Με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που ο Lewis Hamilton κέρδισε το φετινό Ισπανικό GP και το Ουγγρικό GP του 2019, ο Max Verstappen κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη στην πίστα του Paul Ricard για το Γαλλικό GP. Πιο συγκεκριμένα, η Red Bull μετέτρεψε τον “ενός pitstop” αγώνα σε δύο και ο Verstappen, όντας σημαντικά πιο γρήγορος με φρέσκα ελαστικά, προσπέρασε τον Βρετανό στον προτελευταίο γύρο.
Ο Ολλανδός πήρε την τρίτη φετινή του νίκη και 13η συνολικά στην καριέρα του, ενώ παράλληλα, η Red Bull κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη, μετά το Αζερμπαϊτζάν και το Μονακό. Αυτό μεταφράζεται στο πρώτο “hat-trick” της ομάδας στην turbo hybrid εποχή, από το 2014.
1Η προσπέραση για τη νίκη του Verstappen στον Hamilton
Στη δεύτερη θέση του podium ανέβηκε -εμφανώς απογοητευμένος- ο Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να βλέπει την διαφορά από τον Verstappen στο πρωτάθλημα οδηγών να αυξάνεται στους 12 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι δύο “εντός έδρας” αγώνες για την Red Bull, στο Red Bull Ring στην Αυστρία. Επιπλέον, ο Hamilton είχε να μείνει χωρίς νίκη για τρεις συνεχόμενους αγώνες από το 2019.
2Τα highlights
Τρίτος τερμάτισε ο Sergio Perez, ο οποίος καθυστέρησε αρκετά να πραγματοποιήσει την μοναδική του στάση για την αλλαγή των ελαστικών, και έτσι κατάφερε να περάσει τον Valtteri Bottas τρεις γύρους πριν την καρό σημαία, ο οποίος είχε κατά 11 γύρους πιο “παλιά” ελαστικά.
3
Ο αγώνας ξεκίνησε ιδανικά για τον Lewis Hamilton, παρότι στην pole position βρισκόταν ο Verstappen. Ο τελευταίος έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή στον πρώτο γύρο, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να τον προσπεράσει εύκολα. Στο πρώτο stint του αγώνα, ο Hamilton διατηρούσε με ευκολία μια διαφορά ασφαλείας από τον Verstappen, η οποία ήταν περίπου στα 3 δευτ.
Μετά την πρώτη στάση για αλλαγή ελαστικών, όμως, η Red Bull κατάφερε να βγάλει τον Verstappen μπροστά από τον Hamilton, καθώς ο Ολλανδός έκανε έναν εκπληκτικό γύρο όσο ο Βρετανός ήταν στα pits. Με τους πρωτοπόρους να τρέχουν με την σκληρή γόμα της Pirelli, φάνηκε -σχετικά- γρήγορα, ότι αυτή δεν θα άντεχε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
4
Έτσι, η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει και, από την πρωτοπορία, κάλεσε τον Verstappen για το δεύτερο pit stop, τοποθετώντας του τη μεσαία γόμα. Ο Ολλανδός έπεσε στην τέταρτη θέση, πίσω από τον teammate του, Sergio Perez, τον Valtteri Bottas και τον Lewis Hamilton. Ο Μεξικανός επέδειξε ομαδικότητα, και “άνοιξε την πόρτα” στον Verstappen, με τον Bottas να γίνεται εύκολη “λεία” του Ολλανδού, καθώς τα ελαστικά του ήταν υπέρμετρα ταλαιπωρημένα.
Ο Bottas ακούστηκε να φωνάζει έντονα στον μηχανικό και την ομάδα του, μέσω της ενδοεπικοινωνίας, λέγοντας τους ότι δεν τον άκουσαν, όταν αυτός έλεγε ότι ο αγώνας έπρεπε εξαρχής να είναι “χτισμένος” για δύο pit stops. Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, ο επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes ακούστηκε να παραδέχεται στον Hamilton το λάθος της στρατηγικής, που ακολούθησαν και οι δύο οδηγοί της.
5
Πίσω από τους τέσσερις πρώτους, ο αγώνας στην Γαλλία ήταν υπέροχος για τη McLaren, καθώς είδε τον Lando Norris να τερματίζει στην πέμπτη θέση, ακριβώς μπροστά από τον teammate του Daniel Ricciardo, ο οποίος έκανε αναμφισβήτητα τον καλύτερο του αγώνα με την βρετανική ομάδα.
Ο Pierre Gasly επέδειξε ισχυρό ρυθμό αγώνα με το μονοθέσιο της AlphaTauri, και κατάφερε να πάρει τον καλύτερο του τερματισμό στο GP της πατρίδας του, τερματίζοντας στην έβδομη θέση, μπροστά από την Alpine του Fernando Alonso. Ακολούθησε ο Sebastian Vettel, ο οποίος έκανε εξαιρετική δουλειά στο πρώτο stint του αγώνα, για να τερματίσει σε τρίτο διαδοχικό GP στους βαθμούς, αυτή τη φορά στην ένατη θέση.
