Ο πρωθυπουργός της Ολλανδίας, Mark Rutte, ανακοίνωσε ότι από το 2020, το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς της χώρας του θα μειωθεί στα 100 χλμ/ώρα, προκειμένου να μειωθεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας με οξείδια του αζώτου. Σήμερα, το όριο στους Ολλανδικούς αυτοκινητοδρόμους είναι 130 χλμ/ώρα, το οποίο θα παραμείνει σε ισχύει και μετά το 2020, αλλά μόνο κατά τις νυχτερινές ώρες (από 19:00 μέχρι 06:00 της επόμενης ημέρας), όπου η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη.

1

Η ολλανδική κυβέρνηση βρίσκεται εδώ και μήνες αντιμέτωπη με έντονη δημόσια συζήτηση σχετικά με τους τρόπους μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του αζώτου, μετά την απόφαση ολλανδικού δικαστηρίου που έκρινε ότι η μέχρι σήμερα κυβερνητική πολιτική δεν σέβεται τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το θέμα.

Ο Rutte, ηγέτης του φιλελεύθερου-συντηρητικού κόμματος VVD, που φέρει την επωνυμία “κόμμα βρουμ βρουμ”, αφού πρωτοστάτησε, και εισήγαγε το 2012, στην αύξηση του ορίου ταχύτητα από τα 120 στα 130 χλμ/ώρα, δήλωσε κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου:

Κανείς δεν είναι χαρούμενος. Το μέτρο είναι “χάλια”. Ωστόσο είναι αναγκαίο για να αποφευχθεί η παράλυση της Ολλανδίας.

Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, το όριο των 100 χλμ/ώρα στους αυτοκινητοδρόμους θα είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη -μαζί με την Κύπρο, η οποία φυσικά έχει πολύ λιγότερους αυτοκινητόδρομους. Το σημερινό όριο των 130 χλμ/ώρα είναι το πιο κοινό όριο ταχύτητας στην Ευρώπη, καθώς είναι σε ισχύ σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Δανία, η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία και αρκετές άλλες. Ωστόσο, οι οδηγοί του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να κινούνται στους αυτοκινητόδρομους με όριο 70 μιλίων/ώρα (112 χλμ/ώρα), ενώ στην Ισπανία με 120 χλμ/ώρα. Να θυμίσω ότι κάτι αντίστοιχο πρότεινε πριν μερικές εβδομάδες στην Ελλάδα ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών

2Διάβασε ακόμα

Γνωρίζεις τα όρια ταχύτητας σε κάθε δρόμο της Ελλάδας;

Το σχέδιο δράσης της ολλανδικής κυβέρνησης για την μείωση της εκπομπής αζώτου περιλαμβάνει επίσης αλλαγές στις μεθόδους εργασίας στον αγροτικό τομέα. Η προοπτική των αλλαγών αυτών έχει προκαλέσει την οργή χιλιάδων αγροτών, οι οποίοι διαδήλωσαν μαζικά και επανειλημμένως με τα τρακτέρ τους σε ολόκληρη την χώρα.

Η εισαγωγή του νέου περιορισμού στην ταχύτητα των οχημάτων έχει ως στόχο να δείξει στους αγρότες ότι αλλαγή συνηθειών επιβάλλεται και στους υπόλοιπους ρυπογόνους τομείς δραστηριότητας. Για την τήρηση της απόφασης του δικαστηρίου έχουν παγώσει μεγάλα κατασκευαστικά έργα οδικών αρτηριών και αεροδρομίων στην Ολλανδία, την πέμπτη σε μέγεθος οικονομία της ευρωζώνης.