Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο ύψους 18 εκατ. ευρώ στις γερμανικές εταιρείες Brose και Kiekert, για τη συμμετοχή τους σε δύο καρτέλ σχετικά με την προμήθεια δομικών συστημάτων αυτοκινήτων στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Στην καναδική Magna δεν επιβλήθηκε πρόστιμο, καθώς προχώρησε η ίδια στην αποκάλυψη και των δύο καρτέλ στην Κομισιόν.

Ειδικότερα, η Magna και η Brose συμμετείχαν σε καρτέλ (από 12 Αυγούστου του 2010 έως τις 21 Φεβρουαρίου 2011) αναφορικά με την προμήθεια συστημάτων θυρών και ρυθμιστών παραθύρων για την Mercedes C-Class. Η Magna και η Kiekert συμμετείχαν σε ξεχωριστό καρτέλ (από 15 Ιουνίου 2009 έως και 7 Μάϊου 2012), σχετικά με την προμήθεια μανδάλων σε επιβατικά αυτοκίνητα των BMW και Daimler. Και οι τρεις εταιρείες αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους στα καρτέλ και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.

Οι τρεις προμηθευτές ανταλλακτικών συντόνιζαν τη συμπεριφορά τους ως προς τις τιμές και αντάλλαξαν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες. Και οι τρεις προμηθευτές συντόνισαν την πολιτική τους ως προς τις τιμές και αντάλλαξαν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες μέσω συναντήσεων, τηλεφωνικών κλήσεων ή μέσω e-mail.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για θέματα ανταγωνισμού στην ΕΕ, δήλωσε:

Εξαρτήματα όπως οι πόρτες, οι ρυθμιστές παραθύρων και τα συστήματα μανδάλωσης είναι απαραίτητα για την ορθή λειτουργία των αυτοκινήτων. Παρέχουν προστασία από τραυματισμούς και εξασφαλίζουν ασφάλεια και άνεση.

Οι τρεις προμηθευτές συνεργάστηκαν για να αυξήσουν τα κέρδη τους από την πώληση αυτών των εξαρτημάτων. Αυτά τα καρτέλ έβλαψαν τελικά τους Ευρωπαίους καταναλωτές και επηρέασαν αρνητικά την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού κλάδου αυτοκινήτων.

Η Magna έλαβε πλήρη ασυλία για την αποκάλυψη και των δύο καρτέλ, αποφεύγοντας έτσι ένα συνολικό πρόστιμο περίπου 6 εκατ. ευρώ. Οι Brose και Kiekert συνεργάστηκαν στην έρευνα και έτσι μείωσαν τα πρόστιμα τους.