Η μυρωδιά ενός νέου αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά χαρακτηριστική. Πρόκειται για ένα μείγμα μυρωδιάς από πλαστικό, κόλλα, δέρματος και υφάσματος που αρέσει σε πολύ κόσμο, αλλά όχι στους Κινέζους και ίσως οι Κινέζοι να έχουν δίκιο, μιας και διάφορες έρευνες δείχνουν πως οι μυρωδιές που εκλύουν οι περισσότερες από 200 χημικές ουσίες και βαρέα μέταλλα, που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του εσωτερικού του αυτοκινήτου δεν κάνουν καλό στην υγεία του ανθρώπου, μιας και μερικές από αυτές μπορεί να είναι εξαιρετικά τοξικές.

Κάποιοι λένε πως η μυρωδιά ενός καινούργιου αυτοκινήτου σχετίζεται με τον φετιχισμό των προϊόντων και το τι αυτά αντανακλούν στην ζωή μας. Κάποιοι άλλοι λένε πως τα χημικά που μυρίζουν έχουν εθιστική οσμή, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και με την βενζίνη, δηλαδή είναι καθαρά βιολογικά τα κίνητρα, έτσι και κυκλοφόρησαν (κυρίως στις ΗΠΑ) αρωματικά αυτοκινήτου με άρωμα “καινουργίλας”.

Οι Κινέζοι απεχθάνονται τόσο πολύ την συγκεκριμένη μυρωδιά που είναι σημαντικός λόγος να απορρίψουν την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα τους απασχολεί περισσότερο από τις βλάβες, από τον θόρυβο κύλισης και την κατανάλωση καυσίμου.

1Διάβασε επίσης

Και όμως υπάρχει πλέον άρωμα που μυρίζει όπως το καινούργιο αυτοκίνητο

Με τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας να εξετάζουν το ενδεχόμενο να θεσπίσουν κανονισμούς για την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου, προκειμένου να προστατευθεί η υγεία των οδηγών και επιβατών, γίνεται γνωστό πως οι αυστηρότεροι κανονισμοί θα κάνουν την μυρωδιά των νέων αυτοκινήτων να αποτελέσει μια παλιά ανάμνηση.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στις πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και κυρίως σε ενώσεις όπως η ακεταλδεϋδη,, η ακρολεϊνη, το βενζόλιο, το αιθυλοβενζόλιο, η φορμαλδεϋδη, το στυρένιο, το τολουόλιο και το ξυλένιο, οι οποίες εκπέμπονται από το εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου και έχουν αποδειχτεί πως προκαλούν μεταξύ άλλων αλλεργικές αντιδράσεις, ερεθισμό στα μάτια, ζαλάδα, φτέρνισμα, δυσκολία στην αναπνοή, πονοκέφαλο και ναυτία. Η ένταση των συμπτωμάτων επηρεάζεται από την συγκέντρωση των σωματιδίων στον αέρα, τα οποία συνδέονται με την έκθεση των νέων αυτοκινήτων σε υψηλές θερμοκρασίες και στον ήλιο.

2Διάβασε ακόμη

Η Audi έχει υπαλλήλους που δουλειά τους είναι να κάνουν τα καινούργια αυτοκίνητα να “μυρίζουν σωστά”

Έτσι οι νομοθέτες σε Ευρώπη, Κίνα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο θέλουν να θεσπίσουν κανονισμούς που θα αναγκάζουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν νέες, άοσμες ουσίες. Στην Ευρώπη, το UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα από το 2014 και τον Ιούνιο του 2020 προχώρησε στην ανανέωση των οδηγιών του για τις προδιαγραφές και τον έλεγχο της ποιότητας του αέρα στο εσωτερικών των νέων αυτοκινήτων, παρέχοντας στις κυβερνήσεις τα απαραίτητα εργαλεία για να παρουσιάσουν τους δικούς τους κανονισμούς. Μέχρι στιγμής καμία χώρα της Γηραιάς Ηπείρου δεν έχει υιοθετήσει τις οδηγίες του UNECE αλλά αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί, οπότε και η μυρωδιά της “κανουργίλας” θα αποτελέσει παρελθόν.