Έγινε σήμερα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Toyota Yaris, η οποία λόγω της πανδημίας διεξήχθη μέσω internet. Η 4η γενιά του μοντέλου θα γίνει διαθέσιμη στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο και ο Yasunori Suezawa, ο επικεφαλής μηχανικός του νέου Yaris είπε χαρακτηριστικά:

Αναγνωρίσαμε τις απαιτούμενες αρετές ενός compact οχήματος με το πέρασμα στην επόμενη γενιά. Η οικονομική κατανάλωση, η ασφάλεια, η ευρυχωρία, η χρηστικότητα και οι επιδόσεις είναι “must”. Οφείλουμε να προσφέρουμε επίσης απολαυστική οδήγηση σε όλους τους πελάτες – ένα στοιχείο που εκφράζεται με τον “ready to go” χαρακτήρα του νέου Yaris.

1Κληρονομιά Yaris

Η πρώτη γενιά που λανσαρίστηκε το 1999, ήταν το πρώτο μοντέλο της Toyota που κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς και ξεχώρισε ως το “μεγάλο μικρό” χάρη στο ευρύχωρο εσωτερικό του.

2

Η δεύτερη γενιά Yaris ήταν το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας B που απέσπασε πέντε αστέρια στο πρόγραμμα αξιολόγησης του Euro NCAP, ενώ η τρίτη γενιά λανσάρισε την υβριδική τεχνολογία στη μικρή κατηγορία για πρώτη φορά και παράλληλα αναβάθμισε τον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό της τα συστήματα ADAS του πακέτου Toyota Safety Sense.

3Το Yaris και η Ευρωπαϊκή αγορά

Μέσα σε μία 20ετία, το Yaris έγινε το σημαντικότερο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη, αυξάνοντας σταθερά τόσο τον όγκο πωλήσεων όσο και το μερίδιό του στην αγορά. Το 2019 κατέγραψε περίπου 224.000 πωλήσεις και απέσπασε το 7,6% της κατηγορίας B, ποσοστό που το ανέδειξε σε best-seller της Toyota στη Γηραιά ήπειρο, συγκεντρώνοντας πάνω από το 22% στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.

4

Η Toyota προβλέπει ότι η κατηγορία B θα παραμείνει ένα ισχυρό κομμάτι της Ευρωπαϊκής αγοράς τα επόμενα χρόνια και ότι το Yaris θα παραμείνει ένα υψηλής σημασίας μοντέλο, απαντώντας στις απαιτήσεις της αγοράς για αυτοκίνητα με καλύτερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους, ώστε να συμμορφώνεται με τους συνεχώς αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανόνες που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία

Το νέο Yaris απαντά επίσης στις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες των Ευρωπαίων αγοραστών μικρών αυτοκινήτων, οι οποίοι εκτός από το κόστος, την πρακτικότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ενδιαφέρονται και για θέματα όπως το στυλ, ο σπορ χαρακτήρας, η νεανική εικόνα και η οδηγική απόλαυση.

5Εξωτερική σχεδίαση

Το νέο Yaris επιστρέφει στη φιλοσοφία “μεγάλο μικρό” που ενέπνευσε την πρώτη γενιά του μοντέλου, αλλά την ερμηνεύει με ένα πιο “συμπαγές και ζωηρό” τρόπο. Ο επικεφαλής μηχανικός Yasunori Suezawa εξηγεί:

Ήθελα το στυλ να αποτυπώνει τη στάση ενός αθλητή/δρομέα στα μπλοκ εκκίνησης. Είναι κάτι που γίνεται εμφανές στα πίσω φτερά και στις νέες αναλογίες του αυτοκινήτου: φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, δίνει την αίσθηση της ‘συμπυκνωμένης δύναμης.

Ενώ πολλά μοντέλα της κατηγορίας B έχουν γίνει σταδιακά μεγαλύτερα σε μήκος, το νέο Yaris είναι μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.945 mm έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα.

