Η επιστροφή της Honda στη Formula 1 μόνο με ομαλό τρόπο δεν έγινε. Η ιαπωνική εταιρεία είχε αποκλειστική σχέση με τη McLaren για τρεις σεζόν, από το 2015 έως και το 2017, αλλά η συνεργασία της με την βρετανική εταιρία μόνο αγαστή δεν μπορεί να την χαρακτηρίσει κάποιος.

1

Ακριβώς το αντίθετο θα έλεγα, με την κριτική να ήταν πολύ έντονη και σκληρή, είτε δίκαιη είτε όχι. Τα λόγια που ειπώθηκαν ήταν πολλά, και ποιος μπορεί να ξεχάσει την δημόσια κριτική του Fernando Alonso, ο οποίος σε κάθε του τοποθέτηση του είχε να πει κάτι για τους Ιάπωνες.

Παρότι αρχικά η Honda είχε δηλώσει ότι ήταν ανακούφιση ο τερματισμός της συνεργασίας της με τη McLaren, πρόσφατα, ο Masashi Yamamoto είπε ότι ο υπερβολικός σεβασμός που ένιωθε η κάθε πλευρά για την απέναντι ήταν ένας από τους λόγους που η πολύκροτη συνεργασία δεν απέδωσε καρπούς, κάτι που είχαν σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στην μεταξύ τους επικοινωνία.

2

Σχολιάζοντας το project της McLaren με τη Honda, o Jenson Button εξέφρασε την λύπη του που οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν τίποτα καλύτερο από μια έκτη θέση. Ο Βρετανός πρωταθλητής της F1 του 2009 έτρεξε για τη McLaren-Honda για τις σεζόν του 2015 και του 2016, και σε δηλώσεις του τόνισε:

Ήμουν μαζί τους στην αρχή αυτού του project [της υβριδικής V6 εποχής] και δεν ήταν εύκολο για αυτούς. Στην υβριδική εποχή, δυσκολεύτηκαν όταν πρωτομπήκαν. Ήταν προφανώς μερικά χρόνια πίσω από όλους τους άλλους. [Υπήρχαν] πολλά ζητήματα αξιοπιστίας.

Και νομίζω ότι είναι κρίμα που η McLaren δεν συνέχισε μαζί τους. Ήταν πολύ εύκολο για τη McLaren να κουνήσει το δάχτυλο της όταν δεν ήταν ανταγωνιστική και έδειχναν το πιο αναξιόπιστο κομμάτι, που ήταν ο κινητήρας. Αλλά τώρα προχωρώντας, δουλεύοντας με μια ομάδα όπως η Red Bull και όλη την εμπειρία τους, φαίνεται ότι έχουν βρει μια πολύ καλή συνεργασία.

Είναι ωραίο να βλέπεις τη Honda να κερδίζει ξανά, γιατί η τελευταία της νίκη πριν από την εποχή με τη Red Bull ήταν δική μου το 2006, πολλά χρόνια πριν. Οπότε είναι υπέροχο να τη βλέπω να κερδίζει.

Να θυμίσω ότι με την ομόφωνη συμφωνία για το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων από το 2022, η Red Bull Racing και η AlphaTauri ανακοίνωσαν λίγες ημέρες αργότερα ότι θα συνεχίσουν να τρέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1 με τα power units της Honda από την ερχόμενη σεζόν έως και τα τέλη του 2024.

3

Για να γίνει αυτό, η αυστριακή ομάδα ίδρυσε μια νέα εταιρεία -την Red Bull Powertrains- για τη διαχείριση του project των power units, με το νέο τμήμα να έχει έδρα στα κεντρικά της Red Bull, στο Milton Keynes της Αγγλίας.