Οι πετρελαϊκοί κολοσσοί ExxonMobil και Chevron αλλά και η Toyota συνιστούν, σύμφωνα με μια νέα έρευνα, την κορυφαία τριάδα άσκησης πίεσης στον κόσμο κατά των πολιτικών αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Αυτό αναφέρει η έρευνα που συντάχθηκε από τo InfluenceMap, η οποία εστιάζει σε 350 επιχειρηματικούς κολοσσούς του πλανήτη και συνδέσμους τους. Την πεντάδα των εταιρειών με τη μεγαλύτερη αρνητική επιρροή στον κόσμο για την κλιματική πολιτική που ευθυγραμμίζεται με τη Συμφωνία του Παρισιού συμπληρώνουν οι Southern Company και Sempra. Στη σχετική λίστα υψηλή θέση κατέχουν ακόμη οι πετρελαϊκές ConocoPhillips (7η), Phillips 66 (12η), Valero Energy (13η) και Occidental Petroleum (22η).

Η BMW βρίσκεται στην 18η θέση της σχετικής λίστας, η Daimler (μητρική της Mercedes-Benz) στην 24η και η Hyundai στην 25η.

1Διάβασε ακόμη

Η Toyota πιέζει τις ΗΠΑ να επιβραδύνουν την μετάβαση στα ηλεκτρικά

Η έρευνα τονίζει ότι η επιρροή μιας εταιρείας στις πολιτικές και στους κανόνες μπορεί να έχει πολύ πιο βαθύ αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή από τις φυσικές εκπομπές που σχετίζονται με τις λειτουργίες τους, τους προμηθευτές τους και τα προϊόντα τους. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι εν λόγω εταιρείες χειραγωγούν τις κυβερνήσεις και τις οδηγούν σε “απίστευτα επικίνδυνα μονοπάτια” στην προσέγγιση της δράσης τους για το κλίμα.

Το εταιρικό εγχειρίδιο για τον περιορισμό της κλιματικής πολιτικής έχει προχωρήσει πολύ πιο πέρα από την επιστημονική άρνηση, αλλά είναι εξίσου επιζήμιο.

Αυτό που βλέπουμε δεν περιορίζεται στις προσπάθειες άμεσης υπονόμευσης των κανονισμών. Περιλαμβάνει επίσης παραγωγικές και εξαιρετικά εξελιγμένες τεχνικές αφήγησης, οδηγώντας τις κυβερνήσεις σε απίστευτα επικίνδυνα μονοπάτια.

αναφέρει ο διευθυντής της InfluenceMap, Ed Collins.

2Διάβασε επίσης

Toyota: Είναι πολύ νωρίς για να εστιάσουμε μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Στο πλαίσιο αυτό η έκθεση υπογραμμίζει την ισχυρή στροφή πολλών εταιρειών ορυκτών καυσίμων προς το λόμπι υπέρ του φυσικού αερίου και την απομάκρυνσή τους από τον άνθρακα. Στο λόμπι αυτό συμμετέχουν η BP, που είναι 9η στην παραπάνω λίστα, η αυστριακή OMV, η οποία είναι 10η, και ρωσικός κολοσσός φυσικού αερίου Gazprom, που είναι 17ος.

3Αφεντικό Toyota: Δεν πρέπει να απαγορευτούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Αφεντικό Toyota: Δεν πρέπει να απαγορευτούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης