GP Ουγγαρίας 2021: Εξαιρετική εμφάνιση και παρθενική νίκη ο Ocon, πρώτη για την Alpine

Σχετικά άρθρα

Παρότι η χάραξη της πίστας του Hungaroring δεν ευνοεί τα προσπεράσματα και τους θεαματικούς αγώνες, το φετινό Ουγγρικό GP ήταν χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο συναρπαστικά όλων των εποχών, καθώς ήταν γεμάτο απολαυστική δράση.

Μεγάλος νικητής ήταν ο Esteban Ocon, οδηγώντας αλάνθαστα την Alpine A521, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στην καριέρα του, μετά από 87 αγώνες. Επιπλέον, ήταν η παρθενική νίκη για την Alpine στην σύντομη ιστορία της στην F1, και η πρώτη Γάλλου οδηγού με γαλλικό μονοθέσιο και γαλλικό κινητήρα μετά από τη νίκη του Alain Prost το 1983.

Η νίκη του Ocon

Στην δεύτερη θέση του podium ανέβηκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος πίεζε τον Γάλλο καθ’όλη την διάρκεια του αγώνα, αλλά δεν κατάφερε να τον προσπεράσει, παρότι ταχύτερος του Ocon, δηλώνοντας απογοητευμένος.

Ανανέωση

GP Ουγγαρίας 2021: Ακυρώθηκε η δεύτερη θέση του Sebastian Vettel

Τρίτος τερμάτισε ο Lewis Hamilton, ο οποίος κατάφερε να ανακάμψει από το σοβαρό λάθος που έκανε η ομάδα της Mercedes στον πρώτο γύρο, αφήνοντας τον με τα ενδιάμεσα ελαστικά, όταν όλο το υπόλοιπο grid είχε μπει στα pits για τα στεγνά, μετά την επανεκκίνηση του αγώνα.

Η εκκίνηση του αγώνα

Ο αγώνας ξεκίνησε υπό βρόχινες συνθήκες, με όλους τους οδηγούς να φοράνε τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, πέντε οδηγοί εγκατέλειψαν στον πρώτο γύρο από το Grand Prix της Ουγγαρίας, εξαιτίας του λάθους του Valtteri Bottas, ο οποίος έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στον διαχύτη του Lando Norris.

Ο τελευταίος έπεσε πάνω στον Sergio Perez, ενώ χτύπησε και τον Verstappen, ενώ παράλληλα λίγο πιο πίσω ο Lance Stroll εμβόλισε τον Charles Leclerc, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο. Εκτός αυτού, και ο Daniel Ricciardo έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου της McLaren, από τα συμβάντα της πρώτης στροφής. Εξαιτίας αυτών, Bottas, Perez, Norris, Stroll και Leclerc εγκατέλειψαν, ενώ βγήκαν οι κόκκινες σημαίας και ο αγώνας διεκόπη για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα.

Οι αγωνοδίκες εκτίμησαν ότι το λάθος του Bottas ήταν τέτοιο, που του έδωσαν ποινή πέντε θέσεων στον επόμενο αγώνα, που είναι το Βελγικό GP, σε τέσσερις εβδομάδες.

Ο Hamilton είχε περάσει αλώβητος, αλλά η Mercedes δεν εκτίμησε σωστά τις συνθήκες της πίστας στην επανεκκίνηση του αγώνα, διατηρώντας τον Hamilton στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, όταν ολόκληρο το υπόλοιπο grid ήταν στα pits για να τοποθετήσει στεγνά ελαστικά. Έτσι, είχαμε το περίεργο θέαμα να βλέπουμε τον Hamilton να στέκεται εντελώς μόνος του στη πίστα. Ωστόσο, η ομάδα της Mercedes αναγνώρισε άμεσα το λάθος της και ο Hamilton αναγκάστηκε να μπει ένα γύρο αργότερα για τα στεγνά, κάτι που τον έριξε στην τελευταία θέση του αγώνα.

Αυτό επέτρεψε στον Ocon να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα, που την κράτησε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, μετά από 70 γύρους στο Hungaroring, εμποδίζοντας τις έντονες προσπάθειες του Vettel για να διεκδικήσει την πρώτη νίκη της Aston Martin. Αυτή η νίκη του Ocon ήταν η πρώτη του με μονοθέσιο, μετά το 2015 σε αγώνα της Formula 3.

H Mercedes επέλεξε στρατηγική δύο pit stops για τον Hamilton, ο οποίος έκανε ένα φανταστικό comeback και αν δεν τον είχε δυσκολέψει για πολλούς γύρους ο Alonso, ήταν πιθανό να έφευγε νικητής από το σημερινό GP. Ο Verstappen δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 10η θέση, καθώς το μονοθέσιο του είχε μεγάλη ζημιά στο δεξί μέρος, από τη σύγκρουση του πρώτου γύρου, κάτι που τον εμπόδισε να κινηθεί γρήγορα. Αυτό επέτρεψε στον Hamilton να ανακτήσει το προβάδισμα στην κούρσα του τίτλου, ακριβώς πριν την καλοκαιρινή διακοπή.

