Η Toyota, η Mazda, η Subaru, η Yamaha και η Kawasaki ανακοίνωσαν μια συνεργασία προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού τη βιωσιμότητα εναλλακτικών πράσινων καυσίμων για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου και των συνθετικών καυσίμων που προέρχονται από βιομάζα, προκειμένου να επεκτείνουν την διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η Toyota μαζί με την Mazda θα αναπτύξουν έναν 1.500άρη Skyactiv-D κινητήρα που θα καταναλώνει βιοντίζελ επόμενης γενιάς. Συγκεκριμένα, η Mazda θα συμμετέχει στη κατηγορία ST-Q του Super Taikyu Race με το Mazda Spirit Racing Bio concept Demio που καταναλώνει βιοντίζελ επόμενης γενιάς.

Toyota και Subaru θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα που προέρχονται από βιομάζα στο πρωτάθλημα Super Taikyu Series της επόμενης χρονιάς, με τις δύο εταιρίες να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα με αγωνιστικά που βασίζονται στα GR 86 και BRZ. Yamaha και Kawasaki θα κάνουν κοινή έρευνα για την εξέλιξη κινητήρων υδρογόνου για μοτοσυκλέτες.

Η ανακοίνωση έγινε σε μια πίστα αγώνων στην Οκαγιάμα της δυτικής Ιαπωνίας, όπου η Toyota αγωνίζεται εκεί με την αγωνιστική Corolla υδρογόνου που οδηγείται από τον επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda, μαζί με άλλους οδηγούς της Toyota. Οι πέντε εταιρίες έκαναν γνωστό πως θα συμμετέχουν σε αγώνες κάνοντας χρήση καύσιμα ουδέτερα σε εκπομπές άνθρακα.

Η μετατροπή των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε πράσινα καύσιμα όπως το υδρογόνο είναι τεχνολογικά δύσκολη όπως διαμηνύουν οι ειδικοί. Ωστόσο αν πετύχει κάτι τέτοιο θα επιτρέψει στις εταιρείες να υποστηρίξουν για δεκαετίες υφιστάμενες αλυσίδες εφοδιασμού που απασχολούν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους που διαφορετικά θα έπρεπε να εγκαταλείψουν καθώς μεταβαίνουν στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Καθώς τα κράτη και οι διεθνής οργανισμοί αυστηροποιούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ιαπωνία έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050 και προωθεί τη χρήση καυσίμου υδρογόνου.

Η Toyota σχεδιάζει 15 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025 και επενδύει 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία για να επεκτείνει την ικανότητα παραγωγής μπαταριών. Ταυτόχρονα, ωστόσο, συνεχίζει να αναπτύσσει οχήματα που κινούνται με υδρογόνο.