6

Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ μία αύξηση στο πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 mm και επιπλέον 57 mm στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί επίσης, αφαιρώντας 10 mm από τον εμπρός (800 mm) και 45 mm από τον πίσω (580 mm), τονίζοντας περαιτέρω τις συμπαγείς διαστάσεις και πετυχαίνοντας μία κορυφαία ακτίνα στροφής, ιδανική για δρόμους πόλεων και ελιγμούς στάθμευσης.

Η νέα πλατφόρμα προσφέρει επίσης στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία για να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή, λειτουργική σχεδίαση και να αναδείξουν την ξεχωριστή σχεδιαστικά ταυτότητα της Toyota απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η εικόνα των συμπαγών αναλογιών ενισχύεται από τις έντονες χαρακτηριστικές γραμμές στα πλευρά του αυτοκινήτου που δημιουργούν μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός. Τα μυώδη εμπρός και πίσω φτερά προάγουν την αισθητική συνοχή και, μαζί με τα ανάγλυφα πάνελ των θυρών, παραπέμπουν στον ευέλικτο και αθλητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

7

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και το κεντρικό έμβλημα Toyota. Οι σχεδιαστές πέτυχαν μία ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, τραβώντας τη βάση της κολόνας Α προς τα πίσω (κάτι που επίσης βελτιώνει την ορατότητα) και αυξάνοντας το μήκος του καπό. Τα νέα φωτιστικά σώματα υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Οι προβολείς εκτείνονται προς τους εμπρός τροχούς, με ένα ισχυρό στιλιστικό στοιχείο που παράλληλα μειώνει το αντιληπτό μήκος του εμπρός προβόλου.

Οι ζάντες διατίθενται σε διάμετρο 15, 16 και 17”, ανάλογα με το κινητήριο σύνολο και την έκδοση του μοντέλου.

8Σχεδίαση εσωτερικού και διάταξη χώρων

Το εσωτερικό αντανακλά τη φιλοσοφία “less is more”. Είναι ένας χώρος έξυπνα σχεδιασμένος, με προσλαμβάνουσα ποιότητα και αίσθηση ευρυχωρίας μοντέλου μιας ανώτερης κατηγορίας.

9

Για το cockpit, το μότο είναι “μάτια στο δρόμο, χέρια στο τιμόνι” με τη διάταξη των ενδείξεων και των χειριστηρίων να βρίσκονται στις κατάλληλες θέσεις, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος για τα κυριότερα δεδομένα του αυτοκινήτου, με ελάχιστη διάσταση της προσοχής και βέλτιστη σφαιρική ορατότητα.

Ο Suezawa είπε:

Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο, δουλέψαμε πάνω σε δύο στοιχεία. Πρώτα μεγιστοποιήσαμε την ορατότητα, κατεβάζοντας τον πίνακα οργάνων χαμηλότερα και τραβώντας την κολόνα Α πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα έξω, ώστε να υπάρχει χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Δεύτερον, θέλαμε να δώσουμε τη δυνατότητα στον οδηγό να παρακολουθεί τη ροή πληροφοριών με ελάχιστη κίνηση των ματιών, γι’ αυτό προσφέρουμε ένα μεγάλο έγχρωμο head-up display (10 ιντσών).

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες υπάρχει μαλακή επένδυση σε όλο το ταμπλό, ένθετα από μαλακή τσόχα στα πάνελ των θυρών, φαρδύτερη εμπρός κονσόλα, χαμηλότερο κάλυμμα για τον πίνακα οργάνων και μικρότερης διαμέτρου, σπορ τιμόνι.

10

Η νέα πλατφόρμα GA-B επέτρεψε μείωση του συνολικού μήκους του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να είναι το πιο συμπαγές στην κατηγορία του, έχοντας όμως το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μία διάταξη καμπίνας που εξασφαλίζει ευρυχωρία και άνεση για όλους, απηχώντας τον καινοτόμο “big-small” χαρακτήρα του πρώτου Yaris, πριν από 20 χρόνια.

11

Το νέο Yaris διαθέτει αυξημένο κατά 20 mm χώρο ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό, κάτι που επιτρέπει τη σχεδίαση μιας φαρδύτερης κεντρικής κονσόλας.

