Η Mazda ανακοίνωσε πως ο περιστροφικός της κινητήρας επιστρέφει στο MX-30, ως range extender. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 και η Mazda δεν αποκάλυψε τεχνικές πληροφορίες για το περιστροφικό κινητήρα.

Τον Δεκέμβριο του 2013, η Ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το Mazda2 Range Extender, το οποίο φορούσε έναν λιλιπούτειο περιστροφικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 0,33-λίτρων και απόδοσης 26 ίππων, που λειτουργούσε με σταθερές στροφές 2.000 σ.α.λ. Αυτός τροφοδοτούσε με ρεύμα τον 75 kW (102 ίππων) ηλεκτροκινητήρα του plug-in υβριδικού Mazda2, αυξάνοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου στα 400 χλμ, διπλασιάζοντας την αυτονομία του.

Το MX-30 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που φορά έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 106 kW (144 άλογα) με 265 Nm ροπής. Η Mazda εξόπλισε το μοντέλο με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh, που του προσφέρει αυτονομία μόλις 200 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.

Η εταιρία περιγράφει το MX-30 ως ένα διαφορετικού είδους ηλεκτρικό μοντέλο, που επικεντρώνεται στη χαρά της οδήγησης, καθώς και στη σχέση του οδηγού με το αυτοκίνητο, γι’αυτό και έχει τοποθετηθεί επίσημα ότι δεν θα προσφέρει το εν λόγω μοντέλο με μεγαλύτερη μπαταρία. Έτσι, ο ρότορας φαντάζει ως η ιδανική επιλογή για να αυξήσει την ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου.

Ο νέος μικρός περιστροφικός κινητήρας της Mazda θα είναι οριζόντια τοποθετημένος, κάτω από τον χώρο των αποσκευών για καλύτερο packaging, αλλά και για καλύτερη λίπανση του ρότορα μέσα στον θάλαμο καύσης. Οι Ιάπωνες ωστόσο δεν κλείνουν την πόρτα σε ένα νέο σπορ αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα, με τον Mitsuo Hitomi, επικεφαλής κινητήρων της Mazda, να έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι η εταιρία του έχει κάποιες ιδέες για ένα σπορ μοντέλο με wankel κινητήρα, αλλά οι τάσεις της αγοράς δείχνουν πως τα σπορ μοντέλα δεν μπορούν να είναι οικονομικά βιώσιμα.

Παράλληλα η Mazda παρουσίασε σήμερα και την ήπια υβριδική έκδοση του MX-30 η οποία φορά τον e-SkyActiv G 2.0-λίτρων ήπιο υβριδικό κινητήρα και προσφέρεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.