Ο ΙΕΑ μειώνει την πρόβλεψη του για ζήτηση πετρελαίου το 2020 και το 2021 λόγω κορωνοϊού

Σχετικά άρθρα

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προχώρησε στην αναθεώρηση προς τα κάτω των διεθνών προβλέψεων για ζήτηση πετρελαίου, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού παραμένει, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ο κλάδος των αερομεταφορών να πλήττεται σημαντικά.

Στη μηνιαία έκθεσή του, ο IEA προβλέπει την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου για το 2020 να διαμορφώνεται στα 91,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως, αντικατοπτρίζοντας μια πτώση 8,1 εκατ. βαρελιών ημερησίως.

Η αναθεωρημένη πρόβλεψη είναι κατά 140.000 βαρέλια ημερησίως χαμηλότερη από την προηγούμενη εκτίμηση του IEA.

Ο οργανισμός αναθεώρησε επίσης τη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για το 2021 κατά 240.000 βαρέλια ημερησίως σε 97,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως, με τη ζήτηση καυσίμων στον κλάδο των αερομεταφορών να αναγνωρίζεται ως η “κύρια πηγή” αδυναμίας.

Νωρίτερα φέτος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΙΕΑ, Fatih Birol δήλωσε ότι το 2020 μπορεί να αποτελέσει τη χειρότερη χρονιά στην ιστορία των αγορών πετρελαίου.

Τα πρόσφατα δεδομένα κινητικότητας υποδηλώνουν ότι η ανάκαμψη έχει σταθεροποιηθεί σε πολλές περιοχές, αν και η Ευρώπη, προς το παρόν, παραμένει σε ανοδική τάση.

Για τα καύσιμα οδικών μεταφορών, η ζήτηση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν ελαφρώς ισχυρότερη από ό, τι αναμενόταν, αλλά για το δεύτερο εξάμηνο παραμένουμε επιφυλακτικοί και η άνοδος των κρουσμάτων κορωνοϊού μας έκανε να υποβαθμίσουμε τις εκτιμήσεις μας, κυρίως για τη βενζίνη”, προσθέτει η ανακοίνωση.

αναφέρει ο ΙΕΑ στην ανακοίνωσή του.

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει τη ζήτηση του πετρελαίου, αναφέρει ο IEΑ. Ο οργανισμός αναφέρει ότι η αεροπορία και οι μεταφορές, και τα δύο βασικά συστατικά της κατανάλωσης πετρελαίου, συνεχίζουν να ζορίζονται μετά την πανδημία.

Συγκεκριμένα, ο ΙΕΑ εκτίμησε ότι η αεροπορική δραστηριότητα μειώθηκε κατά περίπου τα δύο τρίτα από τα κανονικά επίπεδα τον Ιούλιο, που αποτελεί συνήθως ένας από τους κορυφαίους μήνες για την εναέρια κυκλοφορία.

Παράλληλα, τα δεδομένα κινητικότητας για τον Ιούλιο έδειξαν ότι η ζήτηση καυσίμων παρέμεινε κάτω από τα εποχιακά φυσιολογικά επίπεδα στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Τα ίδια στοιχεία ήταν “πολύ χειρότερα” σε περιοχές όπου ο ιός συνεχίζει να εξαπλώνεται γρήγορα, αναφέρει ο IEA, επισημαίνοντας τη Λατινική Αμερική και την Ινδία ως δύο παραδείγματα.

Η προσφορά πετρελαίου αυξήθηκε κατά 2,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα και έφτασε τα 90 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο, αφού η Σαουδική Αραβία τερμάτισε την εθελοντική περικοπή παραγωγής, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα υπερέβησαν τον στόχο του OPEC+ και η παραγωγή των ΗΠΑ άρχισε να ανακάμπτει.

Η τιμή του αργού κυμαίνεται στα 42 δολάρια το βαρέλι, ενώ αυτή του Brent πλησιάζει τα 45 δολάρια το βαρέλι.

Διάβασε επίσης

Η πετρελαϊκή ζήτηση ενδεχομένως να μην ανακάμψει ποτέ στα επίπεδα του 2019

Διάβασε ακόμη

Exxon Mobil: Το 20% των αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου ίσως να μην είναι πλέον βιώσιμα

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υποχώρησαν κατά 5,2% οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο

Μειωμένες κατά 5,2% ήταν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 1.031.875 νέα αυτοκίνητα έναντι 1.089.017 τον Μάρτιο του 2022,...

Γερμανία: Κόπηκαν οι επιδοτήσεις, μειώθηκαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών

Ο απότομος τερματισμός των κρατικών επιδοτήσεων είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 14,1% στη Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του έτους,...