Παρομοίως, ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος, με βάθος 700 mm και χωρητικότητα 286 λίτρα.

12Θέση οδήγησης

Η αίσθηση ελέγχου και σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο βελτιώνεται λόγω της θέσης του πίσω από το τιμόνι. Στο νέο Yaris έγιναν τρεις θεμελιώδεις αλλαγές, για μία καλύτερη και πιο άνετη θέση οδήγησης και υποστήριξη της οδηγικής απόλαυσης.

Το κάθισμα έχει μετακινηθεί κατά 60 mm προς τα πίσω (που προσφέρει επίσης βελτιωμένη ισορροπία βάρους). Το σημείο ύψους γοφών (hip point) έχει χαμηλώσει κατά 21 mm για πιο δυναμική θέση οδήγησης και μεγαλύτερη ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής, παρά το μικρότερο ύψος του οχήματος. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο πιο κάθετα κατά έξι μοίρες και βρίσκεται πιο κοντά στον οδηγό κατά 77 mm.

13

Το τιμόνι είναι μικρότερο και πιο σπορ, ενώ φέρει νέα βοηθητικά μπουτόν με ποιοτικότερη αίσθηση αφής. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να τα χρησιμοποιεί διαισθητικά, χωρίς να χρειάζεται να τα κοιτάζει, ένα ακόμα στοιχείο της φιλοσοφίας “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”.

Εξάλλου, η διάσπαση της προσοχής του οδηγού ελαχιστοποιείται χάρη στη διάταξη των οργάνων που παραπέμπει σε “κιάλια” και στη οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων, την εργονομικά τοποθετημένη κεντρική οθόνη αφής 8”, με σαφή γραφικά υψηλής ανάλυσης και προαιρετικό σύστημα απεικόνισης πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display).

14Υβριδικός κινητήρας

Το νέο Yaris χρησιμοποιεί την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota και λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα TNGA.

Το υβριδικό σύνολο του τρικύλινδρου 1.500άρη κινητήρα βενζίνης αποδίδει 116 άλογα με 141 Nm ροπής και συνδυάζεται μόνο με το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Ο 3κύλινδρος 12βάλβιδος VVT-i κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και αποδίδει 93 άλογα και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ., και συνδυάζεται το ηλεκτρικό σύστημα απόδοσης 80 ίππων και 141 Nm ροπής.

Για το 0-100 χλμ/ώρα το νέο Yaris Hybrid χρειάζεται 9,7 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 2,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 64 γρ./χλμ.

15

Μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως 130 χλμ/ώρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του, με τον χρόνο επιτάχυνσης από τα 80 στα 120 χλμ/ώρα να έχει μειωθεί κατά δύο δεύτερα, στα 8,1 δεύτερα σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά.

Το υβριδικό σύστημα του νέου Yaris έχει δύο ηλεκτροκινητήρες/γεννήτριες – MG1 και MG2. Η MG2 συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και μπορεί να χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Οι στροφές του μοτέρ στις οποίες η ισχύς μπορεί να κατανέμεται στους τροχούς καθορίζει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το όχημα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), κάτι που καθιστά την MG2 ιδιαίτερα σημαντική για την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση. Η MG1 χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και για την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας.

16Υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου

Το νέο Yaris υιοθετεί μία υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που αυξάνεται από τα 144 στα 177,6 V. Ο αριθμός κυψελών έχει μειωθεί, από 120 σε 48. Η ροή του ρεύματος έχει βελτιωθεί σημαντικά: κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός. Με σημαντικά υψηλότερη πυκνότητα ισχύος, η μπαταρία είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, κατά 12 κιλά

17

Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της μπορεί να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, μαζί με τη βοηθητική μπαταρία, ώστε να αποτρέπεται η διείσδυση στο χώρο αποσκευών.

