Μετά την παγκόσμια έλλειψη σε τσιπ, μια ακόμη έλλειψη, αυτή σε μαγνήσιο απειλεί τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το περισσότερο από το μαγνήσιο της γης, σε ποσοστό περίπου 85%, προέρχεται από τη Κίνα και συγκεκριμένα από την πόλη Yulin στην επαρχία Shaanxi. Τα εργοστάσια εκεί δεν μπορούν να λειτουργήσουν στο 100% της δυναμικότητάς τους λόγω της ενεργειακής κρίσης στη Κίνα, με τα εργοστάσια να κλείνουν προκειμένου να εξοικονομήσουν ενέργεια.

Από τα 50 εργοστάσια παραγωγής μαγνησίου, τα 35 έχουν κλείσει μετά από κρατική εντολή, ενώ τα υπόλοιπα 15 λειτουργούν στο 50% της δυναμικότητάς τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η παραγωγή να μειωθεί δραστικά.

Το μαγνήσιο χρησιμοποιείται σε πολλά κράματα αλουμινίου για την κατασκευή πάνελ σώματος, ρεζερβουάρ, αναρτήσεων, φρένων, μπλοκ κινητήρων, αξόνων, τροχών κτλ.

Οι βιομηχανικές ενώσεις της Ευρώπης: European Aluminium, Eurofer, ACEA, Eurometaux, industriAll Europe, ECCA, ESTAL, IMA, EUWA, EuroAlliages, CLEPA και Metals Packaging Europe απηύθυναν σήμερα μια επείγουσα έκκληση για δράση ενάντια στον επικείμενο κίνδυνο παύσης της παραγωγής σε ολόκληρη την Ευρώπη ως συνέπεια της έλλειψης στην προμήθεια μαγνησίου από την Κίνα.

Όπως αναφέρουν οι ενώσεις, εάν το ζήτημα δεν επιλυθεί τότε απειλούνται χιλιάδες επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, ολόκληρες αλυσίδες εφοδιασμού και εκατομμύρια θέσεις εργασίας που βασίζονται σε αυτές.

Λόγω της προσπάθειας της κινεζικής κυβέρνησης να περιορίσει την εγχώρια κατανάλωση ρεύματος, η παροχή μαγνησίου στη Κίνα είτε έχει σταματήσει είτε έχει μειωθεί δραστικά από τον Σεπτέμβριο του 2021, με αποτέλεσμα μια διεθνή κρίση.

Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εξαρτάται σχεδόν πλήρως από την Κίνα (στο 95%) για τις ανάγκες εφοδιασμού της σε μαγνήσιο, οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες παραγωγής και χρήσης αλουμινίου, σιδήρου και χάλυβα μαζί με τους προμηθευτές πρώτων υλών επηρεάζονται ιδιαίτερα, με εκτεταμένες επιπτώσεις σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι τρέχουσες ελλείψεις έχουν οδηγήσει σε τιμές ρεκόρ και στρεβλώσεις παγκοσμίως στην αλυσίδα εφοδιασμού. Οι εναπομείνασες εισαγωγές μαγνησίου σήμερα διαπραγματεύονται σε εκβιαστικές τιμές περίπου 10.000 δολάρια/mton, από περίπου 2.000 δολάρια/mton νωρίτερα φέτος, καθιστώντας σχεδόν αδύνατο για τις ευρωπαϊκές εταιρείες να παράγουν ή να προμηθευτούν υλικά που περιέχουν μαγνήσιο σε βιώσιμο επίπεδο.

Αν υπάρξει σημαντική έλλειψη σε μαγνήσιο θα έχει ως αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή δεκάδων εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων και όχι μόνο. Τα ευρωπαϊκά αποθέματα σε μαγνήσιο αναμένεται να τελειώσουν στα τέλη του Νοέμβρη κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να ακολουθήσουν ελλείψεις παραγωγής, κλείσιμο επιχειρήσεων και συναφείς απώλειες θέσεων εργασίας, με την κατάσταση στις ΗΠΑ να είναι καλύτερη, αφού εκεί υπάρχουν ορισμένα εργοστάσια παραγωγής μαγνησίου.

Για το σκοπό αυτό, οι βιομηχανικές ενώσεις καλούν από κοινού την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις να εργαστούν επειγόντως για άμεσες ενέργειες με τους κινέζους αντισυμβαλλομένους τους για να μετριάσουν το βραχυπρόθεσμο, κρίσιμο ζήτημα της έλλειψης καθώς και τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της προσφοράς στις ευρωπαϊκές βιομηχανίες.