Ο Luca de Meo, ο CEO της Renault σε συνέντευξη που παραχώρησε δήλωσε πως στο μέλλον τα σουπερμίνι μοντέλα της Β κατηγορίας που εξοπλίζονται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, θα μπορούσαν να κοστίζουν 2 φορές περισσότερο σε σχέση με σήμερα, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ.

Πέρυσι πουλήθηκαν περίπου 2,25 εκατ. σούπερμινι μοντέλα στην Ευρώπη, με τον de Meo να λέει πως λόγω του Euro 7 που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το τέλος του 2025, η τιμή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης της συγκεκριμένης κατηγορίας θα μπορούσε να διπλασιαστεί.

Όπως είπε:

Υπάρχει μια τιμή πλαφόν για να κάνεις καθαρό έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Χρειάζεσαι ένα φίλτρο σωματιδίων που περιέχει πλατίνα, ρόδιο και άλλα ακριβά υλικά, είτε πρόκειται για ένα Clio των 15.000 ευρώ, είτε για μια πολυτελή λιμουζίνα αξίας 120.000 ευρώ. Σίγουρα, το φίλτρο της πολυτελής λιμουζίνας θα είναι είναι λίγο μεγαλύτερο από αυτό του Clio, αλλά θα είναι πολύ φθηνότερο αναλογικά με την τιμή του αυτοκινήτου και το τι μπορεί να πληρώσει ο πελάτης. Η κατάσταση γίνεται πολύ δύσκολη για τις εταιρείες που κατασκευάζουν μικρά αυτοκίνητα.

Ο de Meo βλέπει την ηλεκτροκίνηση ως λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Σύμφωνα με την εμπειρία μας, το κόστος των μπαταριών μειώνεται περίπου 10% ετησίως. Τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται μικρότερες μπαταρίες, οπότε είναι φθηνότερα σε σχέση με τα οικογενειακά. Καθώς οι τιμές των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αυξάνονται, οι τιμές των αντίστοιχων αμιγώς ηλεκτρικών μειώνονται. Η στιγμή πλησιάζει που οι δύο καμπύλες κόστους θα διασταυρωθούν και όταν συμβεί αυτό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο βιώσιμα στην Ευρώπη.