18Υβριδικό σύστημα μετάδοσης

Το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης είναι πιο συμπαγές και ελαφρύ, με δύο ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες να εδράζονται σε πολλαπλούς άξονες αντί σειριακά, μειώνοντας το πλάτος της μονάδας κατά περίπου 37 mm. Ο Ηλεκτροκινητήρες/Γεννήτρια 2 επωφελείται από τα νέα πηνία στον στάτη, για πιο συμπαγείς διαστάσεις. Μπορεί να κατανέμει 80 άλογα και 141 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς, στις 17.000 σαλ. μάξιμουμ.

19

Το κύριο πλεονέκτημα είναι η αισθητή βελτίωση των επιδόσεων, ώστε ο θερμικός κινητήρας να μπορεί να απενεργοποιείται και το όχημα να λειτουργεί στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV), σε ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα. Το νέο σύστημα μετάδοσης φέρει επίσης μια νέα αντλία λαδιού με γρανάζια κίνησης, που λιπαίνει τόσο το κιβώτιο όσο και τους ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες.

20Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU)

Η Μονάδα Ελέγχου Ισχύος (PCU) έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται ρεύμα 100 A, ανεβάζοντας την τάση 177 V από τη μπαταρία στα 580 V μέσω τρανζίστορ στο inverter για αλλαγή του ρεύματος από συνεχές σε εναλλασσόμενο. Η απόδοση των τρανζίστορ επηρεάζεται από τη θερμοκρασία της μονάδας. Με την κάθετη διάταξη, ψύχονται και από τις δύο πλευρές, για πιο ακριβή έλεγχο θερμότητας και υψηλότερη συχνότητα αλλαγής ρεύματος – έως 10.000 φορές το δευτερόλεπτο. Αυτό συνεισφέρει σημαντικά στην απόδοση του συστήματος και στη μεταφορά ενέργειας στον ηλεκτροκινητήρα.

21

Ο μετατροπέας τάσης στην PCU μετατρέπει τα 177 V της υβριδικής μπαταρίας σε 12V για τη λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου.

22Διαχωριστής Ισχύος

Ο διαχωριστής ισχύος είναι η καρδιά του υβριδικού συστήματος, καθώς ελέγχει τη συνεργασία μεταξύ των διαφόρων εξαρτημάτων. Επιτρέπει στο αυτοκίνητο να λειτουργεί ως παράλληλο υβριδικό με τους ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες να κινούν το όχημα είτε μόνοι τους, είτε σε συνεργασία με τον βενζινοκινητήρα.

23Κινητήρες βενζίνης

Το νέο Yaris διατίθεται με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Είναι ουσιαστικά παρόμοιο με τη νέα μονάδα του υβριδικού συστήματος. Αποδίδει 121 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ.

24

Για το 0-100 χλμ./ώρα το Yaris χρειάζεται σε 9,0 δευτερόλεπτα, (10,2 δευτ. με το CVT), η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. (4,7 λίτρα/100 χλμ. με το CVT), ενώ οι εκπομπές CO2 στα 113 γρ./χλμ. (107 γρ./χλμ με το CVT).

Βασικός κινητήρας είναι ο τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας, παρόμοιος με αυτόν της προηγούμενης γενιάς Yaris, είναι ο entry level κινητήρας για τη νέα γενιά Yaris. Αποδίδει 72 άλογα με 93 Nm ροπής και συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,6 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 127 γρ/χλμ CO2, στον κύκλο WLTP.

25Νέα πλατφόρμα GA-B

Η πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris είναι ο στυλοβάτης της δυναμικής συμπεριφοράς του. Ο συνδυασμός συμπαγών διαστάσεων, χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους με την ποιότητα της πλατφόρμας GA-B και τις δυνατότητες της υβριδικής τεχνολογίας τέταρτης γενιάς χαρίζει στο αυτοκίνητο έναν “απολαυστικό” οδηγικό χαρακτήρα. Στην πόλη, κινείται ευέλικτα, με τον καλύτερο στην κατηγορία κύκλο στροφής 4,9 μέτρων.

