Στα μέσα Μαΐου και πριν ακόμα ξεκινήσει το φετινό πρωτάθλημα, ο Daniel Ricciardo ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιο του με τη Renault, καθώς από το 2021 θα τρέχει με τα χρώματα της McLaren, αντικαθιστώντας τον Carlos Sainz στη βρετανική ομάδα, ο οποίος -με τη σειρά του- θα πάρει τη θέση του Vettel στη Ferrari.

Τη στιγμή της ανακοίνωσης, το μέλλον της Renault στην Formula 1 ήταν σχετικά αμφίβολο εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρία. Ωστόσο, τα οποιαδήποτε σύννεφα διαλύθηκαν όταν το Groupe Renault ανακοίνωσε το σχέδιο αναδιάρθρωσης του, κάνοντας γνωστό ότι θα παραμείνει για πολλά χρόνια στην Formula 1.

Το ειρωνικό της υπόθεσης είναι ότι το παραπάνω σχέδιο ανακοινώθηκε δύο εβδομάδες μετά την υπογραφή του Ricciardo στην McLaren. Με την επισημοποίηση της παραμονής της Renault στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο επικεφαλής της γαλλικής ομάδας στην Formula 1, Cyril Abiteboul, θέλησε να βρει τον οδηγό που θα αντικαταστήσει τον Ricciardo.

Αυτός ήρθε στο όνομα του Fernando Alonso, με τη Renault να μετονομάζει την αγωνιστική της ομάδα στην Formula 1 από Renault F1 Team σε Alpine F1 Team, με ισχύ από το 2021.

Ο Daniel Ricciardo άφησε την Red Bull για τη Renault στο τέλος της σεζόν του 2018, καθώς ο Αυστραλός πίστεψε στο project της γαλλικής ομάδας. Ωστόσο, το 2019, ως σεζόν, ήταν γεμάτο απογοητευτικές στιγμές για τον Daniel Ricciardo στη Renault. Και ο Cyril Abiteboul επωμίστηκε το φταίξιμο για το ότι δεν μπόρεσε να δείξει στον Ricciardo ότι το RS 20, το φετινό μονοθέσιο της Renault, ήταν πραγματικά ικανό.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του στην γαλλική L’Equipe, ο Abiteboul αναφέρθηκε στην αποχώρηση του Ricciardo, λέγοντας:

Με ξάφνιασε πολύ η αναγγελία της αναχώρησής του, γιατί αυτό το χειμώνα ένιωσα ότι το μονοθέσιο μας είχε δυνατότητες. Η πανδημία σταμάτησε τα πάντα. Αλλά κατηγορώ τον εαυτό μου που δεν μπόρεσα να δείξω στον Daniel ποια ήταν η πραγματική δυνατότητα του project μας.

Ο Abiteboul έχει αναφέρει πως η νέα συμφωνία μείωσης του budget cap, αλλά και οι νέοι κανονισμοί θα κάνουν την Formula 1 πιο ανταγωνιστική, συμπληρώνοντας πως η Renault έχει στο DNA της τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και δεσμεύεται να αγωνίζεται στη Formula 1 για πολύ καιρό ακόμη.

Τη φετινή σεζόν και μέχρι και το GP της Τουρκίας, ο Daniel Ricciardo έχει ανέβει δύο φορές στο βάθρο, έχοντας μαζέψει 96 βαθμούς, όντας στην έκτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών. Αντίστοιχα, η Renault βρίσκεται στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος κατασκευαστών, με 136 βαθμούς, και ενώ απομένουν τρεις αγώνες.