Επίσημο: Νέο Nissan Qashqai, χωρίς diesel κινητήρες

Σχετικά άρθρα

Η Nissan μόλις παρουσίασε τη νέα -τρίτη- γενιά του Qashqai, με την οποία θέλει να συνεχίσει τις επιτυχίες των προηγούμενων γενιών, καθώς έχει πουλήσει πάνω από τρία εκατομμύρια Qashqai από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2007.

Σχεδιασμός

Όπως και οι προκάτοχοί του, για την εμφάνιση του νέου Qashqai ηγήθηκε ομάδα του σχεδιαστικού κέντρου της Nissan στην Ευρώπη, με έδρα το κεντρικό Λονδίνο, ενώ την ευθύνη για την μηχανολογική εξέλιξη του νέου μοντέλου είχε το τεχνικό κέντρο της Nissan στην Ευρώπη, που έχει την έδρα του στο Cranfield της Αγγλίας.

Η τρίτη γενιά του Qashqai είναι πιο μυώδης, με μεγαλύτερες ακμές και με πιο μοντέρνο σχεδιασμό. Το αυτοκίνητο διαθέτει εμφανείς γραμμές στους ώμους του προφίλ, με το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τους τροχούς 20 ιντσών, που τοποθετούνται στο Qashqai για πρώτη φορά, να του χαρίζουν μια πιο έντονη παρουσία στον δρόμο.

Το εμπρόσθιο μέρος του νέου Qashqai διαθέτει μια μεγάλη χρωμιωμένη V-Motion μάσκα, που πλαισιώνεται από λεπτούς, full- LED προβολείς matrix, με τα φώτα ημέρας να είναι τύπου μπούμερανγκ. Παρατηρώντας το προφίλ, το νέο Qashqai εμφανίζεται πιο αθλητικό και δυναμικό, με μία μόνο “γρήγορη γραμμή” που διασχίζει το αυτοκίνητο από μπροστά προς τα πίσω.

Χρώματα

Η Nissan αναφέρει ότι νέο Qashqai θα είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος με πέντε συνδυασμούς δύο τόνων, δημιουργώντας 16 παραλλαγές.

Διαστάσεις

Το μοντέλο έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, με το μήκος του να αυξάνεται κατά 35 χλστ., το πλάτος κατά 32 χλστ. και το ύψος κατά 25 χλστ. Έτσι, το μήκος του νέου μοντέλου αγγίζει τα 4.425 χλστ., το πλάτος τα 1.838 χλστ. και το ύψος του τα 1.635 χλστ. Το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 20 χλστ., φτάνοντας τα 2.666 χλστ.

Οι τέσσερις πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό του νέου Qashqai είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος κατά 21 κιλά, ενώ η πόρτα του πορτμπαγκάζ κατασκευάζεται από συνθετικό υλικό, εξοικονομώντας 2,6 κιλά βάρους.

Κινητήρες

H Nissan έχει στόχο έως το 2024 το 50% των πωλήσεων της στην Ευρώπη να αφορά “ηλεκτροποιημένα” μοντέλα. Γι’αυτό το νέο Qashqai έχει στην γκάμα των κινητήρων του και το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης e-Power, κάνοντας το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του.

Έτσι, κίνηση θα παίρνει από το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης e-Power, απόδοσης 190 ίππων, και τον 1.300άρη βενζινοκινητήρα, που κάνει χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V και είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 140 και 160 ίππων. Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο, είτε με CVT κιβώτιο ταχυτήτων και μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα τετρακίνησης.

Αυτό σημαίνει πως το νέο Qashqai δεν προσφέρεται με κάποιον κινητήρα πετρελαίου. Επίσης το νέο Qashqai δεν θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό.

e-Power

Πιο αναλυτικά, στο Qashqai το σύστημα e-Power αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 157 ίππων, που δίνει αποκλειστικά κίνηση σε μια γεννήτρια. Αυτή παράγει ηλεκτρική ενέργεια και τροφοδοτεί την μπαταρία του αυτοκινήτου, με τον ηλεκτροκινητήρα, που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα, να αντλεί ενέργεια από την μπαταρία, μέσω του μετατροπέα.