26

Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος συμβάλλει στα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, στην ανώτερη συμπεριφορά και απόκριση του πλαισίου, στην οδηγική άνεση και στα χαμηλότερα επίπεδα θορύβων και κραδασμών, διαμορφώνοντας ένα πιο αθόρυβο και πολιτισμένο περιβάλλον στην καμπίνα. Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας και το πάνω τμήμα του αμαξώματος έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν την είσοδο θορύβων στη καμπίνα.

27

Η πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris – συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου και του συστήματος μετάδοσης – προσφέρει κατά 37% αυξημένη στρεπτική ακαμψία, που το καθιστά κορυφαίο στην κατηγορία του. Αυτό οφείλεται σε μία σειρά μέτρων ενίσχυσης του αμαξώματος, στην πιο άκαμπτη τραβέρσα του ταμπλό, στις περισσότερες ηλεκτροπόντες συγκόλλησης και τις δομικές κόλλες στη δομή του αυτοκινήτου.

28

Οι διαμήκεις δοκοί συνδέονται με τις τραβέρσες προφυλακτήρων, ενώ οι πάνω βάσεις των εμπρός αμορτισέρ αποτελούν και σημεία περιστροφής για το σύστημα διεύθυνσης. Στην αύξηση της ακαμψίας έχει συμβάλλει μία νέα δομή τύπου ring στην περιοχή τροπέτου/ταμπλό, ενώ στο μεσαίο τμήμα του αυτοκινήτου υπάρχουν ενισχύσεις στο τούνελ και την πίσω δομή, που αποτελεί μία ακόμα ανθεκτική, κλειστή (ring). Πίσω, έχουν προστεθεί μεταλλικές ενισχύσεις στους θόλους τροχών, στο πάτωμα και στις πίσω κολόνες, διαμορφώνοντας μία ακόμα δομή τύπου ring.

29Χαμηλό κέντρο βάρους

Όπως όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην αρχιτεκτονική TNGA, το νέο Yaris έχει χαμηλό κέντρο βάρους, περίπου 12 mm χαμηλότερο από τη προηγούμενη γενιά, ώστε να επιτυγχάνονται καλύτερα χαρακτηριστικά αδράνειας και να διασφαλίζεται μεγαλύτερη σταθερότητα στις γρήγορες στροφές.

Αυτή η μείωση επιτεύχθηκε με τη μετακίνηση βαρύτερων εξαρτημάτων πιο κοντά στο κέντρο του αυτοκινήτου και στην τοποθέτησή τους χαμηλότερα, ξεκινώντας με τη γραμμή οροφής και συνεχίζοντας με τον κινητήρα και τα καθίσματα.

Εκτός από το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το αυτοκίνητο έχει καλύτερη ισορροπία βάρους, μπροστά/πίσω και αριστερά/δεξιά, που βοηθά στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος και βελτιώνει τη σταθερότητα στο φρενάρισμα και τις αποστάσεις ακινητοποίησης.

30Ανάρτηση

Η σχεδίαση της ανάρτησης είναι κρίσιμο στοιχείο για τη δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου. Μία από τις σημαντικότερες εφαρμογές της φιλοσοφίας TNGA είναι να διασφαλίζει ότι κάθε νέο μοντέλο ωφελείται από το βέλτιστο set-up (διάταξη/ρύθμιση).

31

Το Yaris υιοθετεί μία εντελώς νέα διάταξη, με γόνατα MacPherson μπροστά, με αναθεωρημένη γωνία κλίσης, που λειτουργούν με μειωμένες τριβές. Οι πάνω βάσεις των εμπρός αμορτισέρ αποτελούν και σημεία περιστροφής για το σύστημα διεύθυνσης, ενώ η αλλαγή στη γωνία της ανάρτησης επιτρέπει καλύτερη ευθυγράμμιση αμορτισέρ και ελατηρίων, που μεταφράζεται σε λιγότερους κραδασμούς.

Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί πάνω από 80%, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνοντας τη συνολική ευελιξία του αυτοκινήτου. Αυτό επέτρεψε στην τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την οδηγική άνεση.

