Το Νοέμβριο του 2017 η αμερικάνικη Hennessey παρουσίασε στο Las Vegas και την SEMA το νέο Venom F5 σε πρωτότυπη μορφή. Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα και μετά από εκτενή έρευνα και ανάπτυξη, η εταιρία του John Hennessey μας δείχνει την έκδοση παραγωγής του νέου της hypercar.

31Όνομα

Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο μοντέλο είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στο όνομά του. Το F5 είναι η πιο ισχυρή κατηγορία ανέμου στην κλίμακα Fujita of Tornado Intensity, η οποία προσδιορίζει τις μεγαλύτερες ταχύτητες ανέμου μεταξύ 420 και 512 χλμ.

30Κινητήρας

Το αμερικάνικο hypercar διαθέτει έναν 6,6-λίτρων twin-turbo V8 κινητήρα, με κωδική ονομασία “Fury”. Το μπλοκ αυτού είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, ενώ η κεφαλή από αλουμίνιο, με το συνολικό του βάρος να είναι 280 κιλά.

29

Η απόδοση του ανέρχεται σε 1.817 ίππους (ή 1.840 μετρικούς ίππους) στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή αγγίζει τα 1.617 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Με 277 άλογα ανά λίτρο, είναι ο δυνατότερος κινητήρας εσωτερικής καύσης που έχει τοποθετηθεί σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής, ενώ ο περιοριστής στροφών επεμβαίνει στις 8.500 σ.α.λ.

28

Το αυτοκίνητο επιταχύνει για το 0-100 χλμ/ώρα σε 2,6 δευτ.. Και αν αυτό δεν φαντάζει εντυπωσιακό, ο Hennessey ανακοινώνει ότι το 0-200 χλμ/ώρα έρχεται σε 4,7 δευτ., το 0-300 χλμ/ώρα σε 8,4 δευτ. και για το 0-400 χλμ/ώρα σε 15,4 δευτ., όταν η Bugatti Chiron χρειάζεται 32,6 δευτ.! Η εταιρία στοχεύει ότι η τελική ταχύτητα θα ξεπεράσει τα 500 χλμ/ώρα, κάτι που θα μάθουμε μέσα στο 2021.

Τα δύο bespoke turbo υψηλής απόδοσης και υψηλής ακριβείας διαθέτουν τρισδιάστατα τυπωμένα περιβλήματα τιτανίου, ενώ το στόμιο εισαγωγής είναι 76 χλστ. Ακριβώς πίσω από το άνω άκρο του κινητήρα βρίσκεται η εξάτμιση, κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι και Inconel, η οποία διαθέτει επίστρωση με Cerakote για να προστατεύει τον κινητήρα από την υπερβολική θερμότητα. Επιπλέον, υπάρχουν φύλλα χρυσού στην “πλάτη” του, που βοηθούν στην ανάκλαση της θερμότητας, υποβοηθούμενα από τους αεραγωγούς για την ψύξη του κινητήρα.

27Μετάδοση

26

Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός επτάταχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου μονού συμπλέκτη. Οι σχέσεις μετάδοσης και οι θεωρητικές κορυφαίες ταχύτητες για το F5 είναι:

1 – 3.133 – 115 χλμ/ώρα
2 – 2.100 – 172 χλμ/ώρα
3 – 1.520 – 237 χλμ/ώρα
4 – 1,172 – 307 χλμ/ώρα
5 – 0,941 – 383 χλμ/ώρα
6 – 0,784 – 460 χλμ/ώρα
7 – 0,675 – 534 χλμ/ώρα
R – 2,875 – 117 χλμ/ώρα

25Πλαίσιο

24

Σύμφωνα με την εταιρία, το monocoque carbon πλαίσιο του Venom F5 είναι πιο άκαμπτο από αυτό της Bugatti Chiron, καθώς η στρεπτική του ακαμψία ανέρχεται στα 52.000 Nm, όταν η Chiron έχει 50.000 Nm.

