Η Stellantis ανακοίνωσε σήμερα μια νέα στρατηγική για την ενσωμάτωση λογισμικού με δυνατότητα AI σε 34 εκατομμύρια οχήματα στις 14 μάρκες της, ελπίζοντας ότι η τεχνολογική αναβάθμιση θα τη βοηθήσει να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα ύψους περίπου 20 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2030.

Σήμερα, η Stellantis διαθέτει 12 εκατομμύρια διασυνδεδεμένα οχήματα σε όλο τον κόσμο. Αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στα 26 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2026 αναπτύσσοντας έσοδα 4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στα 34 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2030 με ετήσια έσοδα περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ.

Για να το πετύχει αυτό η Stellantis θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025 σε θέματα λογισμικού και εξηλεκτρισμένης κίνησης, ενώ παράλληλα επεκτείνει τις συνεργασίες με τις Foxconn και Waymo.

1

Το μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί με την Foxconn στοχεύει στη σχεδίαση μιας οικογένειας ηλεκτρικών συστημάτων τα οποία θα εφοδιάζουν τη Stellantis, αλλά και τρίτους πελάτες. Η συνεργασία στοχεύει στην εξέλιξη τεσσάρων οικογενειών ημιαγωγών, οι οποίοι θα καλύψουν το 80% των αναγκών του Ομίλου, ενισχύοντας την εφοδιαστική του αλυσίδα. Η εφαρμογή αυτών των στοιχείων σε οχήματα της Stellantis αναμένεται να ξεκινήσει το 2024.

Ο μετασχηματισμός θα αλλάξει τα οχήματα της Stellantis από τις σημερινές “κλειστές” ηλεκτρονικές αρχιτεκτονικές, σε ανοικτές πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες θα ενώνονται με τις ψηφιακές δραστηριότητες των αγοραστών. Οι διαθέσιμες επιλογές θα αυξάνονται συστηματικά μέσω διαδικτυακών αναβαθμίσεων over-the-air (OTA), οι οποίες θα διατηρούν σύγχρονα τα οχήματα ακόμα και αρκετά χρόνια μετά την παραγωγή τους. Ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis είπε:

Οι στρατηγικές μας που αφορούν στον εξηλεκτρισμό και το λογισμικό θα υποστηρίξουν την πορεία μας στο να γίνουμε μια βιώσιμη ηγετική εταιρεία τεχνολογίας μετακινήσεων, αναπτύσσοντας τις υπηρεσίες αναβαθμίσεων μέσω του διαδικτύου και προσφέροντας την καλύτερη εμπειρία χρήσης στους πελάτες μας. Με τις τρεις νέες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που θα έρθουν το 2024 και θα εφαρμοστούν στις τέσσερις πλατφόρμες οχημάτων STLA, θα εστιάσουμε στην ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν οι κύκλοι ζωής των μηχανικών μερών και του λογισμικού.

Η στρατηγική σε επίπεδο λογισμικού βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια με τα σχέδια εξηλεκτρισμού του Ομίλου, όπως αυτά παρουσιάστηκαν τον περασμένο Ιούλιο κατά τη διάρκεια του EV Day, με στόχο την επίτευξη του 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και του 40% των πωλήσεων στις Η.Π.Α. να προέρχεται από οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV) μέχρι το 2030.

2Η Stellantis θα αναπτύξει το λογισμικό και τις υπηρεσίες διασύνδεσης μέσω 5 βασικών πυλώνων:

  • Υπηρεσίες και συνδρομές
  • Επιλογές “On Demand”
  • Δεδομένα για υπηρεσίες και στόλους
  • Υπολογισμός τιμών επαναγοράς
  • Προσέλκυση νέων πελατών

3Τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες έρχονται το 2024

Το 2024 θα παρουσιαστούν τρεις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες, οι οποίες θα εφαρμοστούν στις τέσσερις βασικές αρχιτεκτονικές οχημάτων της Stellantis. Η βάση της αλλαγής στις πελατοκεντρικές υπηρεσίες, θα είναι η νέα πλατφόρμα λογισμικού, STLA Brain.

Η STLA Brain έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης μέσω του διαδικτύου (OTA) και είναι εξαιρετικά ευέλικτη. Η αρχιτεκτονική της συνδέει μέσω cloud τις ηλεκτρονικές μονάδες του αυτοκινήτου με την κεντρική του μονάδα (HPC) μέσω διαύλων υπερύψηλής ταχύτητας. Οι αναβαθμίσεις μέσω του διαδικτύου μειώνουν σημαντικά το κόστος για τον πελάτη και τη Stellantis, κάνουν πιο απλή τη συντήρηση του οχήματος και παράλληλα διασφαλίζουν την αξία του.

Το STLA SmartCockpit θα βασίζεται στο STLA Brain και θα επιτρέπει στους επιβάτες και τον οδηγό την εξατομίκευση του περιβάλλοντος της καμπίνας. Το STLA SmartCockpit, θα δημιουργηθεί από την Mobile Drive, την εταιρεία των Stellantis και Foxconn, η οποία προσφέρει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

Το STLA AutoDrive, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την BMW και θα προσφέρει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 2+ και 3, οι οποίες θα αναβαθμίζονται μέσω ΟΤΑ.

Μέσω του λογισμικού και στοιχείων “on-demand”, η Stellantis προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να διαμορφώσουν τα οχήματα τους με βάση τις ανάγκες τους, μέσω των διαδικτυακών αναβαθμίσεων, ενισχύοντας έτσι τη σχέση μεταξύ του οχήματος και του χρήστη.

Μέχρι σήμερα, η Stellantis έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 6 εκατομμύρια αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου και στοχεύει να προσφέρει μέχρι το 2026 αναβαθμίσεις τουλάχιστον σε τριμηνιαία βάση.

Παράλληλα, σήμερα τα συνδεδεμένα οχήματα της Stellantis προσφέρουν τρία τρισεκατομμύρια στοιχεία τα οποία συμβάλλουν στη βελτίωση των υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα μειώσουν τα κόστη κατά περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030. Κάθε μάρκα της Stellantis εστιάζει στην αξιοποίηση του λογισμικού ώστε να προσφέρει τα μέγιστα οφέλη στους καταναλωτές.

Για την υποστήριξη αυτού του μετασχηματισμού, η Stellantis, δημιουργεί μια ακαδημία λογισμικού και δεδομένων, η οποία θα δημιουργήσει περισσότερους από 1.000 μηχανικούς που θα αξιοποιηθούν σε διάφορους ρόλους, ενώ μέχρι το 2024, η Stellantis στοχεύει να έχει 4.500 μηχανικούς λογισμικού σε εγκαταστάσεις της σε όλο τον κόσμο.