Την προηγούμενη εβδομάδα η Toyota έδωσε την πρώτη teaser φωτογραφία του νέου ηλεκτρικoύ SUV που ετοιμάζει, το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει μέσα στους επόμενους μήνες. Παράλληλα με αυτό, η ιαπωνική εταιρία έκανε πως έως το 2025 θα έχει στη γκάμα της 60 ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, έτσι ώστε να πουλά 5,5 εκατ. τέτοια αυτοκίνητα ετησίως.

Επιπλέον, η Toyota δήλωσε πως αναπτύσσει μαζί με την Panasonic τις δικές της solid-state (στερεάς κατάστασης) μπαταρίες που στοχεύουν στη μείωση του βάρους και του όγκου, στην αύξηση του κύκλου ζωής, στο μειωμένο κόστος και στους γρήγορους χρόνους φόρτισης.

Σήμερα γίνεται γνωστό από μέσα της Ιαπωνίας, ότι η Toyota θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο εξοπλισμένο με μια προηγμένη μπαταρία στερεάς κατάστασης μέσα στο 2021, καθώς σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή των solid-state μπαταριών τα επόμενα χρόνια.

Οι μπαταρίες με τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα προσφέρουν υπερδιπλάσια αυτονομία σε σχέση με ένα ηλεκτρικό με παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων-λιθίου. Επιπλέον, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία στερεάς κατάστασης θα απαιτεί μόλις 10 λεπτά, ενώ αυτές οι μπαταρίες θα έχουν επίσης μειωμένο κίνδυνο να προκαλέσουν φωτιά, σε σύγκριση με αντίστοιχες λύσεις ιόντων λιθίου.

Η Toyota φέρεται να έχει πάνω από 1.000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας που αφορούν μπαταρίες στερεάς κατάστασης και θέλει να ηγηθεί του αγώνα για να φέρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό με μπαταρία στερεάς κατάστασης. Για να προετοιμαστούν για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι κατασκευαστές υλικών στην Ιαπωνία δημιουργούν νέες υποδομές.

Για παράδειγμα, η Mitsui Mining and η Smelting θα φτιάξουν μια πιλοτική εγκατάσταση που θα είναι έτοιμη να παράγει στερεούς ηλεκτρολύτες για τις μπαταρίες. Άλλες εταιρείες, όπως η εταιρεία πετρελαίου Idemitsu Kosan και η Sumitomo Chemical, αναπτύσσουν επίσης στερεούς ηλεκτρολύτες.

Η ιαπωνική κυβέρνηση υποστηρίζει ενεργά την εγχώρια ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης και επί του παρόντος συγκεντρώνει fund 2 τρισεκατομμυρίων γιεν (€15,8 δισεκατομμύρια) για την υποστήριξη της τεχνολογίας. Ο απώτερος στόχος είναι η υποστήριξη της ανάπτυξης της απαραίτητης υποδομής μαζικής παραγωγής, με την ιαπωνική κυβέρνηση να βοηθήσει επίσης στην προμήθεια των υλικών που απαιτούνται για μπαταρίες στερεάς κατάστασης, συμπεριλαμβανομένου του λιθίου.