Το 2020 είναι μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως και ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Παρόλο που οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 29% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η Ευρώπη είναι έτοιμη για μια ηλεκτρική επανάσταση. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Duynamics για τον Σεπτέμβριο του 2020, αυτή η επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει.

Τα δεδομένα της Jato για τις 27 αγορές στην Ευρώπη δείχνουν ότι ο συνολικός αριθμός ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο (που περιλαμβάνει τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα plug-in υβριδικά, τα υβριδικά και τα ήπια υβριδικά) ήταν υψηλότερος από τον αριθμό των ταξινομήσεων για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτό συνέβη για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή, όπου οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με τις προαναφερθείσες τεχνολογίες ξεπέρασαν έναν από τους δύο τύπους με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή, καθώς μόλις πριν από πέντε χρόνια, τα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες ήταν κυρίαρχος παίκτης στην Ευρώπη.

Τον Σεπτέμβριο πουλήθηκαν 1,3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, η ζήτηση για βενζίνη και πετρέλαιο παρουσίασε διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ ο όγκος των EVs αυξήθηκε κατά 139% σε 327.800 μονάδες, νούμερο ρεκόρ όσον αφορά τόσο τον όγκο όσο και το μερίδιο αγοράς. Είναι η πρώτη φορά που τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σπάνε το φράγμα των 300.000 μονάδων μηνιαίως, και μόλις η δεύτερη φορά που έχουν πάνω από το 20% των πωλήσεων.

Ταυτόχρονα, τον Σεπτέμβριο το μερίδιο αγοράς των πετρελαικίνητων οχημάτων σημείωσε ιστορικό χαμηλό, μόλις 24,8%. Ακριβώς πριν από μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αποτελούσαν το 50% των πωλήσεων, ενώ το μερίδιο αγοράς των EVs ήταν κάτω του 1%. Τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις των υβριδικών και των ήπιων υβριδικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών καταχωρίσεων των EVs, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 124%.

Η Toyota και η Lexus κυριάρχησαν, ως συνήθως, με μερίδιο αγοράς 32% -αλλά η περαιτέρω ανάπτυξη οδηγήθηκε από τις Ford, Suzuki, Fiat και BMW. Εκτός από τα ισχυρά αποτελέσματα πολλών μοντέλων της Toyota, ο όγκος ενισχύθηκε επίσης από το Ford Puma (το 69% του όγκου του αντιστοιχούσε στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις), το Fiat 500 και το Fiat Panda (των οποίων οι υβριδικές εκδόσεις αντιπροσώπευαν το 59% και 41% των πωλήσεων τους, αντίστοιχα).

Η ζήτηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγήθηκε από την Tesla, αν και ο όγκος της μειώθηκε κατά 5%, ενώ οι ανταγωνιστές της, όπως η Volkswagen και η Renault, σημείωσαν αύξηση 352% και 211% αντίστοιχα. Αν κοιτάξουμε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τότε ο όμιλος Volkswagen είναι πλέον στην κορυφή των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μπροστά από την Tesla. Τον Σεπτέμβριο, η Mercedes-Benz ήταν πρώτη στα plug-in υβριδικά, με μερίδιο αγοράς 22%, ακολουθούμενη από τη Volvo και τη BMW.