Μετά την ξαφνική ανακοίνωση της αποχώρησης της Honda από την Formula 1 και κατ’επέκταση την προμήθεια power units σε Red Bull και AlphaTauri, οι δύο ομάδες της αυστριακής εταιρίας έχουν τρεις επιλογές για το μέλλον. Αυτές είναι -με αύξοντα βαθμό πιθανοτήτων: να κατασκευάσουν τα δικά τους power units, να ψάξουν να βρουν κάποια εταιρία που δεν υπάρχει σήμερα στην F1 (VW Group, Cosworth, κλπ.), να στραφούν σε μια από τις υπάρχουσες κατασκευάστριες εταιρίες (Ferrari, Mercedes, Renault).

Σύμφωνα με το Παράρτημα 9 των αγωνιστικών κανονισμών της FIA, ο κατασκευαστής power units με τις λιγότερες συνεργαζόμενες ομάδες υποχρεούται να προμηθεύει μια ομάδα, που δεν έχει άλλες εναλλακτικές. Με τα σημερινά δεδομένα, από του χρόνου, η Mercedes θα έχει τέσσερις ομάδες (τη δικιά της, τη Racing Point, τη Williams και τη McLaren), και η Ferrari τρεις (τη δικιά της, την Alfa Romeo και την Haas), ενώ η Renault μόνο την εργοστασιακή της ομάδα, η οποία από του χρόνου θα τρέξει με τα λογότυπα της Alpine.

Παρότι ο “χωρισμός” Red Bull και Renault στα μέσα του 2018 δεν ήταν ήπιος, η γαλλική εταιρία δείχνει πως είναι πρόθυμη να προμηθεύσει ξανά με κινητήρες τη Red Bull Racing και την AlphaTauri από το 2022. Η Renault προμήθευε με τους κινητήρες της την Red Bull από το 2007 έως το 2018, με τη συγκεκριμένη συνεργασία να φέρνει τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο επικεφαλής της Renault, Cyril Abiteboul, δήλωσε πως η εταιρία δεν έχει καμία επαφή με τη Red Bull μετά τη χθεσινή ανακοίνωση, ωστόσο η Renault είναι έτοιμη να εκπληρώσει την υποχρέωση της FIA για προμήθεια, εάν αυτή προκύψει, τονίζοντας:

Μπορώ να επιβεβαιώσω πως δεν υπήρχε σε καμία περίπτωση κάποια συζήτηση μέχρι αυτό το σημείο. Ευρισκόμενοι στο άθλημα γνωρίζουμε καλά τους κανονισμούς και έχουμε κάθε πρόθεση να συμμορφωθούμε με αυτούς και τις υποχρεώσεις μας. Προφανώς είναι λίγο πιο αναλυτικά τα πράγματα, πρέπει να μας γίνει αίτημα, και δεν έχουμε λάβει κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής και δεύτερον υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες περιστάσεις, συμπεριλαμβανόμενης της χρονικής συγκυρίας ώστε να συμβεί κάτι τέτοιο.

Και είμαστε ακόμα αρκετά μακριά από αυτό το παράθυρο, το οποίο δεν ανοίγει πριν την άνοιξη του επόμενου έτους. Γνωρίζουμε πως στη F1 πολλά μπορούν να συμβούν σε ένα πολύ περιορισμένο χρονικό περιθώριο και η άνοιξη του 2021 είναι ακόμα πολύ μακριά. Κάθε λογής πράγματα μπορούν να συμβούν. Όπως είπα, θα συμμορφωθούμε με οποιαδήποτε υποχρέωση μπορεί να προκύψει από αυτή την περίσταση.

Όταν ρωτήθηκε για το εάν μια επανένωση με τη Red Bull θα ήταν περίεργη, ο Abiteboul απάντησε:

Έτσι πιστεύω, αλλά πρέπει προφανώς να προσέξουμε το άθλημα. Και θεωρώ πως είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το να πρέπει πιθανώς να το κάνουμε αυτό. Δεν μπορώ να φανταστώ πως η Red Bull δεν θα έχει κάποιο σχέδιο στο παρασκήνιο. Ξεκάθαρα θα πρέπει να ήταν ενήμεροι για αυτό (την κίνηση της Honda) και ο Helmut (Marko) και ο Christian έχουν πολλές κινήσεις και λύσεις σε αυτά. Δεν περιμένω πως αυτό θα είναι το Plan A τους.

Τέλος, ο Abiteboul δήλωσε ότι δεν έμεινε έκπληκτος από την απόφαση της Honda να αποχωρήσει από τη F1, λέγοντας:

Γνωρίζουμε πως αυτό είναι κάτι που πάντα μπορεί να συμβεί. Γνώριζα πως έπρεπε να επιβεβαιώσουν τη θέση τους για μετά το 2021 και τώρα ήταν πιθανώς η στιγμή για να το κάνουν. Ίσως η έλλειψη επιβεβαίωσης ήταν ήδη μια ένδειξη επ’ αυτού, επειδή όταν βλέπω πόσο προχωρημένα βρισκόμαστε στον σχεδιασμό του κινητήρα του 2022 θεωρώ πως είναι εκ των πραγμάτων μια μορφή προσανατολισμού.