Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, η γερμανική Next.e.Go Mobile θα επενδύσει 100 εκατ. ευρώ προκειμένου να δημιουργήσει στην Ελλάδα ένα εργοστάσιο που θα αναλάβει την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της.

Από την επένδυση θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και περίπου 5.500 έμμεσες, με την εταιρία να θέλει να κατασκευάζει έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως. Το εργοστάσιο θα λειτουργήσει με εγχώριο ανθρώπινο δυναμικό και τα στελέχη θα εκπαιδευτούν στο εργοστάσιο παραγωγής της εταιρίας στη Γερμανία.

Η Next.e.Go Mobile θα ιδρύσει και ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Ελλάδα, το οποίο θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

1

Για την ώρα δεν έχει αποφασιστεί το μέρος που θα κατασκευαστεί το συγκεκριμένο εργοστάσιο, με πολλούς Δήμους αλλά και Περιφέρειες να προσπαθούν να προσελκύσουν τη συγκεκριμένη επένδυση.

Η επένδυση θα ξεκινήσει μέχρι την άνοιξη του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε 24 μήνες. Στο εργοστάσιο θα παράγονται μεταλλικά εξαρτήματα, θα γίνεται η εξωτερική θερμοδιαμόρφωση και η τελική συναρμολόγηση των οχημάτων, όπως και ο ποιοτικός έλεγχος τους.

Τα αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται στην Ελλάδα θα πωλούνται κυρίως στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.

2

H e.Go Mobile ιδρύθηκε το 2015 και από το 2019 πουλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη Γερμανία, με κόστος από 15.900 ευρώ. Ιθύνων νους της γερμανικής εταιρίας είναι ο Gunther Schuh, ο άνθρωπος που δημιούργησε και το StreetScooter, που αγοράστηκε από τα γερμανικά ταχυδρομεία το 2014.

3

Τα λεφτά που πήρε από την πώληση του StreetScooter, ο Schuh τα επένδυσε στην δημιουργία της e.Go Mobile, με την ZF Friedrichshafen να επενδύει στη νέα εταιρία 135 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο ενός κοινού project για την κατασκευή ενός αυτόνομου minibus. Το καλοκαίρι του 2020 η e.Go Mobile κήρυξε πτώχευση και τον περασμένο Σεπτέμβριο εξαγοράστηκε από τον ολλανδικό επενδυτικό όμιλο ND Industrial BV, που μετονόμασε την εταιρία σε Next.E.Go Mobile.

Η εταιρία προσφέρει επί του παρόντος το e.Go Life, ένα μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο πόλης που προσφέρεται με τρία πακέτα μπαταριών. Το e.Go Life 20 εξοπλίζεται με μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 14,9 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 27 ίππων, χαρίζοντας του αυτονομία 121 χλμ και τελική ταχύτητα 116 χλμ/ώρα. Η αρχική του τιμή ξεκινά από τις 15.900 ευρώ στη Γερμανία.

4

Η έκδοση e.Go Life 40 φορά μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 17,9 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 54 ίππων, χαρίζοντας του αυτονομία 142 χλμ και τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Η αρχική του τιμή ξεκινά από τις 17.400 ευρώ στη Γερμανία.

Η έκδοση e.Go Life 60 φορά μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 23,9 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, χαρίζοντας του αυτονομία 184 χλμ και τελική ταχύτητα 152 χλμ/ώρα. Η αρχική του τιμή ξεκινά από τις 19.900 ευρώ στη Γερμανία.

5

Το αυτοκίνητο έχει μήκος 3.348 mm, πλάτος 1.700 mm, ύψος 1.567 mm και μεταξόνιο 2.200 mm. Ζυγίζει 1.300 κιλά, έχοντας αναλογία βάρους 50/50 μπροστά-πίσω.

6

Η εταιρία παράλληλα προσφέρει και την Sport έκδοση του e.GO Life που αποδίδει 109 άλογα και φέρει σπορ εμφάνιση, σπορ ανάρτηση, μεγαλύτερη μπαταρία 30 kWh, ζάντες αλουμινίου 18″ και σπορ καθίσματα.

7

Αργότερα η εταιρία θα βγάλει στην αγορά και το e.Go Life Cross που διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, νέους προφυλακτήρες, φουσκώματα στα φτερά και νέες ζάντες με εκτός δρόμου ελαστικά.

8

Το μήκος του φτάνει τα 3,41 μέτρα, το ύψος του τα 1,66 μέτρα και το πλάτος τα 1,82 μέτρα. Κίνηση παίρνει από έναν ηλεκτροκινητήρα 98 ίππων και ζυγίζει 1.280 κιλά.

Η εταιρία απασχολεί περίπου 450 άτομα και σήμερα η παραγωγή του e.Go Life γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Άαχεν της Γερμανίας, το οποίο έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 10.000 μονάδων. Στόχος της εταιρίας είναι να πουλά 100.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2022.