Ήταν αρχές Οκτωβρίου του 2020, όταν η Honda ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει στο τέλος του 2021 από την Formula 1, κάτι που ξάφνιασε όλο το grid. H ιαπωνική εταιρία επέστρεψε στο πρωτάθλημα το 2015 με τη McLaren, και η συνεργασία της με την βρετανική ομάδα ήταν δύσκολη και ανεπιτυχής, με αποτέλεσμα η McLaren να φύγει και η Honda να ενώνει τις δυνάμεις της με την Toro Rosso το 2018, πριν αναλάβει την Red Bull τον επόμενο χρόνο.

Με τις δύο αυτές ομάδες της οικογένειας της Red Bull, η Honda έχει καταφέρει να πανηγυρίσει 13 νίκες και ένα πρωτάθλημα οδηγών, αυτό του Max Verstappen. Ωστόσο, η ανοδική της πορεία δεν ήταν ικανή να πείσει τους ιθύνοντες να συνεχίσουν το πρόγραμμα της F1, και έτσι η Honda αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία της με τη Red Bull και την AlphaTauri.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του, ο επικεφαλής του project της Formula 1 για την Honda, Masashi Yamamoto, ανέφερε ότι η ιαπωνική εταιρία εγκατέλειψε την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πολύ νωρίς, τονίζοντας:

Προσωπικά ναι, συμφωνώ. Αλλά αυτή είναι προφανώς μια απόφαση της εταιρείας και καταλαβαίνω ποιο δρόμο θέλει να ακολουθήσει η εταιρεία, οπότε στο τέλος πρέπει να το αποδεχτούμε. Αλλά έχουμε πάντα τη φαντασία, οπότε ελπίζουμε μια μέρα η Honda να επιστρέψει στη F1.

Ο Yamamoto παραδέχτηκε ότι λυπήθηκε με την απόφαση της Honda να φύγει από την F1, αλλά είπε πως υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση -και όχι ανακούφιση- μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών με τον Verstappen, πράγμα που σημαίνει ότι η Honda πέτυχε τελικά τους στόχους της και δεν θα φύγει με άδεια τα χέρια, εξηγώντας:

Φυσικά είναι λυπηρό, αλλά το γνωρίζαμε από τον Οκτώβριο του 2020 και επομένως ξέραμε ότι έπρεπε να πιέσουμε για αυτό το 2021. Ακολουθήσαμε διαφορετική νοοτροπία και κοιτάξαμε την απόφαση με διαφορετικό τρόπο, προσπαθήσαμε να δώσουμε τα πάντα για να αποδώσουμε τα μέγιστα στον χρόνο που μας είχε απομείνει.

Εστιάσαμε στην κατάκτηση του πρωταθλήματος την τελευταία μας χρονιά και τώρα νομίζω ότι ολοκληρώσαμε τη δουλειά μας στη F1. Πετύχαμε τον στόχο μας, ακόμη και μέσα στο χρονικό πλαίσιο που θέσαμε στον εαυτό μας. Πρώτον, είχαμε μια συνεργασία με την Toro Rosso και ένα χρόνο αργότερα ήρθε η Red Bull.

Ο στόχος μας και επίσης ο στόχος τους ήταν να κερδίσουμε το πρωτάθλημα μέσα σε τρία χρόνια. Αυτό ακριβώς συνέβη το 2021, οπότε είναι απλά μια υπέροχη ιστορία, ειδικά καθώς καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια σε αυτό.

Στο άκουσμα της απόφασης να αποχωρήσει η Honda από την F1, η Red Bull Racing δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια και τον Φεβρουαρίου του 2021, η αυστριακή εταιρία ανακοίνωσε ότι -μαζί με την AlphaTauri- θα συνεχίσει να τρέχει στο πρωτάθλημα της Formula 1 με τα power units της Honda από την ερχόμενη σεζόν έως και τα τέλη του 2024.

Παράλληλα, η αυστριακή ομάδα συνέστησε μια νέα εταιρεία -την Red Bull Powertrains- για τη διαχείριση του project των power units, με το νέο τμήμα να έχει έδρα στα κεντρικά της Red Bull, στο Milton Keynes της Αγγλίας. Μιλώντας για αυτό, ο Yamamoto πρόσθεσε ότι η Honda θα εξακολουθεί να παρέχει την υποστήριξη της στην προσπάθεια της Red Bull για την επιτυχή λειτουργία του in-house τμήματος για τα power units.

Τα τελευταία power units για τους κανονισμούς του 2022 σχεδιάστηκαν από το ιαπωνικό εργοστάσιο της Honda, στη Sakura, με τον Ιάπωνα μηχανικό να αναφέρει:

Θα είναι Red Bull Powertrains και θα τα υποστηρίξουμε για να έχουν καλές επιδόσεις με την AlphaTauri και την Red Bull. Αλλά ναι, σίγουρα θα είναι μια διαφορετική σχέση. Είναι πρόκληση, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι θέλουν να είναι μια ισχυρότερη και ακόμη πιο ολοκληρωμένη ομάδα εξελίσσοντας τα πάντα in-house. Ως Honda θέλουμε να τους υποστηρίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο με τους πόρους μας για να κάνουμε αυτό το project επιτυχημένο.