32Τεχνολογίες στο εσωτερικό

Το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10”. Αυτό προβάλλει βασικές πληροφορίες στη βάση του παρμπρίζ, στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο”. Μεταξύ των πληροφοριών είναι: ταχύτητα οχήματος, προειδοποιήσεις ασφαλείας (συνδέονται με τα συστήματα Toyota Safety Sense), υποστήριξη πλοήγησης και πληροφορίες πολυμέσων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει τις πληροφορίες που θα βλέπει, μέσω μιας ρύθμισης του μενού στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών.

33

Επίσης υπάρχει μπλε φωτισμός καμπίνας στις περιοχές των ποδιών, στα πάνελ θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, διατίθεται πακέτο φώτων full LED που περιλαμβάνει φώτα ομίχλης, αλλά και ασύρματος φορτιστής smartphone.

Όλα τα νέα μοντέλα Yaris επιτρέπουν ομαλή, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων οκτώ ιντσών.

34

Πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT Toyota. Περιλαμβάνονται πρακτικές και χρήσιμες πληροφορίες για την Toyota, μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος (“find my car”) και καθοδήγηση “last mile”, που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες. Η λειτουργία “Send to car” επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.

Η εφαρμογή καταγράφει επίσης οδηγικά δεδομένα, ώστε οι πληροφορίες σχετικά με τη χιλιομετρική κάλυψη, την ταχύτητα και την επιτάχυνση να μπορούν να ανακτώνται σε μετέπειτα χρόνο. Η εφαρμογή MyT στέλνει επίσης υπενθυμίσεις όταν πλησιάζει το σέρβις του αυτοκινήτου.

35Συστήματα Ασφάλειας

Το νέο Yaris είναι το πρώτο Toyota με κεντρικό αερόσακο SRS, στο βασικό εξοπλισμό του. Αυτός ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης για να αποτρέψει τραυματισμούς από την πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό. Φέρει επίσης το σύστημα eCall με την αυτόματη ειδοποίηση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης για την τοποθεσία του αυτοκινήτου σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης.

Το πακέτο Toyota Safety Sense βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό του νέου Yaris και προσφέρει τις τεχνολογίες:

  • Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance
  • Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid)
  • Road Sign Assist
  • Lane Departure Alert με Steering Control and Lane Trace Assist
  • Automatic High-Beam

Η υποστήριξη αποφυγής σύγκρουσης έχει αναβαθμιστεί με βελτιωμένη και ευρύτερη λειτουργικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εύρος ταχυτήτων μεταξύ οχημάτων στο Pre-Collision System PCS) έχει αυξηθεί στα 180 χλμ/ώρα.

Το PCS έχει επίσης τη δυνατότητα να ανιχνεύει πεζούς στη πορεία του αυτοκινήτου, ημέρα και νύχτα, με ταχύτητες έως 80 km/h, και δικυκλιστές κατά τη διάρκεια της ημέρας.

36

Το νέο Yaris είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που ωφελείται από το Intersection Turn Assistance. Αυτό βοηθά στην αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα ή με πεζό, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση.

Εάν το σύστημα ανιχνεύσει έναν αντίθετα ερχόμενο πεζό να ετοιμάζεται να διασχίσει το δρόμο, όπου πρόκειται να στρίψει το αυτοκίνητο, ή εάν υπάρχει κίνδυνος το όχημα να εισέλθει στην πορεία αντίθετα ερχόμενης κυκλοφορίας, θα ηχήσει μία προειδοποίηση, και εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, θα εφαρμοστεί αυτόματα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 10 και 25 χλμ/ώρα.

Οι αναβαθμίσεις στο Toyota Safety Sense περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control στο Yaris Hybrid που λειτουργεί με ταχύτητες από 0 έως 180 χλμ/ώρα. Αυτό φρενάρει το όχημα εάν το προπορευόμενο αυτοκίνητο σταματήσει. Εάν η στάση είναι διάρκειας μικρότερης των τριών δευτερολέπτων, η επανεκκίνηση γίνεται αυτόματα. Εάν η διάρκεια είναι μεγαλύτερη, το αυτοκίνητο μπορεί να εκκινήσει με ελαφρά πίεση του γκαζιού, ή πιέζοντας το ACC. Πέρα από τη βελτίωση της ασφάλειας, ανακουφίζει από το στρες τις οδήγησης σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας.

