Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από τη στιγμή που ο Carlos Ghosn απέδρασε από την Ιαπωνία και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να βρίσκεται στον Λίβανο. Σε πρόσφατη συνέντευξη ρωτήθηκε για το πως κρίνει τη προσέγγιση της Nissan στην ηλεκτροκίνηση, λέγοντας πως αυτό που την χαρακτηρίζει είναι πως στερούνται οράματος.
Επιπλέον είπε πως η Nissan δείχνει σαν να έχει χάσει τη σπίθα της και είναι ανεπαρκώς εξοπλισμένη για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Δεν υπάρχει όραμα στη Nissan. Δεν έχουν εικόνα γι’αυτόν τον τεράστιο τεχνολογικό μετασχηματισμό που συντελείται. Έχουν θλιβερά αποτελέσματα και είναι περήφανοι γι’ αυτό,
είπε ο Ghosn, ο οποίος διηύθυνε την εταιρεία για σχεδόν δύο δεκαετίες μέχρι τη σύλληψή του τον Νοέμβριο του 2018 για οικονομικές ατασθαλίες.
O Ghosn προειδοποίησε πως η Nissan κινδυνεύει στο να ξαναγίνει “μια βαρετή, χωρίς έμπνευση εταιρία, που προσπαθεί να βρει έναν λόγο ύπαρξης“, ενώ παράλληλα τόνισε πως δεν τον νοιάζει πλέον η στρατηγική της.
Όταν τo 2010 o Ghosn παρουσίασε το Leaf, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο για μαζική αγορά, λοιδορήθηκε από πολλούς, αλλά έκτοτε, όπως είπε, αξιολογήθηκε ως μια κίνηση πρωτοποριακής προνοητικότητας. Σήμερα ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση είναι ένας τομέας όπου, η Nissan κινδυνεύει να μείνει πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της, σημειώνει ο Ghosn, που συμπληρώνει πως σήμερα δεν υπάρχει ούτε μια αυτοκινητοβιομηχανία που να μην σχεδιάζει να γίνει εντελώς μηδενικών εκπομπών ρύπων ή εντελώς ηλεκτρική. Ειδικά οι νέες εταιρίες, πρόσθεσε, βρίσκονται σε ακόμα καλύτερη θέση, επειδή δεν “επιβαρύνονται από εσωτερικές δυνάμεις αντίστασης ή από τα βάρη της παράδοσης, και καθοδηγούνται από επιχειρηματίες όπως o Elon Musk“.
Η κεφαλαιοποίηση 1 τρισ. δολαρίων της Tesla, που αντιπροσωπεύει ένα μικρό κλάσμα του συνόλου της παγκόσμιας βιομηχανίας, “είναι η απόδειξη του τρόπου με τον οποίο οι επενδυτές διέγραψαν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης,” είπε ο Ghosn. Αλλά ακόμη και για τις εταιρείες που ήταν έτοιμες να δράσουν αποφασιστικά, πρόσθεσε, οι ηγέτες τους χρειάζονταν όραμα – μια ποιότητα που δεν μπορεί να δει μεταξύ εκείνων που διοικούν τη Nissan ή τους δύο συνεργάτες της, τη Renault και τη Mitsubishi. Τα βραβεία, είπε, θα πάνε τελικά σε τολμηρές εταιρείες, συμπληρώνοντας:
Νομίζω πως η Nissan είναι πραγματικά σε πολύ κακή θέση σε αυτόν τον αγώνα.
Να σημειωθεί πως πριν από 10 ημέρες, η Nissan παρουσίασε ένα πλάνο που στοχεύει στην επένδυση 2 τρισ. γιεν (15,6 δισ. ευρώ) για την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού της γκάμας των οχημάτων της. Έως το οικονομικό έτος 2030, η Nissan θέλει το 50% των αυτοκινήτων της, όπως και αυτών της Infiniti, σε όλο τον κόσμο, να είναι τουλάχιστον 50% ηλεκτροκίνητο.
Έως τις αρχές της επόμενες δεκαετίας, η Nissan θα κυκλοφορήσει στην αγορά 23 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με τα 15 εξ αυτών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η ιαπωνική εταιρία δεν ανακοίνωσε το πότε σκοπεύει να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τα μοντέλα της.