Τον Ιούλιο του 2020, η Toyota παρουσίασε στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης το Corolla Cross, προσθέτοντας στη γκάμα του best-selling μοντέλου παγκοσμίως μια SUV πρόταση. Οι πωλήσεις του ξεκίνησαν άμεσα στην Ασιατική χώρα, με την ιαπωνική εταιρία να κάνει γνωστό ότι θα ακολουθήσουν αρκετές αγορές, χωρίς να διευκρινίζει αν το μοντέλο θα έρθει στην Ευρώπη.

Σήμερα, όμως, η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε ότι το μοντέλο θα γίνει διαθέσιμο και στην ήπειρο μας από το φθινόπωρο του 2022, δίνοντας πληροφορίες για την ευρωπαϊκών προδιαγραφών έκδοση. Το νέο Corolla Cross θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της Toyota στην κατηγορία C και θα υποστηρίξει τον φιλόδοξο στόχο της εταιρείας για 400.000 πωλήσεις -που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 9% της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας αυτοκινήτων της Ευρώπης- έως το 2025.

Με την Corolla Cross, η Toyota ολοκληρώνει τη γκάμα των SUV της, προσφέροντας πλέον τη μεγαλύτερη γκάμα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς έχεις στη διάθεση του το Yaris Cross, το Corolla Cross, το C-HR, το RAV4, το Highlander και το Land Cruiser.

Με τα μικρά και μεσαία crossover και SUV να αποτελούν τα πιο “hot” προϊόντα της αγοράς παγκοσμίως, είναι τουλάχιστον αυτοκτονικό για μια εταιρία να μην διαθέτει μια ή και περισσότερες τέτοιες προτάσεις στην γκάμα της. Το Corolla Cross βασίζεται στην TGNA-C πλατφόρμα της Toyota και από πλευράς ανάρτησης στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα McPherson και στον πίσω διπλά ψαλίδια. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4.460 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., και ύψος 1.620 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.640 χλστ.

Αισθητικά, το νέο C-SUV μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας δεν θυμίζει τίποτα την hatchback και sedan έκδοση του Corolla, καθώς μοιάζει περισσότερο με ένα μικρό RAV4, με το νέο εμπρός και πίσω μέρος να προσδίδουν στο μοντέλο μια επιβλητική και ισχυρή παρουσία. Υπάρχουν αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά και χαμηλά του αμαξώματος να τονίζουν τον χαρακτήρα ελευθέρου χρόνου του μοντέλου, ενώ η αντίθεση μεταξύ των πίσω φτερών και της καμπίνας προσφέρει μια εντυπωσιακή πίσω όψη.

Από πλευράς εξοπλισμού, το Corolla Cross είναι εφοδιασμένο με επτά αερόσακους, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ανέσεις και τη σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense 2, η οποία περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Μηχανικά, το Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota παγκοσμίως που εφοδιάζεται με το νέο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς. Το μοντέλο στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμο μόνο με ένα κινητήριο σύνολο, αλλά δύο συστήματα κίνησης, ένα προσθιοκίνητο και ένα τετρακίνητο. Κάτω από το καπό υπάρχει το 2,0-λιτρο υβριδικό σύνολο των Corolla και C-HR, αλλά πλέον έχει περισσότερη ροπή, περισσότερη ηλεκτρική ισχύ, μεγαλύτερη απόδοση και αυξημένη οδηγική απόλαυση.

Η transaxle μονάδα (κιβ. ταχυτήτων/διαφορικού) έχει ανασχεδιαστεί, και φέρει νέα συστήματα λίπανσης και διανομής λαδιών που χρησιμοποιούν λάδι χαμηλού ιξώδους. Αυτό συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης και της ισχύος, χάρη στις μειωμένες ηλεκτρικές και μηχανικές απώλειες. Ακόμα, το αυτοκίνητο διαθέτει τις τελευταίες μπαταρίες ιόντων-λιθίου της εταιρίας, με το νέο σύστημα μπαταριών να είναι πιο ισχυρό και 40% ελαφρύτερο από πριν.

H απόδοση των κινητήρων (εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικός) έχουν βελτιωθεί, με αποτέλεσμα η συνολική απόδοση του συστήματος να αυξάνεται περισσότερο από 8% και να παράγει πλέον 146 kW (197 ίππους), είστε στην FWD έκδοση, είτε στην τετρακίνητη AWD-i έκδοση, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 8,1 δευτ. ανεξαρτήτου έκδοσης.

Πιο συγκεκριμένα, στην FWD έκδοση ο κινητήρας εσωτερικής αποδίδει 171 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 202 Nm ροπής στις 4.400 έως 4.900 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να είναι 13.0:1. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 83 kW (113 άλογα) με 206 Nm ροπής.

Στην AWD-i έκδοση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 152 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 188-190 Nm ροπής στις 4.400 έως 5.200 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να είναι 14.0:1. Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον εμπρός να είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα, και να αποδίδει 83 kW (113 άλογα) με 206 Nm ροπής. Ωστόσο, διαθέτει έναν πρόσθετο, στον πίσω άξονα, απόδοσης 30,6 kW (41 ίππων) και 84 Nm ροπής. Ο πίσω κινητήρας εμπλέκεται αυτόματα για μεγαλύτερη πρόσφυση.

Σύμφωνα με την Toyota, το υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς είναι ακόμη πιο γραμμικό, προβλέψιμο και ελεγχόμενο υπό την επιτάχυνση, με την ταχύτητα του οχήματος να ταιριάζει περισσότερο με τις στροφές του κινητήρα για να παρέχει μια πιο διαισθητική και φυσική εμπειρία οδήγησης. Αυτό επιτεύχθηκε με επαναβαθμονόμηση της σχέσης μεταξύ της εντολής στο πεντάλ του γκαζιού και της πραγματικής απόκρισης από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.