6
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο teammate του Γερμανού πρωταθλητή στην Aston Martin, Lance Stroll, καθώς η Ferrari ήταν εξαιρετικά απογοητευτική. Ο αγώνας στο Paul Ricard ήταν ο πρώτος φετινός που κανένα από τα δύο μονοθέσια της ιταλικής ομάδας δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί, καθώς ο Carlos Sainz τερμάτισε στην 11η θέση, με την κακή μέρα για τη Scuderia να φαίνεται από τον πολύ κακό ρυθμό αγώνα του Leclerc, ο οποίος δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα καλύτερο από την 16η θέση.
Κλείνοντας, αξιοσημείωτο είναι ότι δεν εγκατέλειψε κανείς από τους 20 οδηγούς που πήραν εκκίνηση, κάτι που συμβαίνει μόλις για 10η φορά στην 72χρονη ιστορία της F1.
7Οδηγός του αγώνα
Ξεκίνησε από την pole, αλλά έχασε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή του 1ου γύρου, και ο Max Verstappen έπρεπε να δουλέψει σκληρά για να ανακτήσει το προβάδισμα και κατ’επέκταση τη νίκη στο GP της Γαλλίας. Για τον λόγο αυτό, ο Ολλανδός ψηφίστηκε από το κοινό ως ο οδηγός του αγώνα.
8
Ο Verstappen είχε την προτίμηση του 22,9% του κοινού, για να ακολουθήσει ο Daniel Ricciardo με 19%, ο Lando Norris με 14%, ο Lewis Hamilton με 8,4% και ο Sergio Perez με 6,9%.
9Ταχύτερος γύρος
Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον 35ο γύρο, και κατέκτησε τον επιπλέον βαθμό. Ο Ολλανδός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:36.404, για να τον ακολουθήσει ο Sergio Perez με 1:36.693, ο Valtteri Bottas με 1:36.960, ο Sebastian Vettel με 1:37.138 και ο Lewis Hamilton με 1:37.410.
10Επόμενος αγώνας
Ο αγώνας στο Paul Ricard ήταν ο πρώτος από τους τρεις συνεχόμενους, καθώς η Formula 1 -χωρίς καμία διακοπή- μεταφέρεται στην Αυστρία για δύο αγώνες. Έτσι, το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στο Red Bull Ring για το GP της Στυρίας, που είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 25-27 Ιουνίου, για να ακολουθήσει το GP της Αυστρίας στις 2-4 Ιουλίου.
11Αποτελέσματα
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος/Διαφορά |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Honda | 1:27:25.770 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | +2,904 δευτ. |
3 | Sergio Perez | Red Bull Honda | +8,811 δευτ. |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | +14,618 δευτ. |
5 | Lando Norris | McLaren Mercedes | +64,032 δευτ. |
6 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | +75,857 δευτ. |
7 | Pierre Gasly | AlphaTauri Honda | +76,596 δευτ. |
8 | Fernando Alonso | Alpine Renault | +77,695 δευτ. |
9 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | +79,666 δευτ. |
10 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | +91,946 δευτ. |
11 | Carlos Sainz | Ferrari | +99,337 δευτ. |
12 | George Russell | Williams Mercedes | +1 γύρος |
13 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri Honda | +1 γύρος |
14 | Esteban Ocon | Alpine Renault | +1 γύρος |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Ferrari | +1 γύρος |
16 | Charles Leclerc | Ferrari | +1 γύρος |
17 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Ferrari | +1 γύρος |
18 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | +1 γύρος |
19 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | +1 γύρος |
20 | Nikita Mazepin | Haas Ferrari | +1 γύρος |
12Βαθμολογία Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Honda | 131 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 119 |
3 | Sergio Perez | Red Bull Honda | 84 |
4 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 76 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 59 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 52 |
7 | Carlos Sainz | Ferrari | 42 |
8 | Pierre Gasly | AlphaTauri Honda | 37 |
9 | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 34 |
10 | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 30 |
11 | Fernando Alonso | Alpine Renault | 17 |
12 | Esteban Ocon | Alpine Renault | 12 |
13 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 10 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri Honda | 8 |
15 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Ferrari | 1 |
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Ferrari | 1 |
17 | George Russell | Williams Mercedes | 0 |
18 | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 0 |
19 | Nikita Mazepin | Haas Ferrari | 0 |
20 | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | 0 |
13Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Red Bull Honda | 215 |
2 | Mercedes | 178 |
3 | McLaren Mercedes | 110 |
4 | Ferrari | 94 |
5 | AlphaTauri Honda | 45 |
6 | Aston Martin Mercedes | 40 |
7 | Alpine Renault | 29 |
8 | Alfa Romeo Ferrari | 2 |
9 | Williams Mercedes | 0 |
10 | Haas Ferrari | 0 |