Ο Carlos Sainz κρατούσε την τρίτη θέση για μεγάλο μέρος του αγώνα, αλλά αναγκάστηκε να υποκύψει στην πίεση του Hamilton τρεις γύρους από το τέλος, με τον Ισπανό να τερματίζει στην τέταρτη θέση, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στη Ferrari, καθώς πλέον υπολείπεται μόλις τρεις από την McLaren, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Τα highligths

Ο Ισπανός της ιταλικής ομάδας τερμάτισε μπροστά από τον Ισπανό της Alpine, με τον Fernando Alonso να ολοκληρώνει μια απίστευτη μέρα για τη γαλλική ομάδα, καθώς έδειξε ότι παρά τα 40 του χρόνια (τα έκλεισε την Παρασκευή), έχει ακόμα την ταχύτητα και την θέληση να πρωταγωνιστήσει. Επιπλέον, η εξαιρετική άμυνα που έπαιξε στον Hamilton ήταν αυτή που έδωσε τη νίκη στον Ocon, καθώς ο Βρετανός φορώντας τη μεσαία γόμα της Pirelli ήταν πολύ γρήγορος.

Ο Pierre Gasly τερμάτισε έκτος, μπροστά από τον teammate του στην AlphaTauri, Yuki Tsunoda, με την Williams να κατακτά τους πρώτους βαθμούς μετά το Γερμανικό GP του 2019. Αυτό έγινε με θριαμβευτικό τρόπο, καθώς και οι δύο οδηγοί της ομάδας από το Grove βαθμολογήθηκαν, με τον Nicholas Latifi να κατακτά τους 4 βαθμούς της 8ης θέσης, όντας μπροστά από τον George Russell, στην ένατη θέση. Τέλος, ο Verstappen ολοκλήρωσε την δεκάδα, σε έναν αγώνα που θα θέλει να ξεχάσει γρήγορα.

Οδηγός του αγώνα

Σε μια καταπληκτική ημέρα για την Alpine, όπου ο Esteban Ocon πήρε την πρώτη νίκη της γαλλικής ομάδας, ήταν η εξαιρετική εμφάνιση του teammate του Fernando Alonso, που τερμάτισε στην πέμπτη θέση και κράτησε για πολλούς γύρους πίσω του τον πολύ πιο γρήγορο Lewis Hamilton, που κέρδισε τις ψήφους των θεατών, και του έδωσε το βραβείο.

Πιο συγκεκριμένα, ο 40χρονος Alonso είχε την προτίμηση του 28,2%, για να τον ακολουθήσει ο Esteban Ocon με 17,8%, ο Lewis Hamilton με 12,6%, ο Sebastian Vettel με 9,7%, και ο Carlos Sainz με 5%.

Ταχύτερος γύρος

Ο Pierre Gasly μπήκε στον πρότελευταίο γύρο του αγώνα για να φορέσει φρέσκα ελαστικά, με τον οδηγό της AlphaTauri να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον τελευταίο -70ο- γύρο του αγώνα, κατακτώντας τον επιπλέον βαθμό από τον Lewis Hamilton.

O Γάλλος σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 1:18.394, για να τον ακολουθήσουν οι Hamilton με 1:18.715, Fernando Alonso με 1:20.359, Max Verstappen με 1:20.945 και Esteban Ocon με 1:21.421.

Οι δηλώσεις των οδηγών

Επόμενος αγώνας

Έχοντας φτάσει σχεδόν στο μέσο της τρέχουσας σεζόν, η Formula 1 κάνει το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων, καθώς το επόμενο GP έχει προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 27 με 29 Αυγούστου. Αυτό θα είναι το Βελγικό GP, στην πίστα του Spa Francorchamps.

Αποτελέσματα

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος/Διαφορά
1 Esteban Ocon Alpine Renault 2:04:43.199
2 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes +1,859 δευτ.
3 Lewis Hamilton Mercedes +2,736 δευτ.
4 Carlos Sainz Ferrari +15,018 δευτ.
5 Fernando Alonso Alpine Renault +15,651 δευτ.
6 Pierre Gasly AlphaTauri Honda +63,614 δευτ.
7 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda +75,803 δευτ.
8 Nicholas Latifi Williams Mercedes +77,910 δευτ.
9 George Russell Williams Mercedes +79,094 δευτ.
10 Max Verstappen Red Bull Honda +80,244 δευτ.
11 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Ferrari +1 γύρος
12 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes +1 γύρος
13 Mick Schumacher Haas Ferrari +1 γύρος
14 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari +1 γύρος
NC Nikita Mazepin Haas Ferrari Εγκατέλειψε
NC Lando Norris McLaren Mercedes Εγκατέλειψε
NC Valtteri Bottas Mercedes Εγκατέλειψε
NC Sergio Perez Red Bull Honda Εγκατέλειψε
NC Charles Leclerc Ferrari Εγκατέλειψε
NC Lance Stroll Aston Martin Mercedes Εγκατέλειψε

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 192
2 Max Verstappen Red Bull Honda 186
3 Lando Norris McLaren Mercedes 113
4 Valtteri Bottas Mercedes 108
5 Sergio Perez Red Bull Honda 104
6 Charles Leclerc Ferrari 80
7 Carlos Sainz Ferrari 80
8 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 50
9 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 48
10 Pierre Gasly AlphaTauri Honda 48
11 Esteban Ocon Alpine Renault 39
12 Fernando Alonso Alpine Renault 36
13 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 18
14 Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda 16
15 Nicholas Latifi Williams Mercedes 4
16 George Russell Williams Mercedes 2
17 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Ferrari 1
18 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1
19 Mick Schumacher Haas Ferrari 0
20 Nikita Mazepin Haas Ferrari 0

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 300
2 Red Bull Honda 290
3 McLaren Mercedes 163
4 Ferrari 160
5 Alpine Renault 75
6 Aston Martin Mercedes 66
7 AlphaTauri Honda 64
8 Williams Mercedes 6
9 Alfa Romeo Ferrari 2
10 Haas Ferrari 0

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr