Δικαστήριο της Μαδρίτης στην Ισπανία αποφάσισε πως η Volkswagen πρέπει να πληρώσει 16,3 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων της που εμπλέκονται στο σκάνδαλο με τις παραποιημένες εκπομπές ρύπων μέσω παράνομων λογισμικών.

Εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε πως η Volkswagen θα ασκήσει έφεση στην απόφαση, με το δικαστήριο να αναφέρει πως η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να πληρώσει 3.000 ευρώ σε κάθε ιδιοκτήτη.

Μέχρι σήμερα, η VW έχει πληρώσει περισσότερα από 32 δισ. ευρώ σε πρόστιμα, αποζημιώσεις, δικαστικά κόστη και σε προγράμματα επαναγοράς αυτοκινήτων της, κυρίως στις ΗΠΑ, λόγω του σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων με παράνομα λογισμικά, μια υπόθεση που ήρθε στη δημοσιότητα τον Σεπτέμβριο του 2015.

Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, η VW μαζί με την Bosch ζήτησαν από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ να αναστρέψει μια απόφαση του κατώτερου δικαστηρίου που αναφέρει πως δύο κομητείες, η κομητεία του Salt Lake County της Γιούτα και η κομητεία Hillsborough της Φλόριντα, θα μπορούσαν να επιδιώξουν χρηματικές αποζημιώσεις που ενδεχομένως θα ανέλθουν σε δισ. δολάρια λόγω του Dieselgate.

Η VW δήλωσε στο Ανώτατο Δικαστήριο πως η απόφαση του κατώτερου δικαστηρίου “απειλεί να ρίξει μια από τις μεγαλύτερης βιομηχανίες της Αμερικής σε κανονιστικό χάος, εις βάρος των κατασκευαστών, των εμπόρων, των καταναλωτών και του περιβάλλοντος“.

Την Τρίτη, το Ανώτατο Δικαστήριο του Οχάιο άκουσε προφορικά τα επιχειρήματα στην αγωγή της πολιτείας εναντίον της Volkswagen για ζημιές που προκάλεσαν οι εκπομπές ρύπων των 14.000 αυτοκινήτων της που εμπλέκονται στο Dieselgate και έχουν πουληθεί στο Οχάιο.

Η VW δήλωσε πως οι ισχυρισμοί του Οχάιο “θα μπορούσαν να ανέλθουν συνολικά σε 350 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, ή περισσότερα από 127 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, για μια πολυετή περίοδο“.

Η κομητεία Hillsborough έχει μηνήσει επίσης τις Daimler και Bosch, ενώ εξετάζει και το ενδεχόμενο να μηνύσει την Stellantis, όπως είναι πλέον το όνομα της FCA μετά τη συγχώνευσή της με την PSA.

Η VW έχει συμφωνήσει από το 2016-2017 με την κεντρική κυβέρνηση των ΗΠΑ, πληρώνοντας περισσότερα από 20 δισ. δολάρια σε αποζημιώσεις, δικαστικά κόστη και επαναγορά των αυτοκινήτων της, αλλά σύμφωνα με την απόφαση του κατώτερου δικαστηρίου, η συμφωνία αυτή δεν εμποδίζει τις κυβερνήσεις των κομητειών και των πολιτειών να μηνύσουν την VW.

Ο Charles Breyer, ο δικαστής των ΗΠΑ που χειρίστηκε την υπόθεση του Dieselgate, σημείωσε ότι στην υπόθεση που αφορά τις δύο κομητείες, οι πιθανές κυρώσεις της VW θα μπορούσαν να φτάσουν τα 30,6 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα και τα 11,2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.