Πριν μερικές εβδομάδες η GTO Engineering ανακοίνωσε το όνομα του νέου αυτοκινήτου που ετοιμάζει, και σήμερα η βρετανική εταιρία μας δίνει μερικές πληροφορίες σχετικά με τον κινητήρα του Squalo. To όνομα στα ιταλικά σημαίνει καρχαρίας, με την GTO Engineering να επιλέγει αυτό το όνομα λόγω της εμφάνισης του καρχαρία, του ενστίκτου και της ταχύτητάς του, χαρακτηριστικά που -σύμφωνα με την ίδια- θα έχει και το μοντέλο της.

Το μοντέλο βρίσκεται στη φάση της ανάπτυξης και θα ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά, καθώς θα βασίζεται σε ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, με υποπλαίσια κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ το αμάξωμα θα είναι κατασκευασμένο από carbon.


Μηχανικά, το μοντέλο θα φορά έναν 4,0-λιτρο ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα, ο οποίος εξελίσσεται και θα κατασκευαστεί στο χέρι στις εγκαταστάσεις της GTO Engineering, όπου διεξάγεται όλη η έρευνα και ανάπτυξη των κινητήρων.

Η GTO Engineering στοχεύει το βάρος του χειροποίητου κινητήρα να είναι μικρότερο των 165 κιλών. Αυτός θα διαθέτει τέσσερις εκκεντροφόρους και θα παράγει πάνω από 460 άλογα, με το όριο περιστροφής να αγγίζει τις 10.000 σ.α.λ. Η GTO Engineering επιβεβαιώνει ότι το Squalo θα κατασκευάζεται εξολοκλήρου από αυτήν, με τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα να συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

Η ομάδα εξέλιξης της GTO Engineering έχει τρία κριτήρια κατά την διάρκεια της εξέλιξης του αυτοκινήτου. Το πρώτο είναι να διασφαλιστεί ότι ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας θα “νιώθει” σαν το σπίτι του τόσο σε μια υπέροχη gran tour διαδρομή, όσο και στην πίστα. Το δεύτερο είναι να το κρατήσει όσο το δυνατόν χαμηλά το βάρος και το τρίτο είναι η χρήση σύγχρονων διαδικασιών κατασκευής και υλικών για τη δημιουργία του απόλυτου αυτοκινήτου με V12 κινητήρα.

Ομοίως, η ομάδα έχει αφιερώσει πολύ χρόνο δουλεύοντας για τη βελτιστοποίηση της διάταξης και της τοποθέτησης του κινητήρα μέσα στο όχημα, με στόχο την κατανομή βάρους 55/45. Στοχεύοντας σε ένα χαμηλό κέντρο βάρους, ο κινητήρας θα τοποθετηθεί χαμηλά προς το πάτωμα και προς την καμπίνα.

Οι μηχανικοί έχουν επίσης σχεδιάσει βαριά αντικείμενα να τοποθετηθούν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έτσι ώστε το ρεζερβουάρ καυσίμου (πίσω), το κιβώτιο ταχυτήτων -που είναι τοποθετημένο πίσω- καθώς και η μπαταρία να βαραίνουν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.