Σήμερα, η κινέζικη εταιρία εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό ανταλλαγής μπαταριών (battery swap) στο Chaoying Station της Sinopec, στο Πεκίνο. Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι προϊόν συνεργασίας της Nio με την Sinopec, τη μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρία της Κίνας και ως ένα έξυπνο σύστημα ανταλλαγής μπαταριών, αυτό ενεργοποιείται από το υπολογιστικό νέφος (cloud computing) που καθορίζεται από λογισμικό.

1

Ο Power Swap Station 2.0 της Nio είναι ο πρώτος σταθμός ανταλλαγής μπαταριών μαζικής παραγωγής στον κόσμο και επιτρέπει στο όχημα να μπει αυτόματα στο σταθμό, με την αλλαγή της αφόρτιστης μπαταρίας του αυτοκινήτου με μια νέα, φορτισμένη, να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3 λεπτά.

Κάθε Power Swap Station 2.0 διαθέτει 239 αισθητήρες και τέσσερα συνεργαζόμενα συστήματα υπολογιστικού νέφους που μεγιστοποιούν την εφαρμογή τεχνολογιών οπτικής αναγνώρισης. Έτσι, οι χρήστες μπορούν να ολοκληρώσουν μια ανταλλαγή μπαταριών με ένα μόνο κλικ, ενώ παραμένουν στο αυτοκίνητο τους. Το σύστημα είναι ικανό να ολοκληρώνει έως και 312 ανταλλαγές μπαταριών ανά ημέρα.

Μέχρι σήμερα, η Nio έχει κατασκευάσει 143 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών στην Κίνα, έχοντας ολοκληρώσει περισσότερες από 800.000 ανταλλαγές μπαταριών, με τον σταθμό δεύτερης γενιάς να είναι γρηγορότερος και χωρίς καμία εξωτερική παρέμβαση. Τα επόμενα χρόνια, η Sinopec σχεδιάζει να αναπτύξει 5.000 νέους σταθμούς φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών, Power Swap Station 2.0.

2

Εκτός των σταθμών battery swap, η Nio διαθέτει και την υπηρεσία Battery as a Service, ή “BaaS”, δίνοντας την επιλογή στους πελάτες της να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό της μοντέλο μαζί με την μπαταρία, ή, εάν προτιμά ο πελάτης, να μπορεί να αγοράσει το όχημα χωρίς μπαταρία, εκμισθώνοντας την τελευταία ξεχωριστά.

Η κινέζικη εταιρία σχεδιάζει τα αυτοκίνητά της γύρω από τις μπαταρίες τους, ενώ επίσης δίνει την επιλογή μπαταρίας των 70 kWh και 100 kWh, χωρίς να αλλάζει το κέλυφος τους. Με την ανακοίνωση της υπηρεσίας BaaS, η Nio μειώνει την τιμή του ES6 κατά περίπου 20%, καθώς αυτό ξεκινά από τα 358.000 RMB (€43.700) αν το αγοράσεις κανονικά με τη μπαταρία των 70 kWh, ενώ με το BaaS, το όχημα κοστίζει 287.000 RMB (€35.000).

Στη συνέχεια, ο πελάτης μισθώνει την μπαταρία ξεχωριστά από μια νεοσύστατη εταιρεία, που είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Nio και του προμηθευτή της μπαταρίας, της CATL. Η μηνιαία μίσθωση για την μπαταρία των 70 kWh είναι 980 RMB (€120) ανά μήνα, με την τιμή του μισθώματος για την μπαταρία των 100 kWh να είναι ελαφρώς υψηλότερη και θα ανακοινωθεί τον Νοέμβριο.