23

Εκτός αυτού, η carbon “μπανιέρα” κατασκευής Hennessey, ζυγίζει μόλις 86 κιλά, όταν η αντίστοιχη της McLaren Senna ζυγίζει 75 κιλά. Το συνολικό βάρος του Venom F5 ανέρχεται σε 1.360 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι έχει αναλογία 0,74 κιλά ανά ίππο.

22Διαστάσεις

21

Με μήκος 4.666 χλστ. και πλάτος 1.971 χλστ., το F5 είναι οριακά μεγαλύτερο από τον πνευματικό προκάτοχό του, το Venom GT. Η απόσταση από το έδαφος μπορεί να ρυθμιστεί μπροστά (από 75 έως 140 χλστ.) και πίσω (85 έως 160 χλστ.) για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινή βάση.

20Σχεδιασμός

19

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του F5 είναι απλός, συνδυάζοντας ελάχιστες ευκρινείς γραμμές με λείες επιφάνειες. Κάθε μέρος του ανάγλυφου αμαξώματος συνεισφέρει στη λειτουργία του αυτοκινήτου ώστε να είναι γρήγορο, ευέλικτο και σταθερό σε όλες τις ταχύτητες. Η εμφάνιση του F5 διαμορφώνεται από την αεροδυναμική και εμπνέεται από την επιδίωξη της ταχύτητας.

18

Διατηρώντας αυτήν τη συμπαγή φόρμα του προκατόχου του, το αμάξωμα “τυλίγεται σφιχτά” γύρω από τους τροχούς, τονίζοντας την δυναμική του όψη, με το αμάξωμα να μοιάζει να είναι συγκεντρωμένο γύρω από τα βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Διαθέτει αιχμηρές, ισχυρές γραμμές για να δώσει στο αυτοκίνητο μια πραγματική αίσθηση ταχύτητας και άγριας πρόθεσης, ακόμα και όταν βρίσκεται σε στάση.

17

Τα εξωτερικά πάνελ του αμαξώματος είναι επίσης κατασκευασμένα από carbon υψηλής αντοχής για εξοικονόμηση βάρους. Οι ελαφριές πόρτες και τα μαρσπιέ των θυρών υπογραμμίζουν την έκταση του carbon που διαθέτει στο F5. Με την ενσωμάτωση των μαρσπιέ ως μέρος της δομής των θυρών, η Hennessey απέφυγε προκλήσεις κατά την είσοδο και έξοδο που φέρουν ορισμένα άλλων hypercar.

16Εσωτερικό

15

Όπως βλέπεις, υπάρχει μπόλικο carbon με το τιμόνι να έχει κοφτό το πάνω μέρος του και να είναι κατασκευασμένο από carbon. Πάνω του υπάρχουν διακόπτες και paddles, ενώ βρίσκεται μπροστά από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 7 ιντσών.

14

Στο σ*αλόνι υπάρχουν δερμάτινες και carbon επενδύσεις, ενώ και το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από carbon, με τους αεραγωγούς να έχουν ίδια διάταξη με τις απολήξεις των εξατμίσεων. Στο κέντρο της κονσόλας συναντάμε το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με μια μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών.

13Δυναμικά χαρακτηριστικά

12

Σύμφωνα με την εταιρία, το αυτοκίνητο θα είναι εξίσου ικανό στην πίστα και στον δρόμο. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Venom F5 έχουν αναπτυχθεί από τον γκουρού της Hennessey και θρυλικό οδηγό αγώνων των ΗΠΑ, τον John “Heinrocket” Heinricy. Σύμφωνα με την εταιρία, η συμβολή του κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αυτοκινήτου εξασφαλίσει ότι το F5 θα προσφέρει μια παγκόσμιας κλάσης εμπειρία οδήγησης στον δρόμο και στην πίστα.

Ο Heinricy έχει οδηγήσει σχεδόν κάθε supercar και hypercar που έχει ποτέ κατασκευαστεί, και έτσι έχει σχεδόν μια τεράστια “βιβλιοθήκη” οχημάτων για σύγκριση. Για το Venom F5, τα αυτοκίνητα αναφοράς -όσον αφορά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά- είναι δύο από τα καλύτερα του κόσμου, η McLaren 600LT και η Porsche Cayman GT4.

