Ο James Allison εξηγεί όλες τις αλλαγές στους κανονισμούς της F1 για το 2021

Σχετικά άρθρα

Αν δεν υπήρχε ο κορωνοϊός, αυτή την περίοδο η ανυπομονησία για την έναρξη του νέου πρωταθλήματος της Formula 1 θα είχε φτάσει στα ύψη. Και αυτό γιατί την τελευταία ημέρα του Οκτωβρίου του 2019 είχε ανακοινωθεί ότι το 2021 θα βλέπαμε τα νέα μονοθέσια και τους νέους κανονισμούς που θα διέπουν το sport. Ωστόσο, λίγο πριν την έναρξη της περσινής σεζόν έγινε γνωστό οι νέοι κανονισμοί της F1 θα τεθούν σε ισχύ από το 2022.

Παράλληλα, οι ομάδες αποφάσισαν ότι το 2021 θα ισχύουν οι κανονισμοί του 2020 με πολύ μικρές αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, οι ομάδες συμφώνησαν να παγώσει η εξέλιξη του πλαισίου, των κιβωτίων ταχυτήτων και των αναρτήσεων έως τα τέλη του 2021, και θα μπορούν να βελτιώσουν μόνο την αεροδυναμική των μονοθέσιων τους.

Οι αλλαγές των μονοθέσιων του 2021 δεν είναι μεγάλες, και εμφανισιακά θα μοιάζουν αρκετά με αυτά που είδαμε πέρυσι. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες μικρές αλλαγές της αεροδυναμικής, στις γόμες των ελαστικών και στην θέσπιση του ανώτατου ορίου για τον προϋπολογισμό κάθε ομάδας, που συλλογικά έχουν φέρει νέες προκλήσεις στους μηχανικούς των ομάδων κατά τη διάρκεια του χειμερινού διαλείμματος.

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, μας αναλύει όλες τις αλλαγές των φετινών μονοθέσιων μέσα από ένα διαφωτιστικό video 12 λεπτών. O Allison ξεκινά καλύπτοντας τις αλλαγές που σχετίζονται με τους κανόνες της αεροδυναμικής, οι οποίες είναι μεμονωμένες, αλλά, συλλογικά, θα μειώσουν αρκετά την ταχύτητα των νέων μονοθέσιων, φέρνοντάς τα στην απόδοση που είχε το 2019.

Αλλαγές υπάρχουν στο πάτωμα του μονοθεσίου και ακριβώς μπροστά από τους πίσω τροχούς, που θα έχει επίπτωση περίπου ένα δευτερόλεπτο στον γύρο. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στους αεραγωγούς των πίσω φρένων μειώθηκαν σε μέγεθος, ενώ και τα στοιχεία του πίσω διαχύτη έχουν μειωθεί σε μέγεθος, ώστε να μην φτάνουν τόσο κοντά στην επιφάνεια της πίστας. Τέλος και οι κάθετες εγκοπές στο πάτωμα κοντά στα bargeboards έχουν απαγορευτεί, μειώνοντας το ground effect.

Συνεχίζοντας, ο Allison αναλύει τη νέα σύνθεση των ελαστικών, την οποία οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν στην Πορτογαλία, το Μπαχρέιν και το Αμπού Ντάμπι πέρυσι. Η νέα σύνθεση είναι πιο ανθεκτική και πιο αποτελεσματική, αλλά κατά συνέπεια βαρύτερη, συμβάλλοντας στην αύξηση του βάρους των μονοθέσιων του 2021 κατά 6 κιλά σε σχέση με τα περσινά.

Έτσι, το όριο βάρους του μονοθέσιου έχει αυξηθεί κατά 3 κιλά, με τον Allison να αναφέρει το γεγονός ότι το σασί της Mercedes του 2020 ήταν κάτω από το όριο βάρους έδωσε στους μηχανικούς της ομάδας ελευθερία να αποφασίσουν πού και πώς να τοποθετήσουν καλύτερα την επιπλέον μάζα.

Η επερχόμενη σεζόν θα περιορίσει επίσης τις αναβαθμίσεις στα power units, που θα μπορούν να κάνουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν, και από τις τρεις που ήταν το 2020, θα είναι μόλις μία το 2021. Τέλος, ως ένας τρόπος να μειωθούν οι διαφορές των ομάδων στην πίστα, οι ομάδες που ήταν πιο επιτυχημένες πέρυσι θα έχουν στη διάθεση τους λιγότερο χρόνο να χρησιμοποιήσουν την αεροδυναμική σήραγγα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...