H Jato Dynamics έδωσε τα στοιχεία πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από 26 ευρωπαϊκές αγορές, όπου δείχνουν ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Αύγουστο του 2021 κατέγραψαν πτώση 18%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, φτάνοντας τις 713.714 μονάδες, νούμερο που είναι το χαμηλότερο για τον συγκεκριμένο μήνα από το 2014.

1

Η πτώση στις πωλήσεις κατά τον όγδοο μήνα του χρόνου δεν επηρέασαν τις συνολικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, κάτι που σημαίνει ότι από την αρχή του έτους μέχρι και τον Αύγουστο οι πωλήσεις ήταν περισσότερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2020, με 8.095.419 ταξινομήσεις, έναντι 7.192.839 μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου του 2020, ήτοι του πρώτου έτους υπό “καθεστώς” κορωνοϊού.

2

Ο Felipe Munoz, αναλυτής στην Jato Dynamics, δήλωσε σχετικά:

Η έλλειψη ημιαγωγών αποτελεί έναν παράγοντα σημαντικής οπισθοδρόμησης για τους κατασκευαστές που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της πανδημίας. Τα προβλήματα παραγωγής και οι καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αυτοκινήτων έχουν βλάψει τις πωλήσεις και η έλλειψη διαθεσιμότητας στις αντιπροσωπείες αναγκάζει πολλούς καταναλωτές είτε να αναζητήσουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, είτε απλά να καθυστερήσουν την αγορά τους. Σε συνήθεις συνθήκες, οι καταναλωτές μπορεί να περιμένουν πολλούς μήνες για μια νέα Ferrari, αλλά τώρα αντιμετωπίζουν την ίδια καθυστέρηση για τα κανονικά μοντέλα.

Συνεχίζοντας, το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται, με τις συνδυαστικές πωλήσεις αυτών (EV και PHEV) στην Ευρώπη τον Αύγουστο να ξεπερνούν για πρώτη φορά αυτές των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

3

Η απότομη αύξηση της ζήτησης τον περασμένο μήνα είδε αυτά τα οχήματα να καταγράφουν το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς τους, αγγίζοντας το 21%. Οι 151.737 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο σηματοδοτούν μια αύξηση της τάξης του 61% σε σχέση τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, αυξάνοντας τον συνολικό όγκο πωλήσεων από τον Ιανουάριο στα 1,32 εκατ. πωλήσεις.

Άξιο αναφοράς είναι ότι τον Αύγουστο του 2020, ο όγκος πωλήσεων των ηλεκτρικών ήταν μικρότερος κατά 158.300 μονάδες, σε σχέση με εκείνες των πετρελαιοκίνητων, σε αντίθεση με τον φετινό όπου τα πρώτα είχαν υπερτερούσαν κατά 10.100 μονάδες.

4

Στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το best seller μοντέλο του Αυγούστου ήταν το VW ID.3 (7.904 μονάδες), ακολουθούμενο από το Tesla Model 3 (7.824 μονάδες), και το VW ID.4, με 4.624 μονάδες.

Στην αγορά των PHEV, το Ford Kuga παραμένει στην κορυφή (3.512 μονάδες), μπροστά από τις Mercedes GLC και BMW 3 Series (2.670 και 2.343 μονάδες).

Τέλος, σε ότι αφορά τα συμβατικά οχήματα, τo Dacia Sandero ήταν και πάλι στην κορυφή των πωλήσεων, όπως ακριβώς συνέβη και τον Ιούλιο του 2021, με 14.961 μονάδες, αφήνοντας πίσω του τα VW Golf (13.664 πωλήσεις) και Toyota Yaris (12.594 πωλήσεις).