Η Emira είναι το τελευταίο βενζινοκίνητο μοντέλο της Lotus, καθώς από τον περασμένο Απρίλιο έχει κάνει γνωστό ότι ετοιμάζεται να κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Στα τέλη Αυγούστου, η βρετανική εταιρία έδωσε μερικές teasers φωτογραφίες από τα τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσει έως το 2026, και τώρα βλέπουμε την πλατφόρμα που θα τα υποστηρίζουν.

Ο λόγος για τη LEVA, με το όνομα της να προέρχεται από τα αρχικά του Lightweight Electric Vehicle Architecture. Η νέα ελαφριά αρχιτεκτονική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προσφέρει διαφορετικές διαμορφώσεις και δύο διατάξεις μπαταρίας, ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα την χρησιμοποιεί.

Μιλώντας για το δεύτερο χαρακτηριστικό πιο αναλυτικά, η LEVA δίνει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο διαφορετικών τοποθετήσεων στην μπαταρία, με την πρώτη να ονομάζεται “Slab” (πλάκα) και η άλλη “Chest” (στήθος ή θώρακας). Η “Slab” είναι αυτή που συναντάμε κατά κόρον, με τη μπαταρία να είναι τοποθετημένη οριζόντια και κάτω από την καμπίνα των επιβατών, στο πάτωμα.

Η συγκεκριμένη διαμόρφωση θα διαθέτει οκτώ στοιχεία μπαταριών και προορίζεται για μοντέλα με 2+2 διάταξη θέσεων και μεταξόνιο τουλάχιστον 2.650 χλστ. Η μπαταρία έχει μέγιστη χωρητικότητα 66,4 kWh, και θα μπορεί να δώσει ενέργεια σε ένα ή δύο κινητήρες, με την αντίστοιχη μέγιστη ισχύ να 350 ή 650 kW (470 ή 872 άλογα).

Από την άλλη, η “Chest” δείχνει πιο πρωτότυπη, καθώς η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάθετα και πίσω από τα καθίσματα. Αυτή η διάταξη δείχνει ιδανική για σπορ αυτοκίνητα ή hypercar, καθώς διαθέτουν μικρό ύψος καμπίνας και περιορισμένο μεταξόνιο, με την Evija να έχει έτσι τις μπαταρίες.

Επιπλέον, η “Chest” μπορεί να φιλοξενήσει δύο μπαταρίες, με την μια να είναι οκτώ στοιχείων (66,4 kWh) και η άλλη με 12 στοιχείων (99,6 kWh). Στην πρώτη περίπτωση, το μεταξόνιο είναι τουλάχιστον 2.470 χλστ. και η πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει μόνο έναν κινητήρα με μέγιστη ισχύ 350 kW, ενώ στη δεύτερη το μεταξόνιο αγγίζει τουλάχιστον τα 2.650 χλστ., και προσφέρει την επιλογή μεταξύ ενός ή δύο κινητήρων με αντίστοιχη μέγιστη ισχύ 350 και 650 kW.

Η Lotus αναφέρει ότι το πίσω μέρος της πλατφόρμας είναι 37% ελαφρύτερο από αυτό της νέας Emira με τον V6 κινητήρα, με την LEVA να έχει κοινό πίσω υποπλαίσιο, σε οποιαδήποτε διαμόρφωση. Τέλος, η LEVA στοχεύει να είναι φιλική προς το περιβάλλον, με την Lotus να αναφέρει ότι μπορεί να πουλήσει την πλατφόρμα σε οποιαδήποτε ενδιαφερόμενη εταιρία.