Άκου μια Ferrari F50 με straight piped εξάτμιση να αναστατώνει το Λονδίνο

Σχετικά άρθρα

Ο μαγικός κόσμος της Formula 1 αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού. Πολλές τεχνολογικές καινοτομίες έχουν μεταφερθεί από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά πολλοί τολμηροί θεώρησαν ότι θα μπορούσαν να εγκαταστήσουν-τις πιο πολλές φορές αυτούσια- την “καρδιά” των μονοθεσίων της Formula 1 σε εξωτικές κατασκευές ή και σε άλλες, πιο “ταπεινές”.

Μια τέτοια τρέλα έκανε το 1995 η Ferrari, όταν τοποθέτησε τον κινητήρα Tipo F130B του μονοθέσιου της (641) που έτρεξε στην Formula 1 το 1990 ο Alain Prost και ο Nigel Mansell και κέρδισαν έξι αγώνες, στην F50.

To supercar της ιταλικής εταιρίας είναι ίσως το πιο γνωστό αυτοκίνητο παραγωγής με “καρδιά” από F1, καθώς τη χρονιά της παρουσίασης της το Cavallino Rampante έκλεινε μισό αιώνα ζωής και οι Ιταλοί το γιόρτασαν με την F50. Η διάδοχος της εμβληματικής F40 έμεινε για πάντα στην σκιά της προαναφερόμενης, παρήχθη σε μικρούς αριθμούς (349+1 η F50, 1.311 η F40), ενώ, οι τιμές μεταπώλησης της F40 έπιασαν πολύ ψηλά νούμερα, οι αντίστοιχες της F50 παρέμεναν σχετικά, για την σπανιότητά της, χαμηλές.

Μία από τις κυριότερες διαφορές της F50 και της F40 ήταν ο κινητήρας. Η F50 σχεδιάστηκε για να τρέξει στην κατηγορία GT1 και το μοτέρ που φορούσε ήταν σχεδόν αυτούσιο με αυτό της αγωνιστικής 333SP και είχε ρίζες στο μοτέρ της Ferrari 641. Oι ομοιότητες με τη Formula 1 δε σταματούσαν εδώ, καθώς, ο κινητήρας ήταν δομικό στοιχείο του πλαισίου, όπως και το κιβώτιο/διαφορικό και σε αυτό εδραζόταν η πίσω ανάρτηση, δηλαδή, έχουμε μια αρχιτεκτονική στα πρότυπα των μονοθεσίων της F1.

Η χωρητικότητα του V12 κινητήρα ανέβηκε στα 4,7 λίτρα (από τα 3,5 της 641) και απέδιδε 512 ίππους στις 8.500 στροφές/λεπτό. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονταν σε 3,7” και τη τελική ταχύτητα ανερχόταν στα 325 χλμ/ώρα, 1 χλμ/ώρα πιο πάνω από την F40. Στο παραπάνω video θα δεις μια -από τις μόλις τέσσερις- ασημί (Argento Nurburgring) F50 να κινείται στους δρόμους του Λονδίνου και να φορά straight-pipped εξάτμιση, κάτι που σημαίνει ότι ο ήχος του κινητήρα φτάνει στα ηχεία σου αφιλτράριστος.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πολύ καλή επίδοση για το Opel Corsa στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Το Opel Corsa δοκιμάστηκε στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με το μοντέλο να περνά με επιτυχία τη συγκεκριμένη δοκιμασία, με μέγιστη ταχύτητα τα 79 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr