Test Drive: Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo XC40 στην Χαλκιδική

Σχετικά άρθρα

H Volvo είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια, ωστόσο μέσα στα επόμενα χρόνια και μέχρι το κλείσιμο της δεκαετίας θέλει να κάνει συνώνυμο το όνομα της με την βιωσιμότητα. Τι είναι βιωσιμότητα, ρωτάς; Ένας όρος που ακούς όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια και θα μας απασχολήσει πολύ στο μέλλον, όντας μια από πιο “οργανικές” τάσεις της βιομηχανίας.

Βιωσιμότητα

Η ιδέα της βιωσιμότητας πηγάζει από την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης που καθιερώθηκε στην Διάσκεψη Κορυφής της Γης στο Ρίο ντε Τζανέιρο, τον Ιούνιο του 1992, όπου συναντήθηκαν υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων από 172 χώρες των Ηνωμένων Εθνών για το περιβάλλον και την ανάπτυξη.

Η λέξη βιωσιμότητα περιλαμβάνει έννοιες όπως διατηρώ, υποστηρίζω, διαρκώ. Ωστόσο, δεν υπάρχει ένας μόνο ορισμός για την βιωσιμότητα. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για το τι σημαίνει και πως μπορεί να επιτευχθεί. Μερικοί αναφέρουν ότι είναι η ανταπόκριση στις ανάγκες του σήμερα χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ανταποκριθούν στις δικές τους ανάγκες (Έκθεση Brundtland για την Παγκόσμια Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης).

Άλλος ένας ορισμός είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου, ενώ ζει στο πλαίσιο της φέρουσας ικανότητας των υποστηρικτικών οικοσυστημάτων της Γης. Τέλος, η βιωσιμότητα μπορεί να περιγραφεί ως μια διαδικασία αλλαγής κατά την οποία η αξιοποίηση των πόρων, η κατεύθυνση των επενδύσεων, ο προσανατολισμός των τεχνολογικών εξελίξεων και οι θεσμικές αλλαγές είναι όλα σε αρμονία και ενισχύουν τόσο την υφιστάμενη όσο και την μελλοντική ικανότητα ανταπόκρισης στις ανάγκες και τις προσδοκίες του ανθρώπου.

Η Volvo θα γίνει εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών

Η Volvo έχει ανακοινώσει με κάθε επισημότητα και δέσμευση ότι μέχρι το 2030 θα έχει γίνει ένας κατασκευαστής αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων, όντας πλήρως αφοσιωμένη στο να αναλάβει ρόλο ηγέτη στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό σημαίνει ότι μέσα στα επόμενα εννιά χρόνια, η σουηδική εταιρεία σκοπεύει να καταργήσει σταδιακά κάθε μοντέλο της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα, η Volvo μέχρι το 2025, το 50% των πωλήσεων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) και το υπόλοιπο 50% να είναι υβριδικά (PHEV). Ωστόσο, η Volvo Ελλάς είναι πιο θαρραλέα και τολμηρή, καθώς στην πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού XC40 μας έγινε γνωστό ότι το 2025 θέλει το 70% των συνολικών της πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά και το 30% να είναι υβριδικά.

Αυτό το νούμερο ακούγεται αισιόδοξο, αλλά οι υπεύθυνοι της εταιρίας θεωρούν ότι είναι επιτεύξιμο, καθώς ήδη στην αγορά των plug-in υβριδικών στην Ελλάδα έχει την ηγετική θέση, με το Volvo XC40 PHEV να είναι best-seller και να πουλά 254 αυτοκίνητα το 2020. Το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος η Volvo Ελλάς έχει δει τις πωλήσεις του XC40 PHEV να αυξάνονται κατά 800%, ενώ συνολικά οι πωλήσεις της Volvo στη χώρα μας είναι αυξημένες κατά 64% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, όντας καλύτερες και από αυτές του 2019, στην προ covid-19 εποχή.

Γκάμα ηλεκτρικών

Σήμερα, η Volvo διαθέτει στη γκάμα της ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το XC40 Recharge, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκε το C40, το οποίο είναι το πρώτο μοντέλο της που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της.

Αυτό θα κυκλοφορήσει το 2022, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο θα δούμε το XC30, ένα SUV του B-Segment, που θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό. Μέχρι το 2025, η Volvo θα λανσάρει από ένα ηλεκτρικό μοντέλο κάθε χρονιά.

Η Volvo θα γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2040

H Volvo έχει παρουσιάσει ένα φιλόδοξο σχέδιο, στοχεύοντας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων της έως και 40% ανά όχημα μεταξύ του 2018 και του 2025. Πρόκειται για το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση της φιλοδοξίας της Volvo, να γίνει μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040.

Η Volvo θα πουλά μόνο ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές άνθρακα στο δίκτυο των μονάδων παραγωγής, στις ευρύτερες υπηρεσίες της και στην αλυσίδα εφοδιασμού, ενώ θα διευρύνει την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών.

Το αυτοκίνητο

Η σχετικά μακροσκελής παραπάνω εισαγωγή έγινε με αφορμή την οδήγηση του αμιγώς ηλεκτρικού XC40 Recharge στην Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα για την πανελλήνια δημοσιογραφική του παρουσίαση στην Χαλκιδική. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο για περίπου 90 χλμ., τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε δύσκολη ορεινή διαδρομή, κοντά στο χωριό Βάβδος.

Θα ήθελα να ξεκινήσω από το όνομα του μοντέλου. Επίσημα, αυτό είναι XC40 P8 AWD Recharge, αλλά κατά την παρουσίαση του η Volvo το αναφέρει “απλά” ως XC40 Recharge. Προσωπικά -και όχι μόνο- βρίσκω ατυχή την επιλογή αυτού, και εξηγούμαι. Σήμερα, η Volvo έχει διάφορες εκδόσεις plug-in υβριδικών συνόλων για τα μοντέλα της, τις οποίες ονομάζει T4 Recharge, T5 Recharge, και T8 Recharge, ανάλογα τον συνδυασμό ηλεκτρικού κινητήρα και εσωτερικής καύσης, που τοποθετεί στα αυτοκίνητα της γκάμας της.

Με την επιλογή του ονόματος XC40 Recharge, θεωρώ ότι το μοντέλο είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ως μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, και θα πρέπει να επισημαίνεις ότι “αυτό είναι το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο”. Έτσι, αν είχε ένα ξεχωριστό όνομα θα ήξερες αυτομάτως ότι μιλάς για την συγκεκριμένη έκδοση. Λεπτομέρεια θα μου πεις, αλλά είναι κάτι που εμμέσως επιβεβαιώθηκε από πολλούς.

Το XC40 Recharge παρουσιάστηκε επίσημα τον Οκτώβριο του 2019, και είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo. H ζήτηση των πελατών για αυτό είναι μεγάλη, και παρόλο που οι παραγγελίες παραμένουν ανοιχτές, όλα τα αυτοκίνητα που προγραμματίζεται να κατασκευαστούν μέσα στο τρέχον έτος έχουν ήδη πουληθεί.

Στην Ελλάδα, το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στις αντιπροσωπείες της εταιρίας από τα τέλη Ιουλίου, με τις παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων να ξεκινούν τέλη Σεπτεμβρίου/αρχές Οκτωβρίου. Αν και υπάρχει μια σχετικά περιορισμένη διαθεσιμότητα, η Volvo Ελλάς αναφέρει ότι θα πουλήσει όλα τα αυτοκίνητα που θα λάβει το 2021, κάτι που θα έκανε ακόμα και αν είχε την διπλάσια διαθεσιμότητα.

Περνώντας στο αυτοκίνητο, η ηλεκτρική έκδοση του XC40 διαφέρει από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου μόνο σε τρία σημεία. Το ένα δεν είναι εύκολα ορατό στο μάτι, καθώς αφορά την απόσταση από το έδαφος, με το ηλεκτρικό XC40 να απέχει 176 χλστ., όταν στην υπόλοιπη γκάμα η απόσταση αγγίζει τα 211 χλστ. Τα υπόλοιπα δύο στοιχεία είναι πιο εύκολα διακριτά, και εντοπίζονται στην νέα εμπρός -κλειστή- μάσκα, που είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, καθώς στην απουσία -για προφανείς λόγους- των απολήξεων της εξάτμισης. Ακόμα, υπάρχουν μαύρα καπάκια στους εξωτερικούς καθρέφτες, μαύρη οροφή, ενώ προσφέρεται -αποκλειστικά- και στο νέο χρώμα Sage Green.

Ηλεκτροκινητήρες

Το XC40 Recharge διαθέτει δύο πανομοιότυπους ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα, απόδοσης 150 kW και 330 Nm ο καθένας, ήτοι η συνολική απόδοση ανέρχεται σε 300 kW (408 ίππους) και 660 Nm ροπής.

Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι μονίμως τετρακίνητο, καθώς οι δύο ηλεκτροκινητήρες δουλεύουν σε κάθε περίσταση ταυτόχρονα.

Επιδόσεις

Για το 0-100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, κάτι που το καθιστά εντυπωσιακά γρήγορο, όπως διαπιστώσαμε και κατά την δοκιμή. Επιπλέον, κατά τις μετρήσεις μας είδαμε ότι για το 0-150 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,7 δευτ., ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι επιταχύνοντας εν κινήσει από 120 έως τα 180 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 7,28 δευτ., κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν “σκάει” στα πολλά χλμ/ώρα, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά. Κλείνοντας, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα (GPS), με το ταχύμετρο να δείχνει 185 χλμ/ώρα.

Μπαταρία

Το XC40 Recharge διαθέτει μια μπαταρία ιόντων-λιθίου με χωρητικότητα 78 kWh. Ωστόσο, η ωφέλιμη είναι στα 75 kWh, κάτι που σύμφωνα με την εταιρία χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια μέση αυτονομία 418 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά φόρτιση στον κύκλο WLTP, ενώ με χρήση στην πόλη μπορεί να ξεπεράσει τα 539 χλμ. Η μέση κατανάλωση ενέργειας ανακοινώνεται στα 23,9 με 24,4 kWh/100 χλμ. (ανάλογα τις ζάντες και τον εξοπλισμό).

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Η.Π.Α (EPA), η πραγματική αυτονομία του ηλεκτρικού XC40 είναι στα 335 χιλιόμετρα (208 μίλια), και η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 26,5 kWh/100 χλμ, με την κατανάλωση ενέργειας στην πόλη στα 24,6 kWh/100 χλμ. και στον αυτοκινητόδρομο στα 29,1 kWh/100 χλμ.

Κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου για τα σχεδόν 90 χλμ. που το οδηγήσαμε, το trip computer έδειξε ένα νούμερο κατανάλωσης της τάξης των 35 kWh/100 χλμ, με μέση ταχύτητα τα 77 χλμ/ώρα. Αυτό μόνο αντιπροσωπευτικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς στα 80 λεπτά που είχαμε στην διάθεση μας το αυτοκίνητο, το πιέσαμε πάρα πολύ, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στην ορεινή διαδρομή.

Τέλος, η μπαταρία έχει βάρος 500 κιλά και προστατεύεται από ένα κλωβό ασφαλείας που είναι ενσωματωμένος στη δομή του αμαξώματος του αυτοκινήτου. Η τοποθέτησή του στο πάτωμα του αυτοκινήτου μειώνει επίσης το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, για καλύτερη προστασία από ανατροπές. Η μπαταρία έχει 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ., όποιο έρθει πρώτο.

Φόρτιση

Η μπαταρία με χρήση ταχυφορτιστή (DC) 150 kW φορτίζει από το 10% έως το 80% μέσα σε 40 λεπτά, ενώ με wallbox (AC) 11 kW χρειάζεται για το 0-100% 8 ώρες.

Ωστόσο, κανείς δεν θα περιμένει να φτάσει στο 0% η μπαταρία ή δεν θα το φορτίσει μέχρι το 100%, έτσι αν είσαι καθημερινά σε ένα εύρος από 10% έως 90% “γεμάτη” μπαταρία, χρειάζεται περίπου 6 ώρες.

Ασφάλεια

Το XC40 Recharge βασίζεται στην Compact Modular Architecture (CMA), μια προηγμένη πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από κοινού με το Geely Group. Αυτή είναι η ίδια με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου ανέρχεται σε 2.188 κιλά, με τους μηχανικούς της Volvo να κατανοούν ότι εξαιτίας της επιπλέον μάζας χρειάζεται να γίνουν ειδικές τροποποιήσεις για την ασφάλεια των επιβατών.

Η Volvo θέλοντας να διατηρήσει τα άριστα πρότυπα ασφαλείας του αρχικού XC40 έχει επανασχεδιάσει και ενισχύσει πλήρως την μετωπική δομή του XC40 Recharge για να αντιμετωπίσουν την απουσία κινητήρα. Έτσι, για την αυξημένη ενέργεια πρόσκρουσης, λόγω βάρους, υπάρχει ενισχυμένο ατσάλι σε σημεία που δέχονται υψηλή ενέργεια πρόσκρουσης. Ακόμα, υπάρχει εντελώς νέα σχεδίαση της εμπρός ζώνης παραμόρφωσης με χαμηλή προστατευτική δοκό, και τέλος ειδική σχεδίαση του πίσω ηλεκτροκινητήρα, που προσφέρει αυξημένη ασφάλεια στις δυνάμεις που δέχεται κατά την πίσω πρόσκρουση.

Τέλος, το συνιστώμενο μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ρυμουλκούμενου με φρένα είναι στα 1.500 κιλά, και χωρίς φρένα στα 750 κιλά.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές περιορίζονται μόνο στο εντελώς νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που λειτουργεί με Android λογισμικό της Google. To XC40 είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που αποκτά ένα τέτοιο σύστημα, εγκατεστημένο απευθείας από το εργοστάσιο.

Αυτό βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive και ενσωματώσει εφαρμογές όπως Google Αssistant, Google Play Store, Google Maps και άλλες υπηρεσίες της Google. Ακόμα, υποστηρίζει over-the-air ενημερώσεις για το λογισμικό και το λειτουργικό σύστημα, όντας το πρώτο μοντέλο της Volvo που το κάνει αυτό, ενώ παρέχει υψηλά επίπεδα εξατομίκευσης. Ακόμα υπάρχει ασύρματος φορτιστής για το smartphone σου 15W.

Η συνεργασία της Volvo με την Google ενισχύει περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός και οι επιβάτες ενός μοντέλου της Σουηδικής εταιρίας επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν με αυτό. Εφαρμογές και υπηρεσίες που αναπτύσσονται από την Google και τη Volvo θα ενσωματώνονται στο αυτοκίνητο, ενώ χιλιάδες επιπλέον εφαρμογές θα είναι διαθέσιμες μέσω του Google Play Store, το οποίο βελτιστοποιείται και προσαρμόζεται στα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας αυτοκινήτου που βασίζονται στο Android.

Κατά τ’άλλα δεν έχει αλλάξει κάτι και το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και ποιοτικό, με την ύπαρξη της μπαταρίας να μην έχει επηρεάσει καθόλου τους διαθέσιμους χώρους. Τουναντίον θα έλεγα, η απουσία θερμικού κινητήρα δίνει την δυνατότητα στο μοντέλο να διαθέτει και έναν μικρό χώρο αποσκευών κάτω από το μπροστινό καπό, χωρητικότητας 31 λίτρων, με τον πίσω χώρο αποσκευών να είναι στα 414 λίτρα, που αυξάνεται στα 1.290 λίτρα με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πίσω καθισμάτων.

Τιμή

To XC40 Recharge διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Standard και την Upgrade, και διαθέτουν μια εξαιρετικά μακροσκελή λίστα στοιχείων εξοπλισμού. Επιπλέον, η Volvo προσφέρει προαιρετικά την Platinum ασφάλιση για το αυτοκίνητο, η οποία είναι μικτή, με πλήρη κάλυψη, για 3 χρόνια και κόστος €4.081.

Έκδοση Λιανική προ φόρων Λιανική τιμή Επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά Λιανική τιμή με επιδότηση
Standard €46.790 €58.020 €6.000 €52.020
Upgrade €49.990 €61.988 €6.000 €55.988

Η Standard έκδοση περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- ζάντες 19 ιντσών (προαιρετικά 20 ιντσών), διχρωμία οροφής, αντλία θερμότητας, συναγερμός Volvo Guard, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, keyless entry, ηλεκτρικό άνοιγμα του πίσω χώρου αποσκευών, “κρυφός” εσωτερικός φωτισμός, νέα ADAS πλατφόρμα που διαθέτει όλα ανεξαιρέτως τα συστήματα ασφάλειας της Volvo, park assist rear κάμερα, ψηφιακές υπηρεσίες της Volvo (για 4 χρόνια) και δύο καλώδια φόρτισης.

Επιπλέον αυτής, η έκδοση Upgrade διαθέτει full LED φωτιστικά σώματα, προβολείς ομίχλης, πανοραμική γυάλινη οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω προσκέφαλα, visual park assist 360 μοιρών και το ηχοσύστημα της Harman Kardon. Τέλος, το αυτοκίνητο καλύπτεται με 5ετή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν service.

