Πριν ακριβώς έξι μήνες η Ολλανδία έθεσε σε ισχύ το νέο όριο ταχύτητας για τις εθνικές οδούς της χώρας, το οποίο μειώθηκε στα 100 χλμ/ώρα, από τα 130 χλμ/ώρα, που ίσχυε. Το νέο όριο ισχύει από τις 06:00 μέχρι το 19:00 της ημέρας, καθώς τις υπόλοιπες ώρες, όπου η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη διατηρείται το όριο των 130 χλμ/ώρα. Ο λόγος της μείωσης του ορίου είναι για να περιοριστεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας με οξείδια του αζώτου.
Το παράδειγμα της Ολλανδίας μιμείται και το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς ανακοίνωσε το project “Highways England”. Αυτό θέλει να εξετάσει ποια επίδραση μπορεί να έχει η μείωση της ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους κατά μόλις 10 μίλια/ώρα (16 χλμ/ώρα) στον αέρα που αναπνέουν οι Βρετανοί.
Αυτό σημαίνει ότι θεσπίζεται νέο όριο 60 μιλίων/ώρα (96 χλμ/ώρα) σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους, το οποίο θα επιβληθεί για τουλάχιστον 12 έως 15 μήνες, θα εμφανίζεται στις πινακίδες του δρόμου και θα ισχύει 24/7. Πιο συγκεκριμένα το όριο των 60 μιλίων/ώρα θα δοκιμαστεί στον M1 (μεταξύ κόμβων 33-34), στον M6 (κόμβοι 6-7), στον M602 (κόμβοι 1-3) και στον M5 (κόμβοι 1-2).
Κάθε ένα από αυτά τα τμήματα των δρόμων έχει μήκος περίπου 4,5 μίλια (7,2 χλμ.), και εάν οι δοκιμές είναι επιτυχημένες, το νέο όριο ταχύτητας θα μπορούσε να εφαρμοστεί περαιτέρω. Όποιος συνεχίσει να κινείται με 70 μίλια/ώρα (112 χλμ / ώρα), που είναι το όριο, και πιαστεί θα του επιβάλλεται πρόστιμο £100 (€109) και τρεις πόντους στο δίπλωμα οδήγησης.
Το project “Highways England” έχει τεθεί σε εφαρμογή ως άμεση απάντηση στα επίπεδα NO2 (διοξείδιο του αζώτου) της Βρετανίας, τα οποία συνδέονται με περίπου 40.000 πρόωρους θανάτους στο Ηνωμένο Βασίλειο ετησίως, ένα αρκετά ανησυχητικό νούμερο, ειδικά όταν εξεταστεί παράλληλα με την αύξηση κατά σχεδόν 25% της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους τις τελευταίες δύο δεκαετίες.