Η μυρωδιά των νέων αυτοκινήτου θα γίνει παρελθόν

Σχετικά άρθρα

Η μυρωδιά ενός νέου αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά χαρακτηριστική. Πρόκειται για ένα μείγμα μυρωδιάς από πλαστικό, κόλλα, δέρματος και υφάσματος που αρέσει σε πολύ κόσμο, αλλά όχι στους Κινέζους και ίσως οι Κινέζοι να έχουν δίκιο, μιας και διάφορες έρευνες δείχνουν πως οι μυρωδιές που εκλύουν οι περισσότερες από 200 χημικές ουσίες και βαρέα μέταλλα, που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή του εσωτερικού του αυτοκινήτου δεν κάνουν καλό στην υγεία του ανθρώπου, μιας και μερικές από αυτές μπορεί να είναι εξαιρετικά τοξικές.

Κάποιοι λένε πως η μυρωδιά ενός καινούργιου αυτοκινήτου σχετίζεται με τον φετιχισμό των προϊόντων και το τι αυτά αντανακλούν στην ζωή μας. Κάποιοι άλλοι λένε πως τα χημικά που μυρίζουν έχουν εθιστική οσμή, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και με την βενζίνη, δηλαδή είναι καθαρά βιολογικά τα κίνητρα, έτσι και κυκλοφόρησαν (κυρίως στις ΗΠΑ) αρωματικά αυτοκινήτου με άρωμα “καινουργίλας”.

Οι Κινέζοι απεχθάνονται τόσο πολύ την συγκεκριμένη μυρωδιά που είναι σημαντικός λόγος να απορρίψουν την αγορά ενός αυτοκινήτου. Μάλιστα τους απασχολεί περισσότερο από τις βλάβες, από τον θόρυβο κύλισης και την κατανάλωση καυσίμου.

Διάβασε επίσης

Και όμως υπάρχει πλέον άρωμα που μυρίζει όπως το καινούργιο αυτοκίνητο

Με τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας να εξετάζουν το ενδεχόμενο να θεσπίσουν κανονισμούς για την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου, προκειμένου να προστατευθεί η υγεία των οδηγών και επιβατών, γίνεται γνωστό πως οι αυστηρότεροι κανονισμοί θα κάνουν την μυρωδιά των νέων αυτοκινήτων να αποτελέσει μια παλιά ανάμνηση.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στις πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και κυρίως σε ενώσεις όπως η ακεταλδεϋδη,, η ακρολεϊνη, το βενζόλιο, το αιθυλοβενζόλιο, η φορμαλδεϋδη, το στυρένιο, το τολουόλιο και το ξυλένιο, οι οποίες εκπέμπονται από το εσωτερικό ενός νέου αυτοκινήτου και έχουν αποδειχτεί πως προκαλούν μεταξύ άλλων αλλεργικές αντιδράσεις, ερεθισμό στα μάτια, ζαλάδα, φτέρνισμα, δυσκολία στην αναπνοή, πονοκέφαλο και ναυτία. Η ένταση των συμπτωμάτων επηρεάζεται από την συγκέντρωση των σωματιδίων στον αέρα, τα οποία συνδέονται με την έκθεση των νέων αυτοκινήτων σε υψηλές θερμοκρασίες και στον ήλιο.

Διάβασε ακόμη

Η Audi έχει υπαλλήλους που δουλειά τους είναι να κάνουν τα καινούργια αυτοκίνητα να “μυρίζουν σωστά”

Έτσι οι νομοθέτες σε Ευρώπη, Κίνα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο θέλουν να θεσπίσουν κανονισμούς που θα αναγκάζουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν νέες, άοσμες ουσίες. Στην Ευρώπη, το UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα από το 2014 και τον Ιούνιο του 2020 προχώρησε στην ανανέωση των οδηγιών του για τις προδιαγραφές και τον έλεγχο της ποιότητας του αέρα στο εσωτερικών των νέων αυτοκινήτων, παρέχοντας στις κυβερνήσεις τα απαραίτητα εργαλεία για να παρουσιάσουν τους δικούς τους κανονισμούς. Μέχρι στιγμής καμία χώρα της Γηραιάς Ηπείρου δεν έχει υιοθετήσει τις οδηγίες του UNECE αλλά αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί, οπότε και η μυρωδιά της “καινουργίλας” θα αποτελέσει παρελθόν.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υποχώρησαν κατά 5,2% οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο

Μειωμένες κατά 5,2% ήταν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 1.031.875 νέα αυτοκίνητα έναντι 1.089.017 τον Μάρτιο του 2022,...

Γερμανία: Κόπηκαν οι επιδοτήσεις, μειώθηκαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών

Ο απότομος τερματισμός των κρατικών επιδοτήσεων είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 14,1% στη Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του έτους,...