Όπως αποφάσισε το Δικαστήριο της Ε.Ε, το VW Group παραβίασε τον νόμο όταν εγκατέστησε στα αυτοκίνητά του το παράνομο λογισμικό που χειραγωγούσε τις εκπομπές ρύπων τους και το επιχείρημα πως αυτό προστάτευε τους κινητήρες δεν έγινε δεκτό. Πρόκειται για μια ακόμη δικαστική ήττα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία σχετίζεται με το σκάνδαλο Dieselgate, που αποκαλύφθηκε πριν από πέντε χρόνια.

Η VW ισχυρίστηκε πως τοποθέτησε παράνομο λογισμικό σε περισσότερα από 11 εκατ. αυτοκίνητά της παγκοσμίως, προκειμένου με αυτό να προστατεύσει τον κινητήρα, αλλά το δικαστήριο αποφάσισε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι αποφάσεις των δικαστών του Δικαστηρίου της Ε,Ε, με έδρα το Λουξεμβούργο, είναι δεσμευτικές.

Εναντίον της Volkswagen στο Δικαστήριο της Ε.Ε. προσέφυγε ο γενικός εισαγγελέας του Παρισιού, με το ερώτημα αν η αυτοκινητοβιομηχανία έχει εξαπατήσει τους αγοραστές των αυτοκινήτων της και οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η “εταιρεία Χ”, όπως αναφέρεται στα δικόγραφα:

Δεν μπορεί να τοποθετεί μια παράνομη συσκευή η οποία να παρουσιάζει βελτιωμένη εικόνα για το σύστημα ελέγχου των ρύπων και να λαμβάνει έγκριση. Ένα τέτοιο λογισμικό πρέπει να επιτρέπει στον κινητήρα να προστατεύεται από ξαφνικές και εξαιρετικές ζημιές και μόνο εκείνοι οι άμεσοι κίνδυνοι ζημιάς που δημιουργούν συγκεκριμένο κίνδυνο κατά την οδήγηση του οχήματος θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τη χρήση του,

Επίσης, κρίνεται ότι:

Δεν μπορεί να αποδειχθεί με κανένα τρόπο ότι η παράνομη συσκευή μπορεί να προλάβει την γήρανση ή το φράξιμο του κινητήρα,

όπως ισχυριζόταν η εταιρεία.

Η VW έχει ανακαλέσει περίπου 950.000 αυτοκίνητά της στη Γαλλία λόγω του Dieselgate. Μέχρι στιγμής, το σκάνδαλο έχει κοστίσει στη Volkswagen πρόστιμα και αποζημιώσεις αξίας άνω των 31 δισ. ευρώ.