Η Ford έχει προβλήματα με τους νομοθέτες στις ΗΠΑ, μιας και το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας αρνήθηκε να δεχτεί την έφεση της εταιρίας σχετικά με εισαγωγικούς δασμούς σε ορισμένα Ford Transit Connect.

Η νομική διαμάχη χρονολογείται από το 2013, όταν η Τελωνειακή Προστασία Συνόρων (CBP) έκρινε ότι τα Transit Connect έπρεπε να είχαν υπολογιστεί ως επαγγελματικά οχήματα αντί για επιβατικά. Τώρα που το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την έφεση της Ford, η εταιρεία δήλωσε στο Reuters ότι η CBP επιδιώκει πρόσθετους δασμούς και κυρώσεις ύψους 181 εκατ. δολαρίων, και σκέφτεται να επιβάλει πρόστιμο από 652 εκατ. έως 1,3 δισ. δολάρια.

Η Ford εισήγαγε στις ΗΠΑ επιβατικά Transit Connect που στη συνέχεια τα “έγδυνε” και τα πουλούσε ως επαγγελματικά. Ο λόγος; Για να γλυτώσει μία φορολογία της τάξης του 25% που βαρύνει οχήματα που εισάγονται για επαγγελματική χρήση, ο λεγόμενος Φόρος Κοτόπουλου (Chicken Tax) που χρονολογείται από το 1963.

Η Ford εισήγαγε στις ΗΠΑ τα Transit Connect που κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στη Τουρκία, πληρώνοντας μόνο 2,5% φόρο και στη συνέχεια τα μετέτρεπε σε επαγγελματικά.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, η Ford σκόπιμα παραπλάνησε το τελωνείο και τους πελάτες, τοποθετώντας στα Transit Connect φθηνά πίσω καθίσματα που προορίζονται αποκλειστικά να πεταχτούν στα σκουπίδια.

Συγκεκριμένα, οι αρχές των ΗΠΑ αναφέρουν πως η Ford διέθεσε τα συγκεκριμένα Transit Connect στην αγορά ως επαγγελματικά οχήματα δύο θέσεων, με την εταιρία κατά την κατασκευή των οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Τουρκία να εγκαθιστούσε σε αυτά φθηνά, προσωρινά πίσω καθίσματα που σχεδιάστηκαν για να αφαιρεθούν αμέσως μόλις το όχημα εκτελωνιστεί στις ΗΠΑ. Τα πίσω καθίσματα δεν είχαν προσκέφαλα και ήταν κατασκευασμένα από φθηνότερο, διαφορετικό υλικό σε σχέση με τα μπροστινά καθίσματα.

Από την μεριά της η Ford υποστήριξε πως τα καθίσματα πληρούν όλα τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας και είχαν ζώνες ασφαλείας για να τα καταστήσουν νόμιμα.