11

Με τον κινητήρα να παρέχει τόσο μεγάλη ισχύ, μία από τις προκλήσεις για τους μηχανικούς της Hennessey ήταν ο καλύτερος τρόπος μεταφοράς των δυνάμεων του αυτοκινήτου μέσω των πίσω τροχών του στο έδαφος. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια του υπολογιστή της Motec, ο οποίος έχει βαθμονομηθεί για βέλτιστη ισχύ και έλεγχο της πρόσφυσης.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης (Sport, Track, Drag, Wet, F5) που μεταβάλλουν την απόδοση ισχύος, την πρόσφυση και την απόδοση της πέδησης του αυτοκινήτου. Ωστόσο, μόνο στο πρόγραμμα οδήγησης F5 “ξεκλειδώνει” η μέγιστη διαθέσιμη ισχύ του αυτοκινήτου.

10Αεροδυναμική

9

Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βελτιώθηκε με τη χρήση υπολογιστικής ρευστομηχανικής (CFD) και τα χαρακτηριστικά του F5 βελτιώθηκαν επανειλημμένα για να διασφαλιστεί πως το αυτοκίνητο είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και παράγει αρκετή κάθετη δύναμη. Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,39.

8Τροχοί/Ελαστικά

7

Το Venom F5 πατάει σε σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στον εμπρός άξονα με ελαστικά διαστάσεων 265/35, και 20 ιντσών στον πίσω άξονα με ελαστικά διαστάσεων 345/30. Η Michelin θα δοκιμάσει τα Pilot Sport Cup 2 ελαστικά για να διασφαλίσει ότι μπορούν να αντέξουν τις ταχύτητες και τα φορτία που θα παράγει το αυτοκίνητο, κατά την επιτάχυνση και στις στροφές.

6Ρεκόρ ταχύτητας

5

Η Hennessey ανακοίνωσε ότι το F5 θα ολοκληρώσει τις δοκιμές τελικής ταχύτητας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 στο NASA Shuttle Landing Facility στη Φλόριντα. Θα ακολουθήσει μια έντονη περίοδο εξέλιξης του αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες στη μονάδα δοκιμών της Hennessey, καθώς και στην πίστα Circuit of The Americas, με τον John Heinricy να ηγείται της ομάδας ανάπτυξης και να διεξάγει το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών.

Το F5 στοχεύει να ξεπεράσει τα 500 χλμ/ώρα ως μέση ταχύτητα των δύο κατευθύνσεων, χρησιμοποιώντας ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Η απόπειρα του ρεκόρ θα επαληθευτεί ανεξάρτητα από τη Racelogic χρησιμοποιώντας συστήματα δεδομένων VBOX GPS. Οι μηχανικοί της Racelogic θα βρίσκονται επί τόπου για να εγκαταστήσουν, να δοκιμάσουν και να βαθμονομήσουν τον εξοπλισμό δοκιμών ταχύτητας στο F5, για να εξασφαλίσουν απόλυτη ακρίβεια και διαφάνεια.

4

Επιπλέον, οι μηχανικοί VBOX θα επαληθεύσουν όλα τα δεδομένα δοκιμών και τα νούμερα της τελικής ταχύτητας. Στη δοκιμή ταχύτητας θα βρεθούν ανεξάρτητοι παρατηρητές, μέσα ενημέρωσης και πελάτες του F5. Τα δεδομένα του GPS και τα αμοντάριστα video θα διατεθούν στο κοινό αμέσως μετά.

3Τιμή/παραγωγή

Η Hennessey ανακοίνωσε ότι το Venom F5 θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή 24 αυτοκινήτων, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν μέσα 2021, ώστε να εορταστεί η 30ή επέτειος από την ίδρυση της εταιρίας. Τα μισά αυτοκίνητα θα καταλήξουν σε πελάτες της εταιρίας στην Αμερική, ενώ τα υπόλοιπα θα πωληθούν στις διεθνείς αγορές.

2

Κάθε ένα από τα αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις των ιδιοκτητών, με την τιμή του να ορίζεται στα 2,1 εκατομμύρια δολάρια, προ φόρων.