Η Toyota παρουσίασε σήμερα στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης το Corolla Cross, προσθέτοντας στη γκάμα του Corolla μια SUV πρόταση. Οι πωλήσεις του ξεκινούν άμεσα στην Ασιατική χώρα, με την ιαπωνική εταιρία να κάνει γνωστό ότι θα ακολουθήσουν αρκετές αγορές, χωρίς να διευκρινίζει αν το μοντέλο θα έρθει στην Ευρώπη.
Με τα μικρά και μεσαία crossover και SUV να αποτελούν τα πιο “hot” προϊόντα της αγοράς παγκοσμίως, είναι τουλάχιστον αυτοκτονικό μια εταιρία να μην διαθέτει μια ή και περισσότερες τέτοιες προτάσεις στην γκάμα της. Το Corolla Cross βασίζεται στην TGNA-C πλατφόρμα της Toyota και έχει μήκος 4.460 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., και ύψος 1.620 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.640 χλστ.
Αισθητικά, το νέο C-SUV μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας δεν θυμίζει τίποτα την hatchback και sedan έκδοση του Corolla, καθώς μοιάζει περισσότερο με ένα μικρό RAV4, με το νέο εμπρός και πίσω μέρος να προσδίδουν στο μοντέλο μια επιβλητική και ισχυρή παρουσία. Υπάρχουν αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά και χαμηλά του αμαξώματος να τονίζουν τον χαρακτήρα ελευθέρου χρόνου του μοντέλου, ενώ η αντίθεση μεταξύ των πίσω φτερών και της καμπίνας προσφέρει μια εντυπωσιακή πίσω όψη.
Από πλευράς εξοπλισμού, το Corolla Cross είναι εφοδιασμένο με επτά αερόσακους, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ανέσεις και τη σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense 2, η οποία περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.
Μηχανικά, το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο μηχανικά σύνολα 1,8-λίτρων, ένα υβριδικό και ένα συμβατικό. Το υβριδικό σύνολο προέρχεται αυτούσιο από το Prius και το C-HR και αποτελείται από τον ίδιο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που είχε το προηγούμενης γενιάς Prius, αλλά είναι εντελώς ανασχεδιασμένος για καλύτερη οικονομία καυσίμου, έχοντας καλύτερη ροή καυσίμου, καύση και ψύξη, καθώς και πολύ πιο αποτελεσματική χρήση της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.
Ο VVT-i κινητήρας βενζίνης έχει χωρητικότητα 1,8-λίτρων και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με την Toyota να έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί τα καυσαέρια, ώστε να επιταχυνθεί η προθέρμανση του ψυκτικού του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι εξοικονομείται καύσιμο, επειδή το υβριδικό σύστημα είναι σε θέση να σταματήσει τον κινητήρα νωρίτερα και πιο συχνά. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί η μείωση των απωλειών ενέργειας, εξαιτίας της καλύτερης τριβής, με τον κινητήρα να διαθέτει την καλύτερη θερμική απόδοση κινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο , καθώς φτάνει το 40%, όταν ο προηγούμενος είχε 38,5%.
Τα παραπάνω συντελούν στο να αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να είναι 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας ταιριάζει με το νέο σύστημα μετάδοσης, είναι υγρόψυκτος και αποδίδει 53 kW ισχύος και 163 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το αυτοκίνητο αποδίδει 122 άλογα.
Ο συμβατικός ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 140 άλογα και 175 Nm, που στέλνει την κίνηση στον εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου CVT κιβωτίου.