Evergrande: Δεν έχει πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο, αλλά έχει 87 δισ. δολάρια χρηματιστηριακή αξία

Σχετικά άρθρα

Η Evergrande NEV (China Evergrande New Energy Vehicle Group Ltd), είναι μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που στόχος της είναι να κυριαρχήσει στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο.

Η εταιρεία διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους εκθεσιακούς χώρους στο Εθνικό Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο όπου λαμβάνει χώρα η έκθεση της Σαγκάης, με 9 αυτοκίνητα να τραβούν την προσοχή των επισκεπτών.

Η Evergrande NEV είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων, με πλειάδα επιτυχημένων δραστηριοτήτων πέρα από το real estate, όπως ποδοσφαιρικούς συλλόγους έως χωριά συνταξιοδότησης, όμως η είσοδος της στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων έχει προκαλέσει έκπληξη. Η εταιρεία έλαβε θερμή υποδοχή από τους επενδυτές (άνοδος άνω του 1.000% στην τιμή της μετοχής τον τελευταίο χρόνο), με αποτέλεσμα η αξία της Evergrande NEV να εκτιμάται πλέον στα 87 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας σε χρηματιστηριακή αξία την Ford και την General Motors που πωλούν εκατομμύρια αυτοκίνητα κάθε χρόνο.

Τον Μάρτιο του 2019, ο Hui Ka Yan, πρόεδρος της Evergrande και ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας, ανακοίνωσε πως θέλει να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια. Η Evergrande κατέχει το 20% της Koenigsegg, ενώ έχει εξαγοράσει και την NEVS, έχοντας κάποτε και το 45% της Faraday Future.

Όμως παρά τη θερμή υποδοχή, οι επενδυτές αρχίζουν να βρίσκουν “περίεργες” ορισμένες τακτικές της εταιρείας, η οποία συνεχίζει να μην πουλάει αυτοκίνητα. Μάλιστα, παρότι η εταιρεία έχει δημιουργήσει τρία εργοστάσια παραγωγής στις πόλεις Κουανγκτσόου, Τιεντσίν και στη Σανγκάη, η εταιρεία δεν διαθέτει ακόμη μια γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων σε λειτουργία, ενώ γίνονται προσαρμογές στα μηχανήματα και στα εργαλεία των εργοστασίων.

Η Evergrande NEV έχει ανακοινώσει πως στοχεύει στη μαζική παραγωγή και παράδοση τεσσάρων μοντέλων μέχρι το 2022, με στόχο τα 100.000 οχήματα, ενώ ανακοίνωσε πως οι καθυστερήσεις οφείλονται στην προετοιμασία των μηχανημάτων για τις δοκιμές ασφαλείας των οχημάτων και πως μόλις επιτευχθεί η “πλήρης παραγωγή” θα μπορεί να κατασκευάζει “ένα αυτοκίνητο ανά λεπτό”.

Η εταιρία δηλώνει πως θα παράγει ηλεκτρικά μοντέλα που θα χρησιμοποιούν τεχνολογίες της Koenigsegg, της NEVS, αλλά και της e-Traction. Η εταιρία που διαθέτει και την κινέζικη εταιρία παραγωγής μπαταριών Shanghai Cenat New Energy Co, δηλώνει από το 2019 πως θα ξεκινήσει την πώληση του πρώτου της παγκόσμιου αμιγούς ηλεκτρικού μοντέλου “σύντομα”. Από τότε έχουν περάσει 2 χρόνια και ακόμη δεν έχει καταφέρει να κατασκευάσει και να πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο.

Μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη σχετική με τα κέρδη της εταιρείας στα τέλη του περασμένου Μαρτίου και ενώ οι ζημιές της Evergrande NEV για το 2020 αυξήθηκαν κατά 67%, ο Hui Ka Yan δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει τη δοκιμαστική παραγωγή στα τέλη του τρέχοντος έτους. Οι παραδόσεις δεν αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το 2022. Οι αρχικές προσδοκίες για ετήσια παραγωγική ικανότητα 500.000 έως 1 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως τον Μάρτιο του 2022 αναβλήθηκαν επίσης για το 2025. Η εταιρία θέλει να πουλά 5 εκατ. αυτοκίνητα τον χρόνο έως το 2035.

Δεν είναι μόνο το καθυστερημένο πρόγραμμα παραγωγής της Evergrande που προκαλεί ερωτηματικά. Πώληση διαμερισμάτων ως κομμάτι των στόχων των στελεχών της εταιρείας αυτοκινήτων, έως απόπειρα για δημιουργία μιας σειράς μοντέλων που θα ήταν φιλόδοξη ακόμη και για την πιο καθιερωμένη αυτοκινητοβιομηχανία, είναι μερικές από τις πρακτικές της εταιρίας που προκαλούν ερωτηματικά.

Επιπλέον, οι υπάλληλοι από όλα τα τμήματα, από τους εργαζόμενους στη γραμμή παραγωγής έως το προσωπικό back-office, ενθαρρύνονται να προωθήσουν την πώληση διαμερισμάτων, είτε μέσω δημοσίευσης διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε φέρνοντας συγγενείς και φίλους σε κέντρα πώλησης.

Η εταιρεία στοχεύει στη μαζική παραγωγή και παράδοση το επόμενο έτος τεσσάρων μοντέλων, των Hengchi 1, 3, 5 και 6. Η εταιρεία έχει πει στους επενδυτές ότι στοχεύει να παραδώσει 100.000 αυτοκίνητα το 2022.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Onvo: Η νέα μάρκα ηλεκτρικών της Nio, πρώτο μοντέλο “αντίπαλος” του Tesla Model Y

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nio, William Li, επιβεβαίωσε ότι η εταιρία του ετοιμάζει μια ένα υπο-μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα ονομάζεται Onvo...

Nio και CATL συνεργάζονται για μπαταρίες με μεγαλύτερο κύκλο ζωής

Η Nio ήρθε σε συμφωνία συνεργασίας με την CATL για την ανάπτυξη μπαταριών μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, ως μέρος των προσπαθειών τους για να μειώσουν...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...
Autoblog.gr