Επί του παρόντος, οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν κυρίως κοβάλτιο, αλουμίνιο, νικέλιο, μαγγάνιο, λίθιο και σίδηρο, αλλά το κόστος για αυτά τα υλικά έχει αυξηθεί κατακόρυφα τον τελευταίο καιρό, γεγονός που έχει οδηγήσει τις εταιρίας να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.

Η κινέζικη CATL, έγινε η πρώτη μεγάλη εταιρία κατασκευής μπαταριών που έκανε γνωστό πως από το 2023 θα προσφέρει στην αγορά μια μπαταρία που χρησιμοποιεί νάτριο και δεν διαθέτει κοβάλτιο, λίθιο ή νικέλιο.

Σύμφωνα με τον Huang Qisen, επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου της CATL, η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ιόντων νατρίου είναι ακόμη χαμηλότερη από αυτή των μπαταριών λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP), αλλά όμως αποδίδουν καλά σε σενάρια με κρύο καιρό και γρήγορη φόρτιση.

Η CATL δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για το κόστος των νέων μπαταριών, αλλά έκανε γνωστό πως αναπτύσσει τεχνολογίες που ενσωματώνουν τις μπαταρίες απευθείας στο πλαίσιο ενός ηλεκτρικού οχήματος, συμβάλλοντας στην επέκταση της αυτονομίας.