AOB- Alliance Operating Board) στην Yokohama της Ιαπωνίας και με αυτό θα ενισχυθεί η ικανότητα των εταιρειών-μελών της Συμμαχίας να αξιοποιήσουν τα δυνατά σημεία της κάθε εταιρείας και να συμπληρώσουν τις στρατηγικές τους.

Το συμβούλιο επαναβεβαίωσε επίσης τα βασικά προγράμματα που περιγράφηκαν κατά την προηγούμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου τον Νοέμβριο του 2019, για τη στήριξη πρωτοβουλιών που θα επιτρέψουν σε κάθε εταιρεία-μέλος να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία της, εν μέσω της μετάβασης της βιομηχανίας σε νέες υπηρεσίες κινητικότητας.

Το νέο πλαίσιο για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των μελών της εταιρίας, περιγράφει την ενίσχυση των μοντέλων συνεργασίας μεταξύ των εταιριών προκειμένου να αξιοποιήσουν πλήρως τα δυνατά σημεία της κάθε εταιρείας, ώστε να ενισχυθεί η ηγετική θέση της Συμμαχίας σε γεωγραφικές περιφέρειες, προϊόντα και σε νέες τεχνολογίες.

Συγκεκριμένα το επιχειρησιακό συμβούλιο της Συμμαχίας αποφάσισε σήμερα:

  • Τις γεωγραφικές περιφέρειες όπου κάθε μια από τις τρεις εταιρείες θα έχει τον ηγετικό ρόλο: Η Nissan στη Κίνα, η Renault στην Ευρώπη και η Mitsubishi στη Νοτιοανατολική Ασία.
  • Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών θα λειτουργεί με το μοντέλο leader/follower, διευρύνοντας το σχέδιο αυτό σε πλατφόρμες, κινητήρες και βασικές τεχνολογίες. Έτσι, κάθε εταιρεία θα αναλάβει ηγετικό ρόλο στη Συμμαχία για την ανάπτυξη κάθε βασικής τεχνολογίας, η οποία στη συνέχεια θα δοθεί στους εταίρους της Συμμαχίας.
  • Την συγκέντρωση των πιστώσεων CAFE (Corporate average fuel economy) και των τριών εταιριών στην Ευρώπη, ήδη από το 2020. Αυτό σημαίνει πως ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των μοντέλων της Renault-Nissan-Mitsubishi στην Ευρώπη θα υπολογίζεται από φέτος από τις αρμόδιες αρχές ως μια εταιρία.
  • Η Renault θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει ένα νέο βαν της Mitsubishi, που θα βασίζεται στην πλατφόρμα του Renault Trafic. Θα πωλείται στην περιοχή της Ωκεανίας και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Sandouville της Γαλλίας.
  • Τα στρατηγικά μεσοπρόθεσμα σχέδια των τριών εταιρειών θα ανακοινωθούν ταυτόχρονα τον Μάιο του 2020, ενσωματώνοντας τις μείζονες συνέπειες των αποφάσεων του επιχειρησιακού συμβουλίου της Συμμαχίας.

Το νέο αυτό σύστημα θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των projcets της Συμμαχίας, για την περαιτέρω ενίσχυση της χρήσης των πόρων και των επενδύσεων στις τρεις εταιρείες.

Τέλος, το επιχειρησιακό συμβούλιο της Συμμαχίας, αποτελούμενο από έναν πρόεδρο και τον πρόεδρο ή τον διευθύνοντα σύμβουλο κάθε εταιρείας-μέλους, συμφωνεί επίσης να συμμετάσχει ενεργά στο αντίστοιχο διοικητικό συμβούλιο της Renault, της Nissan και της Mitsubishi για να ενισχύσει τη διακυβέρνησή της ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά προς όφελος κάθε εταιρίας. Τέτοιες πρωτοβουλίες, καταλήγει η κοινή ανακοίνωση των τριών εταιριών, θα μεγιστοποιήσουν τη συνεργασία εντός της Συμμαχίας, διατηρώντας συγχρόνως την ταυτότητα και την αυτονομία κάθε εταιρείας-μέλους.