Το ACC λειτουργεί επίσης σε συνεργασία με το Road Sign Assist, για να υποδείξει στο οδηγό μία νέα, κατάλληλη ρύθμιση ταχύτητας, εάν αναγνωριστούν αλλαγές στα όρια ταχύτητας.

37

Το Lane Trace Assist προσφέρεται επίσης με το Yaris για πρώτη φορά, μαζί με το Lane Departure Alert με Steering Control. Εάν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει τυχαία από τη λωρίδα κυκλοφορίας, διασχίζοντας μία διαγράμμιση, ηχεί μία προειδοποίηση. Ο οδηγός μπορεί τώρα επιπρόσθετα να επιλέξει τον έλεγχο διεύθυνσης (steering control), που αυτόματα διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του.

Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει τις στάνταρ λευκές και κίτρινες διαγραμμίσεις, καθώς και περιθώρια δρόμου (κράσπεδα, γρασίδι ή χώμα), ώστε η υποβοήθηση διεύθυνσης να είναι διαθέσιμη σε περισσότερες περιπτώσεις, στις ευθείες και στις στροφές.

Εάν οι διαγραμμίσεις είναι δυσδιάκριτες, ή δεν μπορούν να ανιχνευτούν, το σύστημα θα παρακολουθεί την πορεία του προπορευόμενου οχήματος, διατηρώντας το Yaris εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.

Το Emergency Steering Assist υποστηρίζει τον οδηγό όταν υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης με πεζό ή εμπόδιο στη λωρίδα του αυτοκινήτου και απαιτείται ελιγμός αποφυγής. Το σύστημα ασκεί πρόσθετη ροπή στο σύστημα διεύθυνσης για να βελτιώσει τη σταθερότητα του οχήματος και να αποτρέψει την απομάκρυνσή του από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

38Παραγωγή

Το νέο Yaris κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της πόλης Onnaing της Toyota Motor Manufacturing France, κοντά στην Valenciennes, όπου έχουν επενδυθεί 300 εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή μοντέλων TNGA. Ο κινητήρας 1.5L Hybrid Dynamic Force και το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κατασκευάζονται από την Toyota Motor Manufacturing Poland.

39Τιμές

Υπάρχουν επτά εκδόσεις: οι Active, Active Plus, Chic, Style, Style Bi-Tone, Chic Bi-Tone και Premier Edition. Στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Active συναντάμε μεταξύ άλλων 7 αερόσακους (και τον κεντρικό), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, οθόνη αφής 7 ιντσών με Android Auto και Apple Car Play, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υποβραχιόνιο, κάμερα οπισθοπορείας και το πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Toyota Safety Sense.

40

Οι προ-παραγγελίες έχουν ξεκινήσει, με το λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά να έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο.

Έκδοση Τιμή
1.0 Yaris Active €13.600
1.5 Yaris Active €15.550
1.5 Yaris Active e-CVT €16.830
1.5 Yaris Active Hybrid e-CVT €17.335
1.5 Yaris Active Plus €16.220
1.5 Yaris Active Plus e-CVT €17.470
1.5 Yaris Active Plus Hybrid e-CVT €18.920
1.5 Yaris Chic €18.660
1.5 Yaris Chic Hybrid e-CVT €20.790
1.5 Yaris Style €17.160
1.5 Yaris Style Hybrid e-CVT €20.160
1.5 Yaris Style Bi-Tone €17.950
1.5 Yaris Style Bi-Tone Hybrid e-CVT €20.880
1.5 Yaris Chic Bi-Tone €19.450
1.5 Yaris Chic Bi-Tone Hybrid e-CVT €21.340
1.5 Yaris Premier Edition €19.860
1.5 Yaris Premier Edition Hybrid e-CVT €21.720