Αυτό σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, η απόδοση του οποίου αγγίζει τα 140 kW (190 άλογα) και τα 330 Nm ροπής. Θα μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, το Standard, το Sport και το Eco, με την Nissan να υπόσχεται ότι το νέο Qashqai θα επιταχυνθεί ταχύτερα από τα τυπικά υβριδικά μοντέλα του ανταγωνισμού, σε κάθε δοκιμασία. Το Qashqai e-Power θα προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο.

Ως “ηλεκτροκίνητο” και παρόμοιο με το Leaf, το νέο Qashqai e-Power επωφελείται από την εμπειρία οδήγησης “ενός πεντάλ”, με τη Nissan να ονομάζει τη λειτουργία e-Pedal. Έτσι, θα μπορείς να ξεκινήσεις, να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού, υποστηρίζοντας έως και 90% των σεναρίων της καθημερινής οδήγησης.

1.300άρης DiG-T

Εκτός του e-Power συνόλου, το νέο Qashqai είναι διαθέσιμο με τον βενζινοκινητήρα 1.300 κ.εκ., που κάνει χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V, η οποία προσθέτει 22 κιλά στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 140 και 160 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. με 240 Nm και 260 Nm αντίστοιχα, και συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, στέλνοντας την κίνηση στον εμπρός άξονα.

Ωστόσο, υπάρχει επιλογή και για CVT κιβώτιο ταχυτήτων, με την ισχύς του κινητήρα να ανέρχεται σε 160 άλογα και τη ροπή σε 270 Nm στις 1750 σ.α.λ., και μόνο με το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα τετρακίνησης.

CMF-C πλατφόρμα

Η τρίτη γενιά του Qashqai βασίζεται στην CMF-C πλατφόρμα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και γίνεται το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη πλατφόρμα στην Ευρώπη.

Η πλατφόρμα διαθέτει 50% περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το νέο Qashqai να είναι κατά 41% πιο άκαμπτο σε σχέση με τη σημερινή γενιά, όντας παράλληλα και 60 κιλά ελαφρύτερο.

Η ανάρτηση του νέου Qashqai αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά, ενώ η πίσω έχει διαφορετική διάταξη ανάλογα την έκδοση. Συγκεκριμένα, στις προσθιοκίνητες εκδόσεις με ζάντες έως 19″ υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, ενώ στα τετρακίνητα μοντέλα, όπως και στα προσθιοκίνητα με ζάντες μεγαλύτερες των 20″ υπάρχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Εσωτερικό

Το νέο Qashqai διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3″ αλλά και head-up display 10,8″ το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ διάφορες πληροφορίες.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 9″ που υποστηρίζει Amazon Alexa, Apple Carplay και Android Auto, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό του υπάρχει ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία, σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, θύρες USB, καθίσματα με σύστημα μασάζ, Nappa δερμάτινες επενδύσεις και άλλα.

Η καμπίνα του νέου Qashqai θα είναι πιο ευρύχωρη σε σχέση με τη τωρινή γενιά, μιας και οι διαστάσεις του μοντέλου έχουν μεγαλώσει. Το μήκος του αυξάνεται κατά 3,5 εκατοστά, το πλάτος κατά 3,2 εκατοστά και το ύψος κατά 2,5 εκατοστά, με το μεταξόνιο να αυξάνεται κατά 2 εκατοστά. Σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός έχει μεγαλώσει κατά 50 λίτρα σε σχέση με αυτόν της προηγούμενης γενιάς.

Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν 2,8 εκατοστά επιπλέον χώρο για τα γόνατά τους, ενώ ο χώρος για τα κεφάλια των μπροστά και των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 1,5 εκατοστό. Ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μειωθεί σε μέγεθος, χάρη στη τεχνολογία shift-by-wire.

Νέο ProPilot

Το μοντέλο θα εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο ProPilot, το ProPilot με Navi-link, το οποίο μπορεί να διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος.

Επίσης μπορεί να χρησιμοποιεί δεδομένα του συστήματος πλοήγησης για να επιταχύνει ή να επιβραδύνει το αυτοκίνητο στη κατάλληλη ταχύτητα. Παράλληλα, μπορεί να ακινητοποιήσει τελείως το αυτοκίνητο, π.χ σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.

Παραγωγή

Το νέο Qashqai έχει αναπτυχθεί σχεδόν εξ’ολοκλήρου στην Ευρώπη και αναμένεται να γίνει διαθέσιμο στη χώρα μας από τον ερχόμενο Ιούνιο. Η παραγωγή θα γίνεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...