Οδηγώντας

Για να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα, καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει αισθητήρα στο κάθισμα. Έτσι, με το κλειδί στην τσέπη/τσάντα σου, ανοίγεις την πόρτα, κάθεσαι, επιλέγεις Drive από τον μοχλό και απλά ξεκινάς, χωρίς να πατήσεις κανένα άλλο κουμπί.

Παρότι το XC40 Recharge δεν διαθέτει ενεργή ανάρτηση (δεν προσφέρεται ούτε προαιρετικά), κάτι αρκετά ασυνήθιστο για ένα premium ηλεκτρικό SUV, το σουηδικό μοντέλο είναι σίγουρα μια από τις πιο άνετες -αν όχι η πιο- επιλογές στην κατηγορία του. Κατά την δοκιμή μας, είδαμε πως είναι εξαιρετικά σταθερό στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, ενώ αποσβένει εξαιρετικά τις όποιες ανωμαλίες των “κακών” δρόμων της πόλης, παρά τις 20άρες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής.

Σε καθημερινή χρήση το πολύ μεγάλο βάρος του δεν θα γίνει αισθητό. Ωστόσο, αυτό θα φανεί σε δύο περιπτώσεις. Η πρώτη είναι όταν αποφασίσεις να πιέσεις στο όριο σε μια σφιχτή διαδρομή, όπου σε συνδυασμό με την αρκετά απότομη “προσφορά” της δύναμης θα νιώσεις το αυτοκίνητο να ανοίγει την τροχιά του, γλιστρώντας πρακτικά με τα “τέσσερα”. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και άφθονα, με τα ελαστικά -διαστάσεων 235/45- να προσφέρουν σιγουριά στις εντολές του τιμονιού.

Η δεύτερη περίπτωση που φαίνεται το βάρος του είναι αν βρεις μέσα στην στροφή κάποια λακκούβα, καθώς θα νιώσεις ότι δεν απορροφάται πλήρως. Η μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα έχει χαμηλώσει το κέντρο βάρους, αλλά όντας ψηλό και βαρύ, το XC40 Recharge θα σχηματίσει κάποιες κλίσεις στις στροφές, χωρίς να τρομάζουν σε καμία περίπτωση. Σίγουρα, μπορείς να διασκεδάσεις και να το πιέσεις με ευκολία στις στροφές και σε αρκετά αξιοσημείωτες ταχύτητες, αλλά δεν υπάρχει πραγματικός λόγος για το XC40 Recharge να σου δείξει ότι είναι sport.

Από την άλλη, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo νιώθει τόσο “στο σπίτι” του, στις άνετες καθημερινές μετακινήσεις, όντας ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV, με πραγματικά “αστεία” δύναμη, που σε κάνει να υπερβείς με χαρακτηριστική ευκολία τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας, καθώς οι θόρυβοι από το εξωτερικό περιβάλλον είναι απόντες.

Και εδώ δημιουργείται το ερώτημα γιατί η Volvo δεν προσφέρει προγράμματα οδήγησης, καθώς τα μόνο που έχει είναι το Comfort και το Off-Road. Ίσως με κάποια over-the-air αναβάθμιση να προστεθεί στο μέλλον ένα Eco πρόγραμμα, που θα μετριάζει τις εντυπωσιακές επιδόσεις του, ενώ παράλληλα θα προσφέρει και επιπλέον αυτονομία.

Μιλώντας για την τελευταία, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμφανίζεται μόνο το ποσοστό της μπαταρίας (σε %), και όχι τα εναπομείναντα χλμ. της αυτονομίας. Αυτά θα εμφανιστούν μόνο όταν η αυτονομία είναι μικρότερη των 50 χλμ. Στα σχεδόν 90 -πολύ πιεσμένα- χλμ. της δοκιμής μας, είδαμε την μπαταρία να “πέφτει” 33%.

Το ελαφρύ τιμόνι στην κανονική λειτουργία δείχνει σχετικά ασαφές, ακόμη και στην πόλη, αλλά το Sport mode για το σύστημα διεύθυνσης αυξάνει λίγο το βάρος και μπήκαμε στον πειρασμό να το αφήσουμε ενεργοποιημένο καθ’όλη τη διάρκεια της δοκιμής. Ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας, το XC40 Recharge είναι ένα δυναμικό αλλά εύκολο αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε κατάσταση και αισθάνεται πιο άνετα σε χαλαρή οδήγηση, κάτι που θα έχει αντίκτυπο και στην αυτονομία του.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr