Σύμφωνα με αναφορές, στελέχη της ιαπωνικής κυβέρνησης προσπάθησαν να φέρουν σε ένα τραπέζι τις Honda και Nissan, ώστε να μελετήσουν το ενδεχόμενο συγχώνευση τους, αλλά η πρόταση απορρίφθηκε κατηγορηματικά και από τις δύο εταιρίες.

Η πρόταση της ιαπωνικής κυβέρνησης για τη συγχώνευση των Honda και Nissan έγινε για πρώτη φορά στις δύο εταιρείες στα τέλη του 2019, εν μέσω έντονων ανησυχιών υψηλόβαθμων αξιωματούχων της Ιαπωνίας, σε σχέση με το μέλλον της Nissan στην συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Σε αυτό συνέβαλλε και η μείωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου στον τομέα της αυτοκίνησης, σε ότι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αυτόνομη οδήγηση.

Ωστόσο, η πρόταση, η οποία φέρεται να προήλθε από συμβούλους του πρωθυπουργού της Ιαπωνίας, Shinzo Abe, δεν βρήκε καμία ανταπόκριση. Πιο συγκεκριμένα, οι ιθύνοντες της Honda ήταν κάθετα αντίθετοι στην ιδέα συγχώνευσης με την Nissan, επικαλούμενοι την “περίπλοκη επιχειρηματική δομή της ιαπωνικής εταιρείας με τη Renault“. Από την άλλη, η Nissan δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στη συμμαχία της με την γαλλική εταιρία και την Mitsubishi.

Να θυμίσω, ότι η Ιαπωνία διαθέτει 8 μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων, εκ των οποίων οι τέσσερις (Mazda, Subaru, Suzuki και Daihatsu) συνδέονται στενά με την Toyota.