Η Rivian μας συστήθηκε για πρώτη φορά πριν από πέντε χρόνια, όταν ανακοίνωσε την αγορά του παλιού εργοστασίου της Mitsubishi στην Αμερική, ενώ τον Νοέμβριο του 2018 παρουσίασε τα R1T και R1S σε πρωτότυπη μορφή. Από τους πρώτους επενδυτές της νέας startup ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν η Amazon και η Ford, με την τελευταία να είχε συνάψει συμφωνία που ανέφερε ότι η Lincoln θα βγάλει στην αγορά ένα ηλεκτρικό SUV, το οποίο θα κατασκευάζεται στην skateboard πλατφόρμα της Rivian.

Εκτός αυτού, η κόρη του Bill Ford εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Rivian, με την Ford να επενδύει το 2019 1,2 δις δολάρια στην Rivian, αγοράζοντας το 12% των μετοχών της. Τελικά λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η Lincoln αναγκάστηκε να ακυρώσει το συγκεκριμένο μοντέλο και την όποια προϊοντική συνεργασία με την Rivian, αλλά η Ford μόνο ζημιωμένη δεν έχει βγει από την επένδυση της στην εταιρία.

Η Rivian μπήκε στο αμερικανικό χρηματιστήριο το Νοέμβριο του 2021, με αρχική αποτίμηση 66,5 δισ. δολαρίων, φτάνοντας ακόμη και τα 100 δισ. δολάρια, αλλά πλέον η τιμή της μετοχής έχει υποχωρήσει, με την χρηματιστηριακή αξία της Rivian να ανέρχεται στα 62,05 δισ. δολάρια,

Η Ford αναμένει να σημειώσει κέρδος 8,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο, από την επένδυσή της στην Rivian μετά την επιτυχημένη αρχική δημόσια προσφορά των μετοχών της τελευταίας, καθώς η αξία του μετοχικού κεφαλαίου της Ford στη Rivian θα ξεπεράσει τα 10 δισ. δολάρια.

Το τελευταίο διάστημα οι σχέσεις των δύο πλευρών δεν είναι και στην καλύτερη φάση τους, καθώς η Rivian αρνήθηκε να αναπτύξει από κοινού με τη Ford ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο. Παρόλα αυτά, ο CEO της Ford, Jim Farley, δήλωσε ότι η εταιρεία του παραμένει ευτυχισμένη με την επένδυσή της στη Rivian. Δε νομίζω ότι θα μπορούσε να πει κάτι διαφορετικό, όταν η Ford βγαίνει τόσο σημαντικά κερδισμένη.