Ξεκινά η κυκλοφορία του Toyota Yaris Cross στην Ιαπωνία

Σχετικά άρθρα

Τον περασμένο Απρίλιο, η Toyota παρουσίασε το νέο Yaris Cross, και παρότι αυτό έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ειδικά για την Ευρώπη, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και προτιμήσεις της αγοράς των B-SUV, η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε σήμερα ότι από αύριο, 31 Αυγούστου, το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην αγορά της Ιαπωνίας.

Τιμές

Η βασική τιμή του Yaris Cross στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ξεκινά από τα ¥­1.798.000 (€14.340) και φτάνει μέχρι τα ¥­2.815.000 (€22.440). Η εταιρία ανακοίνωσε ότι ο μηνιαίος στόχος πωλήσεων για την αγορά της Ιαπωνίας είναι τα 4.100 αυτοκίνητα.

Για την Ευρώπη, η παραγωγή του θα ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2021 στο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Valenciennes της Γαλλίας, παράλληλα με τη νέα γενιά του Yaris, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν από το καλοκαίρι του 2021.

Πλατφόρμα/Διαστάσεις

Το Yaris Cross βασίζεται στη GA-B πλατφόρμα της εταιρίας, την ίδια που φέρει η νέα γενιά του Yaris, και στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ υπάρχει ημιάκαμπτο άξονα για τις δικίνητες εκδόσεις, και πολλαπλών συνδέσμων για τις τετρακίνητες.

Η νέα πλατφόρμα βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, με το Yaris Cross να πατά σε ζάντες έως 18 ιντσών. Το μήκος του Yaris Cross αγγίζει τα 4.180 χλστ., όντας 240 χλστ. μεγαλύτερο από το Yaris, με τα 60 χλστ. να προστίθενται στο εμπρός πρόβολο και τα 180 χλστ. στον πίσω πρόβολο, αυξάνοντας σημαντικά το χώρο αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται σε 390 λίτρα.

Συνεχίζοντας, το πλάτος του είναι 1.765 χλστ., και το ύψος 1.560 χλστ., και το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.560 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. Οι αυξημένες διαστάσεις το καθιστούν μεγαλύτερο από το Yaris, του οποίου το μήκος είναι 3.940 χλστ., το πλάτος 1.745 χλστ., και το ύψος τα 1.470 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι ακριβώς ίδιο με το Yaris Cross. Από την άλλη, οι αντίστοιχες του C-HR είναι μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.795 χλστ., ύψος 1.565 χλστ., και μεταξόνιο 2.640 χλστ.

Κινητήρες

Μηχανικά, το Yaris Cross θα προσφέρεται αρχικά με ένα υβριδικό σύνολο. Πρόκειται για το νέο 1.500αρη υβριδικό (Hybrid Dynamic Force), με το υβριδικό του σύστημα να είναι τέταρτης γενιάς και να προέρχεται από τους υβριδικούς κινητήρες 2,0 και 2,5-λίτρων των Corolla, Camry και RAV4.

https://youtu.be/HzvWNQK_QSs

Ο τρικύλινδρος 1.500αρης κινητήρας, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία είναι 27% ελαφρύτερη από την μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου της προηγούμενης γενιάς του Yaris Hybrid. Ο ηλεκτροκινητήρας θα μπορεί να κινήσει αποκλειστικά μόνος του για κάποια χιλιόμετρα το υβριδικό Yaris Cross, με ταχύτητα έως 120-130 χλμ/ώρα, με έρευνα της Toyota να αναφέρει πως το νέο μοντέλο μπορεί να καλύπτει το 80% των καθημερινών αστικών μετακινήσεων μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του.

Η απόδοση του συνόλου αγγίζει τα 116 άλογα και 141 Nm ροπής, με την Toyota να ανακοινώνει ότι σε πρότυπα μετρήσεων της Ιαπωνίας (WLTC) η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι στα 3,2 λίτρα/100 χλμ.

Ωστόσο στην Ιαπωνία το Yaris Cross διατίθεται με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. (χωρίς υβριδικό σύστημα), που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή W-CVT με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση και ευρεία κλιμάκωση (Wide range). Αποδίδει 121 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 153 Nm ροπής στις 4.800-5.000 σ.α.λ.

Τετρακίνηση

https://youtu.be/7yheeqw7jpw

Η τετρακίνηση του μοντέλου ονομάζεται AWD-i και παρέχει επιπλέον σταθερότητα και πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Έτσι, στον πίσω άξονα υπάρχει ένα ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο είναι πιο συμπαγές και ζυγίζει λιγότερο από το μηχανικό AWD σύστημα, βοηθώντας το Yaris Cross Hybrid AWD-i να επιτύχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, από οποιονδήποτε από τους τετρακίνητους ανταγωνιστές του στη B-SUV κατηγορία.

Το σύστημα κατευθύνει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την επιτάχυνση. Σε κανονική οδήγηση, το Yaris Cross λειτουργεί με την κίνηση να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Ο μη υβριδικός κινητήρας συνδυάζεται με κανονικό σύστημα τετρακίνησης.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Yaris Cross, η κεντρική κονσόλα φέρει ελάχιστες σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το Yaris, οι οποίες εντοπίζονται στο τελείωμα του ταμπλό και του κεντρικού τούνελ. Η Toyota αναφέρει ότι το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται η μείωση του κέντρου βάρους του οχήματος. Επίσης, δημιουργεί μια πιο ελκυστική θέση οδήγησης, με βελτιωμένη εργονομία και μεγαλύτερη δυνατότητα ρύθμισης. Το τιμόνι βρίσκεται κοντά στον οδηγό, με αύξηση της κλίσης κατά έξι μοίρες.

Η Toyota έχει επιλέξει υψηλότερης ποιότητας υλικά, με μαλακά σε υφή πλαστικά. Εκτός από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και της TFT οθόνης στον πίνακα οργάνων, η Toyota εξοπλίζει το νέο Yaris Cross με 10″ έγχρωμο head-up display, με σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones, θερμαινόμενο τιμόνι, κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό και μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή. Η Toyota δεν ανακοινώνει την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, αλλά αναφέρει ότι η ανακλινόμενη πίσω σειρά καθισμάτων θα είναι κατά 40:20:40.

Συστήματα ασφαλείας

Το νέο Yaris Cross εξοπλίζεται με την σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense (TSS) που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έξυπνο ενεργό cruise control ανεξαρτήτου ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας καθώς και κεντρικό αερόσακο (τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας του) για την προστασία των μπροστά επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δύο νέα ηλεκτρικά παρουσίασε η Toyota στη Κίνα

Στην έκθεση του Πεκίνου η Toyota παρουσίασε τα bZ3C και bZ3X, δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Κίνας. Αποτελούν τις...